Gå til innhold

Hyppig sex?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Spiderman

Gift i 15 år. Har ei nydelig kone og tre barn. Problemet er at jeg ikke synes at vi har sex ofte nok. Er 2-3 ganger i måneden nok for en mann i tredveårene? Jeg er ofte så kåt at jeg ikke vet min arme råd (hun vil heller ikke tungekysse). Å bruke høyrehånda gikk greit de første årene, men etter 10 år med lite sex, begynner hånda å bli både sliten og kjedelig :cry: . Kan man kreve mer sex eller skal man bare akseptere at slik blir det resten av samlivet. Vi har diskutert temaet mange ganger - ender som regel i krangel :evil: og enda trangere kår for sex-livet. Hun sier at hun ikke kan ha sex en uke før mens (PMS) og ikke den uka hun har mens - så må hun ha nesten en uke etter mens (for å "komme seg"). Da er det som regel en uke igjen da - til meg og mine behov... JEG BLIR SNART GAL AV KÅTSKAP - SKAL MAN HOPPE OVER GJERDET DER DET ER LAVERE (les: hoppe av eller skaffe seg en elskerinne). Lurer på hvordan hun ville takle det hvis jeg spurte om jeg kunne få en elskerinne....

Glad i henne og barna - MEN SAVNER SEXEN SÅ INNMARI!!!

Er jeg bare ego eller? Gi meg noen gode råd, da dere! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hørtes nesten litt urimelig ut! Prøv å snakke med din kone..Eller vis henne dette innlegget! Så vet hun at du er glad i HENNE, og hvor mye dette problemet egentlig betyr for deg! Hørtes litt "sært" ut alle de unnskyldningene! Så jeg tror ikke hennes grunner er det opprinnelige! Hør med henne hva den egentlige grunnen er? Kan DU gjøre noe for å tenne henne? -Så hun har lyst oftere!! Har dere nok variasjon? Å leve slik i lengden med så forskjellige sexbehov, er jo uholdbart!

Ønsker dere lykke til, og håper dere finner ut av dette!

Hilsen penelene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun får tilfredsstilt sine behov på andre måter? Eller hos andre!?Knaskje du skal sjekke den egentlige grunnen til at hun ikke vil ha sex med deg. De unnskyldningene du sier hun bruker virker påtatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman

Takk!

Hun sier at hun ikke har lyst eller kjenner lyst. Å skulle tro at hun får tilfredstillelse andre plasser er helt ut. Det finnes ingen praktisk mulighet til det. Hun bare er utrolig kjeldelig....på den fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke tvinge noen til å ha mer lyst enn de har.

Hvis man ikke har spesielt stor sexlyst, så har man ikke det. Det er noe som varierer fra person til person.

Å komme med teorier om at damen er utro og får dekket sine behov andre steder er bare tåpelig.

Hvor stor sexlyst man har er ikke noe man i utgangspunktet kan gjøre så mye med tror jeg. Hva man velger å gjøre ut i fra situasjoner, er noe ganske annet.

Eksempel: Hvis man ikke er kåt selv, så blir det ikke noe hyggelig å ha samleie. Men det kan være hyggelig å kose med den andre, runke, suge eller lignende.

Men for å få det til trenger man trygghet og åpenhet i det seksuelle forholdet, noe som det ikke virker som dere har.

Man må jo ønske å få det bedre/annerledes for å få gjort noe med situasjonen.

Hvis din kone ikke ønsker det, så er det ikke mulig å endre.

Er hun opptatt av at du skal ha det bra? Bryr hun seg om hva du føler?

Hvis svaret er ja, så tror jeg du har muligheter for å nå fram til henne.

Men hvis du kun er opptatt av at du har "rett" på å få dine behov dekket, og maser på henne og presser henne, da er det fort gjort å komme i forsvarsposisjon. Da kommer du garantert ingen vei.

