Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har små og få eggposer (mestvsannsnligvis ikke eggløsning så ofte) og mannen min sin sæd dør på vei ut. Vi må ha testosbiopsi for hvert forsøk.

Dere?

Anonym poster: 438cf50a99afac8d3e1021e2af02d9fa

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg har ikke funnet en fyr jeg kan tenke meg å få barn med, så jeg har mye godt bare slått fra meg tanken.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er bærer av en kromosomfeil, nå skal vi i gang med Ivf med pgd gleder meg!

AnonymBruker
Skrevet

Min beste venninne er 25 år, har 3 spontanaborter bak seg, og hun blir altså gravid, også med mannen hun er er gift med.

Men: begge er redet ut grundig, og det finnes ingen feil. Hun er målt med høy fruktbarhet (en egen blodprøve for slikt).

Det har gått 2 år, og ingen graviditet.

De forsøker hver måned, spesielt før/under eggløsning, men ikke noe skjer. Mensen kommer hver måned. Må være forferdelig å prøve og prøve, og årene bare går.

Det heter: uforklarlig barnløshet.

Anonym poster: 9c97243afe723f487c00ba228abba7a7

AnonymBruker
Skrevet

har pcos og får det rett og slett ikke til å klaffe, prøver å prøver. men ingenting hjelper.

Anonym poster: ca28f17514e47a92e9047498a565a15d

Skrevet

Tror jeg har såkalt progesteronsvikt, men har ikke vært til gynekolog ennå for en sjekk. Har prøvd i halvannet år å bli gravid igjen, har et barn fra før av.

Skrevet

Vil ikke ha. :)

Ditto

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Tror jeg har såkalt progesteronsvikt, men har ikke vært til gynekolog ennå for en sjekk. Har prøvd i halvannet år å bli gravid igjen, har et barn fra før av.

Jeg mener ikke å være taktløs, men er det barnet med samme mann som du nå forsøker å bli gravid med?

Endret av Arabella
Skrevet

Jeg mener ikke å være taktløs, men er det barnet med samme mann som du nå forsøker å bli gravid med?

Ja samme mann. Han har sjekket seg og alt ok. Feilen ligger nok hos meg etter mye tull med hormonell prevensjon de siste årene.

Skrevet

Endometriose. Har tre misslykkede forsøk.

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke ha.

Anonym poster: ce71383bba485ff40a6edc70a0acd52d

Skrevet

Ingen aner noe som helst.....

...så vi prøver litt av hvert i jakten :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har harde egg, ble funnet ut på første IVF forsøk. De lar seg ikke befrukte uten ICSI. Håper at ett vil klore seg fast for det er visst også ekstra vanskelig når de har et så hardt "skall".

I tillegg har jeg PCOS med sjelden eggløsning, men det spiller jo ingen roll siden vi må ha ICSI for å bli gravide. Men kjipt med uregelmessige sykluser.

Anonym poster: 79e20ba08e47c01769f5af35133c6f30

AnonymBruker
Skrevet

har pcos og får det rett og slett ikke til å klaffe, prøver å prøver. men ingenting hjelper.

Anonym poster: ca28f17514e47a92e9047498a565a15d

Vet alle hva det er..? har ikke hørt om det...hva betyr det? Er det virkelig umluig for deg, sier ekspertene altså?

AnonymBruker
Skrevet

Ingen aner noe som helst.....

...så vi prøver litt av hvert i jakten :gjeiper:

Har du blitt fullt ut utredet?

AnonymBruker
Skrevet

Har fullstendig fødselsangst! Og redd for det ukjente.

Anonym poster: 909097d6605b8bc5d7e7a5070ce3e6f5

• Liker 2
Skrevet

Ville ikke ha. Nå er jeg uansett så gammel at det ville vært uaktuelt av den grunn.

AnonymBruker
Skrevet

jeg er ufrivillig barnløs fordi kjæresten ikke vil ha barn ennå..alle dere som har menn som vil ha barn med dere er heldige

Anonym poster: b9e6d051756fa5cfe837800dc41b357d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet alle hva det er..? har ikke hørt om det...hva betyr det? Er det virkelig umluig for deg, sier ekspertene altså?

PCOS er Poly Cystisk Ovarie Syndrom, flere cyster på eggstokkene. Da har man sjelden eller aldri eggløsning.

Man må ha hormoner for å oppnå eggløsning, og det er ikke alltid like lett hos alle. For man reagerer forskjellig på hormonene.

Siste utvei er prøverør.

Anonym poster: 79e20ba08e47c01769f5af35133c6f30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...