Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

noen som har et bra system på dette??

Jeg legger nemlig regningene over alt, de glemmes bort og purringene kommer. som da resulterer i masse regninger, og kaos.

Anonym poster: 9038fcb18f277e38469774ef66bcc630

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få så mye som mulig på efaktura eller autogiro.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det enkleste du kan gjøre er å kjøpe en sånn her og legge regningene i den. Heng opp en lapp på en tavle der du skriver frister for når de skal betales. Bruk avtalegiro eller e-faktura der du har muligheten.

Anonym poster: 98a9dfeea19c054dab7b534ece5d4cef

Gjest Twinklefart
Skrevet

Jeg har det beste systemet i verden for meg, ubetalte regninger har jeg liggende rett vedsiden av pcn i en boks, og betalte regninger arkiverer jeg. Legger inn notat på kalenderen hvilke regninger jeg bør betale når.

Gjest Gagaen
Skrevet

Betaler alltid alle regninger midt i mnd ca , når jeg har fått lønn . Funker alltid og får ikke purringer :) Kjøp deg en postordner som du hiver regninger oppi når du henter posten .

Nå skal det sies at mine regninger stort sett er faste utgifter og nokoså forutsigbare da men.. Uansett , mitt råd :)

Gjest Cessie
Skrevet

Har "kontordag" hver onsdag og legger regningene inn på forfall i nettbanken. Når det er gjort samler jeg regningene i en ringperm.

Skrevet

Jeg legger alle regninger i en postordner på kjøkkenet. Har mye på eFaktura også. Betaler regninger 15. Og 1. Hver Mnd. I tillegg har jeg budsjett for hele året på Excel så jeg vet hvor mye som kommer inn og ut.

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ingen fancy perm eller system, det er jo bare å legge dem i én haug i nærheten av PCen og ha en dag i uken du legger inn alle regninger. Jeg har en regning nå med forfall om en måned, men jeg legger den inn i nettbanken slik at jeg slipper å tenke på det.

Anonym poster: 8886b795e62e0d025851295e1b7b04a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger nemlig regningene over alt

Slutt med det?

:idesmil:

Anonym poster: d8fd02726efb6754157ccba5ae51c362

Skrevet

Samle regningene på et fast sted, og legg samtlige inn på forfall samme dagen som du har fått lønning. Da vet du også hva du har å bruke resten av måneden.

Skrevet

noen som har et bra system på dette??

Jeg scanner inn alle regninger, og kjører filen gjennom tekstgjenkjenning. Filen lagres automatisk i mappen for fakturaer som skal betales, og blir navngitt etter fakturamottaker og forfallsdato.

Når jeg en gang i blant registrerer fakturaer i nettbanken, så er det bare å kaste seg over mappen med ubetalte regninger. Tekstgjenkjenningen gjør at jeg kan klippe og lime ut både konto- og KID-nummer.

Når regningen er registrert på riktig forfallsdato, så flytter jeg filen til mappen for årets betalte regninger.

På denne måten er det ingen fakturaer som rotes bort, det blir lett å registrere i nettbank, og jeg har enkel tilgang på det som er betalt - alt ligger jo i søkbare pdf-filer.

Jeg scanner for øvrig også kvitteringer og kontantnotaer ved større kjøp, som f.eks. TV, vaskemaskin etc. Da er det alltid lett å finne frem kvittering dersom produktet må byttes eller på service.

Gjest _La Femme
Skrevet

Det enkleste du kan gjøre er å kjøpe en sånn her og legge regningene i den. Heng opp en lapp på en tavle der du skriver frister for når de skal betales. Bruk avtalegiro eller e-faktura der du har muligheten.

Anonym poster: 98a9dfeea19c054dab7b534ece5d4cef

Jeg har en slik en! Utrolig kjekt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...