(Og for Gus skyld, vil du ha et bedre sexliv med din kone, IKKE snakk om elskerinner!!! :o )

Kanskje dere kunne ha nytte av hjelp fra en tredjeperson (sexolog eller samlivsrådgiver f.eks.) siden dette er en etablert og inngrodd konflikt hos dere. Da er det ofte vanskelig å få snakket om temaet uten å begynne å bebreide og krangle. Dette kan en utenforstående hjelpe dere til å unngå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er arbeidsfordelingen i hjemmet?

Overarbeidete koner er ofte for utslitte til å tenke på sex. Så hvis hun jobber fulltid og i tilleg tar mesteparten i hjemmet er det ikke rart du opplever tørke.

Sex heger nøye sammen med at man skal ha både tid og overskudd for å kunne slappe nok av til å nyte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller kanskje du er så forutsigbar og udugelig i senga (dvsd. egoistisk) at hun ikke tenner på deg lengre? Også vi kvinner liker variasjon over temaet og samme forspill igjen og igjen og igjen ("fordi det fuka jo så bra før") kan vel ta knekken på hvem som helst sin sexlyst?

Men nå var jeg slem.... Fornuftige råd er jo å SNAKKE med din kone UTEN å anklage henne for noe som helst. Bare si det som det er, men ikke gi henne skylden. Så kan dere jo prøve på nytt? "hemmelige" møter på hotell e.l.? Spør hva HUN trenger for å bli kåt. Det er helst sikkert noe hun tenner på, men det er jo faktisk mulig hun ikke tør å si det! Man kan faktisk være sjenert selv om man har vært gift i 10 år :) Kanskje hun trenger at du "ser" henne, hjelper til i huset, tapper varme bad og tenner lys før en laang erotisk massasje med velduftende oljer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex kan ikke kreves... Har man ikke lyst har man ikke lyst. Krav gjør at det låser seg helt.

Det høres ut som om dere har et alvorlig problem. Ikke bare med lyst / sex, men også med intimitet, nærhet og kommunikasjon. Om din partner ikke vil tungekysse, eller ha annen nærhet med deg er dette noe dere begge må ta tak i. Rådet om å oppsøke sexolog eller familieteraput synes jeg er meget godt!!! Dette vil dere trenge hjelp til.

Jeg skjønner at du er frustrert, MEN om du begynner å "forlange" sex så gjør du situasjonen verre. Din kone har ikke bare et lystproblem vil jeg tippe. Dere har et felles problem. Det hjelper heller ikke å "true" med, eller tenke på elskerinne. Problemet bare forskyver seg, og forhåpentligvis vil du i tillegg til alt det andre få samvittighets kvaler. Du får heller prøve å hjelpe deg selv inntil dere får løst opp i flokene. Det går an å variere om du bruker høyrehånden også. Eksempelvis ved oljer / glidekremer med menthol (veldig bra), ved å bruke vibrerende egg etc.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Hun sier at hun ikke har lyst eller kjenner lyst. Å skulle tro at hun får tilfredstillelse andre plasser er helt ut. Det finnes ingen praktisk mulighet til det. Hun bare er utrolig kjeldelig....på den fronten.

Du sier hun er kjedelig, men hvorfor er hun kjedelig. Sex er et samspill mellom to mennesker. Om en er kjedelig, er den andre det... På dette området som i alle andre områder i livet handler det om å gjøre hverandre gode. Da har man lykkes...

Å si at hun er kjedelig formidler en holdning du har til henne, om hun merker dette, og det gjør hun sikkert, gjør det saken ikke bedre.

Dere begge må nok gå i dere selv, og søke profesjonell hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh!

Ikke for å forsvare at en enkelt skal kunne si at partneren er kjedelig i senga og ikke se på seg selv. Kaste stein i glasshus og alt det der...

Men..

