AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 har begynt i et vikariat og syns den nye sjefen er så nebbete mot meg, jaja jeg er vel veldig nærtagende og usikker, men har merket at jeg er ikke blitt mer produktiv av det.. Sjefen kan godt finne på å skjelle meg ut så alle de andre hører på.... Jeg syns miljøet rundt bærer preg av dette og i dag tok jeg mot til meg og hintet til en av de andre om det. Da fikk jeg vite at flere enn 1 har blitt sykmeldt pga. ufyselig oppførsel av sjefen men at sjefen har jekket seg ned et par hakk nå.. iforhold til hva det var.. Så antagelsene mine om at "noe var galt" var virkelige.. fy faen.. jeg vet ikke hvilken strategi jeg skal bruke for å slippe spetakkel her.. hva skal jeg gjøre? gå ut i arbeidsledighet igjen? Anonym poster: e352d7011ed2bab12a000b57f3447e5f
Gjest Quake Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Har det samme problemet på vår abreidsplass, folk har sluttet i hopevis og blitt sykemeldt...og til slutt dratt sin vei. Sjefen vil ikke ta på seg skylden selv om alle ser at h*n kjefter på alle ansatte til de er på kanten til å gråte, og noen gjør det også. Av en eller annen merkelig grunn så respekterer sjefen meg så vi har ingen krangler, men får vondt av meg når alle ansatte kommer til meg for hjelp og forståelse..
@Maja Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Er det ein tillitsvalgt eller verneombod på arbeidsplassen som du kan ta dette opp med? Ev. personalavdeling du kan snakke med? Ein ting er deg sjølv. Det er veldig slitsomt og tærer på sjølv den sterkeste å jobbe med ein slik sjef over lengre tid. Arbeidsledighet er vell ikkje eit fristende alternativ? Men det er viktig at du passer på deg sjølv, og finner nokon du kan snakke med og støtte deg til. Det andre er totalsituasjonen. Detter er jo ikkje ditt ansvar, men kanskje du kan tale din egen sak og samtidig få fram større problem. Ein sjef som gjer at sine underordna blir sjukemeldt er eit stort problem! Vist du orker ta tak i saken så anbefaler eg å nytte tillitsvalgtsystemet vist det finnes slikt. Er du medlem av fagforening? Dei fleste fagforeninger har ulike hjelpesentre som kan bidra i konfliktsituasjonen det ein ikkje har slike ressurser lokalt. Alternativet ditt er nok å "liste seg" rundt for å unngå kritikk, då er det nesten bedre å bare slutte. Har sjølv prøvd å handtere ei lignende sak på eigahand i fleire år, det holdt på å ta knekken på meg. For min del blei det til slutt så ille og openbart at ledelsen over ikkje lenger kunne oversjå, og endte med at eg fekk tilbud om anna stilling i organisasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå