Gå til innhold

Utskifting av håndklær, sengetøy osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor ofte kjøper dere nytt av slike ting?

Jeg har så lyst til å skifte ut håndklene på badet nå.. til nye, freshe farger.. Men samtidig så fungerer jo de jeg har fra før fint :sjenert: Hva gjør man liksom? Kaster helt brukbare håndlær bare fordi de er litt blasse i fargen/man vil bytte farge?

Alt man måtte lure på :fnise:

Endret av luckygal
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallooo - jeg har hatt mine i snart to år nå! Kan jeg bytte de ut med god eller dårlig samvittighet? :kjefte:

:fnise:

Gjest Miranda2011
Skrevet

Håndklær er ikke så dyre, har du lyst å bytte dem ut så gjør du det

Skrevet

Jeg kjöper nye når jeg trenger nye.

Kan evnt bytte de ut dersom jeg kan bruke håndkledene til noe annet...som i år så kommer jeg til å kjöpe nye siden vi trenger flere håndkleder på hytta (og da får selvfölgelig hytta de gamle :fnise: )

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper nytt når jeg føler for det. Har ikke noen regel om at de f.eks. må være to år gamle

Anonym poster: 485e459cb465cebb8de3748772ec1d4d

Skrevet

Jeg skifter ut håndklær, sengetøy, oppvaskkluter, kjøkkenhåndklær, truser, reimer, skjærefjøler, stekebrett, lommelykter og strikker en gang i året, nærmere bestemt i februar (da har jeg bursdag). Da får jeg tatt unna alt på en gang og slipper å slite med slitte og ødelagte varer hjemme.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg skifter ut håndklær, sengetøy, oppvaskkluter, kjøkkenhåndklær, truser, reimer, skjærefjøler, stekebrett, lommelykter og strikker en gang i året, nærmere bestemt i februar (da har jeg bursdag). Da får jeg tatt unna alt på en gang og slipper å slite med slitte og ødelagte varer hjemme.

Wow, snakk om sløseri. Du mener ikke på ramme alvor at du SLITER UT sengetøy på ett år??

Endret av Lista
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker sengetøy, håndklær, vaskekluter og kjøkkenhåndklær til det er slitt og TRENGER å skiftes ut.

Tommelen ned for det forbruks-samfunnet vi lever i.

Anonym poster: a151824777618611608de5c08ef2af19

• Liker 7
Skrevet

Wow, snakk om sløseri. Du mener ikke på ramme alvor at du SLITER UT sengetøy på ett år??

Jo, jeg sover veldig urolig og vikler meg ofte inn i dynetrekket så det går utover sømmene. Da kan det plutselig spjære opp og da velter jo dynen ut av trekket.

Skrevet

Jeg bruker sengetøy, håndklær, vaskekluter og kjøkkenhåndklær til det er slitt og TRENGER å skiftes ut.

Tommelen ned for det forbruks-samfunnet vi lever i.

Anonym poster: a151824777618611608de5c08ef2af19

Jepp....akkurat sånn er jeg også ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp....akkurat sånn er jeg også ;)

Kjøper ALDRI noen nytt før det gamle er slitt ut? Ikke klær, vesker, sko, smykker,møbler, noen ting?

Anonym poster: 104aad55a6ac37f8b608cd9ff562f6ea

Skrevet

Jeg har sengetrekk som jeg fikk da jeg flyttet hjemmefra for 9år sida, som jeg vet har vært brukt i rundt fem år før det igjen, så..ja.

Har vel kjøpt to-tre sett sengeklær på ti år.

Kanskje fire-fem håndduker, og de har jeg ennå.

Kjøpte tre kluter da ungen ble født for snart to år sida..

Meeen, så driter jeg litt i matching og slikt, da. Ligger inne i skap uansett.

• Liker 2
Skrevet

Jo, jeg sover veldig urolig og vikler meg ofte inn i dynetrekket så det går utover sømmene. Da kan det plutselig spjære opp og da velter jo dynen ut av trekket.