Har selv opplevd jenter som ikke har hatt noen interesse for å utfolde seg mer i senga enn å gjennomføre misjonærstilling og slutt der. Dette selv om at forholdet var bra på alle måter.. kunne åpent snakke om alt og ingenting. Poenget er at andre er mer.. hmm.. sprelske i senga enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt å melde. Jeg har også vært borte i menn som ikke er veldig fantasifulle, men som tror inn og ut er hele greia. Og er forøyd med det. Tror man må finne en partner som har omtrent samme aktivitesnivå som en selv... Og de samme preferansene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt å melde. Jeg har også vært borte i menn som ikke er veldig fantasifulle' date=' men som tror inn og ut er hele greia. Og er forøyd med det. .[/quote']

Desværre er de ikke så sjeldne heller..

Hva angår din frue, spidermann. Hva med å forsøke etter alle kunstens regler å gjøre det godt for henne uten å forlange noe tilbake en stund?

Kan hende hun "våkner til liv" og ber om mer :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Spiderman

Takk for alle gode råd (både de impulsive og de litt mer pedagogiske) :-)

Jeg anser meg selv som en rimelig god elsker :kul: (uten å ta munnen for full), men hva nytter vel det når en får lite respons av den andre halvdelen. Jeg er ikke den som bare driver å "pumper" og snur ryggen til når jeg føler meg ferdig. Vi har prøvd det meste innen sex (analsex, vibratorer, oralsex, masasjeoljer, varme bad m.m m.m m.m m.m), men det ser ikke ut til å "sprite" frekvensen noe særlig opp. Det blir alltid med de samme 2 gangene i måneden. Hun sier at hun rett og slett aldri føler kåthet. Hun er heller aldri våt før vi har sex (hun blir jo våt av at jeg suger henne - naturlig nok kanskje). Men jeg tar det som et signal at kvinner er kåte og klar for mer, når de er våte allerede under forspillet. Eller tar jeg feil? Hva skal en stakkar gjøre for å få sexlivet på skinner? Er ikke helt sikker på at jeg ønsker å ha det slik resten av livet (dvs. det aktive sex-livet - det tar vel etterhvert mer eller mindre pause har jeg hørt :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du mann.

Jeg tror kanskje det er en idè å trekke inn poenget med at menn trenger sex for å få overskudd, mens kvinner trenger overskudd for å ha sex ...

(for å ha avklart det, alle damer som måtte føle seg fornærmet nå - ikke svar - jeg snakker ikke om hver og enkelt av oss)

Ofte kan det at du viser omsorg, at du er ansvarsfull, hjelper til, gjør litt mer enn din del av arbeidet hjemme etc., til at hun slapper av litt mer, blir glad for at du er til, og ikke bare "er der", og dermed at hun, sakte men sikkert, får lyst på deg til andre ting enn å tømme oppvaskmaskina.

Jeg tror faktisk akkurat dette er undervurdert.

Hvis du skjønte hva jeg mente, jeg vet det er skrevet litt klønete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun ha blitt utsatt for seksuelt overgrep før hun traff deg?

Har hun nevnt noe? (Ikke alle forteller om det... de kan føle skyld fordi de utsatte seg for situasjonen, ble med på nachspiel f.eks..)

Det er bare så merkelig at hun sier hun aldri er kåt. (Da stemmer det sikkert - det høres nærmest som hun har avfunnet seg med det og gitt opp på en måte...)

Hva med å løsne tungebåndene hennes med par glass vin, og prøve å nærme deg temaet... Bare et forslag, men dersom hun gjennom refleksjoner og ettertanke får plassert skylda for overgrepet (hvis det har skjedd noe) der det hører hjemme, så vil hun høyst sannsynlig løsne opp seksuelt også .

