Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #1 Skrevet 6. februar 2004 Hei. er det noen her som har testet preparatet Primolut? Jeg skal bruke dette fordi jeg må forsyve mensen, siden jeg skal ut å reise. Har vært og kjøpt dette. Har sjekket i felleskatalogen på nettet om dette. Men er litt usikkert om dette vil fungere. skal etter planen ha mensen 26 februar. men er redd det kommer senere som det noen ganger gjør. og da får jeg det når jeg er på ferie. har fått beskjed om å ta dette : (3 dager før forventet mens) 1 tab morgen 1 tabl. middag 1 tabl. kveld DETTE STÅR I FELLESKATALOGEN: Dosering: Tablettene skal svelges hele, gjerne med vann. Menstruasjonsforskyvning (hvis mulig bør framskynding av menstruasjon med en kombinasjons-p-pille foretrekkes, fordi ovulasjonshemningen gjør at svangerskap er så godt som utelukket): 1 tablett 3 ganger daglig - dog ikke lenger enn 10-14 dager. Medikasjonen begynner 3 dager før ventet menstruasjon. 2-3 dager etter at tablettene er seponert kommer det en avbruddsblødning som ligner en normal menstruasjon. Ved menstruasjonsforskyvning bør pasienten på forhånd ha sikret seg mot å være blitt gravid i siste syklus. Dysfunksjonelle blødninger: 1 tablett 3 ganger daglig i 10 dager. 2-4 dager etter siste tablett vil en få en avbruddsbløding som ligner en normal Men hvis du leser på dysfunksjonelle blødninger, så skjønner jeg ikke helt. da vil jeg evnt få det under reisen? eller må jeg bruke tablettene hele tiden.. også under reisen-... skjønner ikke helt dette? TAKK FOR SVAR klem fra jenta som lurer
~Moon~ Skrevet 6. februar 2004 #2 Skrevet 6. februar 2004 En tråd om det samme her: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=66509
Miapia Skrevet 6. februar 2004 #3 Skrevet 6. februar 2004 Avsnittet om dysfunksjonelle blødninger er for de med veldig uregelmessig mens/manglende mens. Primolut brukes av og til for å få i gang menstruasjon hos disse... Så du skal nok bruke Primolut (til mensforskyving) som legen har foreskrevet (dette gjelder generelt alle medisiner...) - og som det står under dosering i Felleskatalogen. Altså begynne 3 dager før forventet mens (26.feb) og fortsette til reisen er over, for når du slutter å ta pillene kommer mensen etter 2-3 dager. Hmmm...var dette svar på det du lurte på?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå