Gå til innhold

Hvor mye kostet gifteringene deres?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Hvor mye sånn ca. bruker dere på gifteringene? Vi har ikke tenkt å ha så veldig dyre ringer, men så lurer jeg på hva som egentlig er vanligest. Samboeren min går aldri med ringer eller smykker, og kommer ikke til å gå så mye med gifteringen heller. Han synes at vi skal bruke mer penger på min ring og mindre på hans. Går dette ann? Kan man kjøpe enkle gifteringer?

Pippi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i grunnen ganske vanlig at brudens ring koster mer enn brudgommens, i o m det at bruden ofte oensker seg diamant paa ringen.

Vi har valgt helt enkle, glatte ringer i gult gull, og betalte omtrent 2 400 NOK for begge. Han liker heller ikke smykker, og valgte derfor en helt flat ring, som ikke vil vaere i veien. Jeg valgte en ring som er rund baade utenpaa og inni. Graveringen er ofte gratis.

Lili icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Samboeren min vil heller ikke gå med ring, så vi har kjøpt bare en. Jeg fikk satt inn en diamant hos en gullsmed med egen butikk, altså ikke en gullsmedkjede. Diamanten hadde jeg kjøpt utenom og jeg betalte 1250 for ringen og innfatningen av diamanten.

B.

Skrevet

On 2002-05-27 22:21, 8juni2002 wrote:

vi betalte 2260 for våre ringer, de er helt glatt, rund både inni og utenpå 3/4mm bred. Vi hadde ringer fra før av men jeg ville ha nye ringer(forlovelsesringene hadde mønster).

Skrevet

Fikk håndlagd våre, ville at de skulle være spessielt til oss..

Betalte 3200, innkludert gravering. De er 3,5mm og helt glatte.12

Gjest Anonymous
Skrevet

B:

Hvordan gjør dere det med vielsen da? Skal bare han sette ringen på deg? Fikk du kjøpt bare èn enkel giftering?

Pippi

Skrevet

Vi kommer til å betale ca 5500 NOK for våre. Min er i hvitt og gult gull med diamant. Mens han er lik uten diamant.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror kanskje vi skal sette på ringen rett før, vi skal ikke gjøre det under seremonien hvertfall. Det var ikke noe problem å få bare én ring. Men nå var dette ikke i en kjedebutikk, men hos en selvstendig gullsmed som lager sine egne ting. Da kan man være mer fleksibel. Det gikk i hvertfall greit med meg. Ellers så lager han det meste i verkstedet sitt, hvis man vil ha noe spesielt.

B.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøpte våre ringer via Ranneih vi. Disse ga vi 2500,- for. Det er BILLIG, begge ringene har diamanter.

Hun har bilde av dem på hjemmesiden sin.

Therese

Skrevet

Vi lander på ca 7000,- for begge.Dette fordi jeg fikk en "tvunnet" hvittgull ring m/20 diamanter.Hans blir i hvitt gull m/ en diamant.

Skrevet

Vi lander på ca 7000,- for begge.Dette fordi jeg fikk en "tvunnet" hvittgull ring m/20 diamanter.Hans blir i hvitt gull m/ en diamant.

Skrevet

Vi betalte 2990,- får våre. De er litt bredere en vanlig og de har et "riflet" mønster. Gravering var selvsagt inkludert.

Vi gikk til en selvstendig gullsmed. Fant ut at de hadde litt bedre / annerledes utvalg enn disse kjedene.

Skrevet

Vi betalte 6000 for våre. De er halvparten i hvitt gull og halvparten i gult gull. Vi er superfornøyd icon_biggrin.gif Samboeren min sin ring ble spesiallaget for han ville ha den litt breiere enn min.

Gjest Anonymous
Skrevet

Therese:

Har du hjemmesiden til Ranneih? Kan jeg få den?

Pippi

Skrevet

Kjøpte våre til forlovelsen, hvitt/gult børstet/glatt gull. Ca. 4500,- tror jeg. Til bryllupet setter vi inn tre diamanter i hver ring.12

Skrevet

Min mann tegnet ringene, som så ble laget av en gullsmed vi har handlet hos før. Ringene er i hvitt og gult gull (motsatt på de to ringen), min med diamant, og med begge forbokstaven i fornavnene våre. Betalte 10 500,- for dem. Verdt pengene!! Unike som de er når ingen andre har maken!

Skrevet

Vi har tegnet ringene selv, og fått en gullsmed til å lage dem. De er i hvitt gull, og 5 og 6 mm brede. Dessuten er de ganske "tjukke", så det er mye gull. For dette betaler vi 8500,- inkl. håndgravering.

Skal hente dem i dag. Gleder meg!12

Skrevet

Hei !

Vi har fått masse gammelt gull i gave fra våre familier.

Dette bytter vi inn hos en utrolig flink gullsmed i Nittedal. Han har laget ringer i hvitt gull. Vi forklarte oss frem til hva vi ville ha og han laget voksprøver slik at vi kunne prøve ringene.

Ringene er 4 mm og meget massive/høye. Regner med å havne på 1500,- inkl. alt i tillegg til mye byttegull.

Vi slet lenge før vi fant en gullsmed som tok imot byttegull, i tillegg fikk vi en meget begavet mann på kjøpet.

Skrevet

Vi betalte 4460;- for våre ringer i rødt gull. Min har en liten diamant. Prisen er inkl. gravering. Kjøpte ringene på KARAT i Oslo. De hadde kjempegod service !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...