lille katt Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Minsten elsker lammeskinnet sitt. Vi har bare et sånt lite et fra babyshop. Han koser masse med det om natten, og det ligger sjelden på riktig sted (eller riktig vei) dagen etterpå. Det er forsåvidt greit nok, men jeg er ikke så begeistret for lammeskinn med tanke på vask. Vi har en håpløs vaskemaskin (det er ikke et alternativ å kjøpe ny akkurat nå) som ikke klarer å sentrifugere lammeskinn... Så jeg lurer på om vi skal prøve å få lillegutt til å "bonde" med noe annet, f.eks. et mykt teppe, og som det går an å ha to like av... Noe som lett kan vaskes. Hvis noen har tips, sier jeg ja takk. Er det mykt å ha fleece i sengen, eller blir det bare klamt?
Gjest Violetta Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Vi brukte t-skjorter vi. Funket som bare det.
agenda Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 (...skal lammeskinn sentrifugeres? er det ikke sentrifugen som ødelegger ulla?) Vi har to skinn, ett i senga og ett i vogna, sånn at vi har ett i reserve når det andre er til vask. Lufter, støvsuger og børster skinnet oftere enn jeg faktisk vasker det. ...Ikke at det var det du spurte om da! Har ingen andre tips 1
charactouy Skrevet 15. juni 2012 #4 Skrevet 15. juni 2012 Vi har en hel haug med flanell gulpekluter fra SparKjøp, og barnet (13mnd) elsker dem. De tåler jo både kokvask og trommel, og dersom dere er flinke til å bytte hvilken klut som er i senga, bonder barnet som regel greit med alle klutene. Når det er sagt, så opplevde kusina mi at barnet hennes avviste alle gulpeklutene med unntak av én, så hun måtte sy et bånd rundt kanten på den for å skille den fra alle de andre
Lyra Skrevet 15. juni 2012 #5 Skrevet 15. juni 2012 Må det være noe som ligger i senga? