Gå til innhold

Nå er det jeg som trenger ny PC

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden min forrige bærbare endte opp i en vaskebalje med vann (ikke spør), trenger jeg helt definitivt en ny bærbar. Og siden jeg er helt amatør på alt som er elektronisk eller må plugges i noe, spør jeg dere proffer om hjelp. Her er mine krav/ønsker:

- Ikke MAC. Forstår meg ikke på det! Det er uansett over mitt budsjett som er på max 6000 kroner.

- Skal brukes til studier (skriveprogram, presentasjoner, notater), enkle spill på nettet (type pool og kabal), Facebook og forumet her. Den må med andre ord være ganske rask siden jeg gjør disse tingene samtidig ofte. Og fordi jeg blir så irritert på treige PC-er at jeg gir de et hjelpende løft (inn i veggen).

- Den bør være rimelig lydløs. Flaut å være den ene i lesesalen med en PC som høres ut som en traktor.

- SSD harddisk hadde vært flott, men da må jeg kanskje strekke budsjettet mitt noen hakk?

- Lang batteritid er et absolutt krav! Det trenger ikke være 10 timer liksom, men i hvert fall 5-6.

- Oooog, jeg trenger ikke lagre særlig mye på den, men dokumenter, presentasjoner og noen bilder blir selvfølgelig lagret. Ikke filmer, musikk (har Spotify selvfølgelig) og sånt.

Er det noen som kan hjelpe meg?! Jeg takker på forhånd for alle svar fra proffene, og ønsker dere ei riktig god helg samtidig :)

Anonym poster: 4ce80a79d5a72074b3acda6f4f7c3ce9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er langt ifra noen ekspert på dette feltet, men din bruk av pc høres ganske lik ut som det jeg bruker min til.

Jeg synes du burde gå for en såkalt "Ultrabook", hva slags er jeg dog ikke sikker på. 13,3" tommers skjerm, lav vekt pluss SSD-kortleser. Anbefaler deg å ta en titt på denne testen, samt andre tester i blader som f.eks.: Hjemme pc eller pcworld, der får du som regel mange gode tips og det inneholder guider pluss tester.

Eller så synes jeg at denne pc'en så ganske så grei ut.

AnonymBruker
Skrevet

Hjertelig takk for link! Jeg skal lese dette snarest :) Tar selvfølgelig imot flere tips. Gjerne med personlige erfaringer om noen har. Er som sagt helt grønn på dette feltet.

Anonym poster: 943c6ab46442e02e385b44fb0bd922fc

Skrevet

i3 CPU'n suger max. :ninja:

Skrevet

Men nå var det da ikke noe heftige greier dataen skulle brukes til. Dessuten har den matt skjerm og bakgrunnsbelyst tastatur, som gjør at den er brukbar å sitte på forskjellige steder med. I tillegg veier den lite og er pen å se på!

Skrevet

hir, hir, hir. I3 hakker på 720p.

Design? Skaff deg en MAC om det er design du vil ha.

Skrevet

MAC for 6000 kr? Hvor får man tak i det?

Skrevet

MAC for 6000 kr? Hvor får man tak i det?

Man får brukte MACer til 6 høvdinger. Legg på mer RAM og SSD så er den good to go.

Skrevet

Man får brukte MACer til 6 høvdinger. Legg på mer RAM og SSD så er den good to go.

Er ikke alle som er komfortable med å bytte ut komponenter selv. Dessuten vil ikke TS ha en MAC :P Er enig i at de er pene, men det betyr ikke at man ikke kan finne en fin pc av annet merke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...