Da kjöper du sengetöy av veldig dårlig kvalitet.

Jeg har to dynetrekk som jeg skiftet på å bruke og min mann sover meget urolig og klarer å gjöre det meste i sövne (verste var vel når hele dynetrekket var av dobbeltdyna en morgen!), men likevel er det nå 4 år siden jeg kjöpte nytt dynetrekk. Og jeg pleier å kjöpe de billigste jeg finner.

Skrevet

Kjøper ALDRI noen nytt før det gamle er slitt ut? Ikke klær, vesker, sko, smykker,møbler, noen ting?

Jeg gjör ikke det, bortsett fra om jeg kan bruke det gamle til noe fornuftig (som nevnt tidligere til hytta, eller om jeg kan sy det om til f.eks hengeköyer til ilderene osv)

Skrevet

Da kjöper du sengetöy av veldig dårlig kvalitet.

Jeg har to dynetrekk som jeg skiftet på å bruke og min mann sover meget urolig og klarer å gjöre det meste i sövne (verste var vel når hele dynetrekket var av dobbeltdyna en morgen!), men likevel er det nå 4 år siden jeg kjöpte nytt dynetrekk. Og jeg pleier å kjöpe de billigste jeg finner.

Nei, jeg kjøper Gambier Sinclair-sengetøy, men må skifte det ut hvert år tross alt. Det slites på overkantene også, i tilleg til ved sidesømmene.

Skrevet

98% av klær, sko og smykker kjøper jeg på outlet/Fretex/salg/bruktmarked. Alle møbler er kjøpt brukt, også alle tekniske ting, utenom en dvdspiller til 198,-.

Nå jeg kjøper noe nytt av klær eller sko, tar jeg konsekvent ut et annet plagg for å gi til Fretex, gi bort på f.eks finn/facebook, eller sende til familie i Afrika.

Jeg tror på gjenbruk, skal innrømme det.

Alle møblene er faktisk kjøpt brukt, når jeg tenker over det. Alt som har vært nytt og eventuelt kostet litt, som kasserollene/kjøkkenutstyr/cd-spiller osv har enten vært gaver, eller premie i konkurranse.

(Men jeg er storforbruker på tights til 99,-. En ny ca hver måned, og det er etter å ha sydd de sammen totre ganger allerede..hrmf. Leter ennå etter tights som HOLDER, og ikke gnis hull på. )

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper nytt når det gamle er slitt.

Men her for et par år siden ble jeg så lei av noen håndklær jeg hadde kjøpt. De var i diverse farger. Kjøpte nye håndklær og benyttet de gamle store til strandhåndklær istedenfor. Strandhånklærne begynte å bli slitt så jeg unnskyldte meg på den måten :)

Småhåndklene ble forvist til håndklær til bruk på vaskerommet.

Ellers så trenger man jo stadig gamle håndklær når man maler, farger håret osv osv - så de gamle får et liv til.

Jeg synes du skal unne deg noen nye håndklær jeg :Nikke:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, jeg kjøper Gambier Sinclair-sengetøy, men må skifte det ut hvert år tross alt. Det slites på overkantene også, i tilleg til ved sidesømmene.

Okei, du sliter ut sengetøyet.

Men hva med håndkler og kluter? Det er da ikke mulig å slite ut det på ett år.

Og stekebrett? Herrejesus.

Endret av Lista
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har enda til gode å slite ut sengetøy eller håndklær. Vi har lite sengetøy, nøytrale farger og god kvalitet. Ene settet vårt fra Høie er 6-7 år gammelt og ikke det minste slitt.

Både vi og barna har to-tre sett hver, mer trenger vi ikke.

Ellers syns jeg det er praktisk med kun hvite håndklær, da slipper jeg å fargesortere de.

Skrevet

Okei, du sliter ut sengetøyet.

Men hva med håndkler og kluter? Det er da ikke mulig å slite ut det på ett år.

Og stekebrett? Herrejesus.

Du kan da ikke vaske mye hvis du har en klut i over et år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...