Jeg er ingen ekspert, var bare det første som falt meg inn, men har det skjedd noe - kan hun ta kontakt med www.dixi.no dersom hun trenger noen å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. 10 år på denne måten kan ikke ha vært lett. Jeg har hatt det på samme måten i en del år for lenge siden. Det gikk over. Jeg ble kastet ut, og min venn og nabo flyttet inn!! :sinna: Det jæ.. var at alle naboene visste hva som hadde foregått i 5 md. Tror du jeg ble :hakeslepp:

Hvis du ikke får sexlivet på skinner snart, blir du gal. Har du snakket ordentlig med din kone? Dere er jo vel voksene, så hun må jo vite at dette er uholdbart for deg, og vennskapet dere imellom. Du får påminne henne om den første tiden dere var sammen og mane frem da dere var unge, gærne og hun var kåt, og hvor betatt du var av henne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kona di har sagt at hun ikke eier lyst? Kan det være at hun går på medisiner hvor man får nedsatt sexlyst? eller et p-pille merke som hun reagerer ugunstig på?

Hvis nei på dette, er det absolutt et godt tips å søke om hjelp hos noen profesjonelle.

Ellers er det også et godt tips å gi mer enn du "får" tilbake for en periode. Masser henne-UTEN sexuelle hentydninger!,ta oppvasken. Vær litt uoppnåelig en stund. La henne få kjenne på det å ha lyst hun også. La henne få lyst til å gi deg en klem UTEN å føle at det trenger å føre til sex. La henne få lyst til å ta intiativet til å ha kroppskontakt med deg, UTEN at hun får masse forventningspress om at du forventer noe mer.............

Ta ett skritt av gangen og la også HENNE bli gal av kåthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jeg tror kanskje det er en idè å trekke inn poenget med at menn trenger sex for å få overskudd, mens kvinner trenger overskudd for å ha sex ...

(for å ha avklart det, alle damer som måtte føle seg fornærmet nå - ikke svar - jeg snakker ikke om hver og enkelt av oss)

Jeg føler meg ikke fornærmet, :wink: men har sett at det varierer fra forhold til forhold... Men, du mann! Jeg vil anbefale dere hjelp hos en terapeut, grinnen er at sexlivet ofte speiler samlivet forøvrig, og selv om dere ikke helt vet det (samme gamle tralten i 15 år, osv...) så kan det rett og slett hjelpe å få en annen til å lufte ut litt hos dere! Uansett, LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman

Til opplysning så tar jeg min del av husarbeidet og vel så det. lager stort sett all maten, vasker alt av tøy og holder generelt orden i huset. Hun tar seg av det økonomiske (regninger m.m) og har omtrent samme fulltidsjobb som meg. Har faktisk hørt fra andre at jeg er det nærmeste en kan komme en perfekt ektemann - er jeg for perfekt. Andre kvinner har faktisk kommet til meg (i fylla) og sagt at om jeg noen gang skulle bli ensom/singel - skulle de være svært interessert i få nærmere kontakt (les: et forhold) med meg. Kanskje min kone tror at jeg kommer til å være hos henne for alltid, slik at det ikke er så nøye med hvordan vi har det ellers i forholdet. Til opplysning krangler vi sjelden, men hun har et, til tider, ganske hissig temperment. Ikke rart atjeg ikke gidder å ta opp tråden så ofte mtp våre seksuelle problemer - blir bare krangel og uvennskap som varer 1-2 dager. Tror jeg gir henne ut året 2004 - blir det ikke bedre vil jeg sterkt vurdere å skille meg. Jeg kan ikke gå på akkord med mine følelser lengre :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente 32

Nå er det nok bare slik at ikke alle har de samme lystene som andre.

Jeg har flere venninner som sier jo mindre jo bedre. Men så har jeg også de som sier jo mer jo bedre.

Kanskje forholdet trenger å sprites opp litt? Hva med litt romantikk i hverdagen? Kanskje du rett og slett bare trenger å vise henne at du fortsatt er "forelsket" og virkelig tenner på henne, ikke bare vil ha sex for sexens skyld? Hva med å gjøre "kur" til henne?

Det kan nok fort gå litt trott i et langvarig forhold.

Gi henne blomster eller små gaver, ta henne med ut og finn på romantiske ting. Bli forelsket igjen.

Håper du får det til for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...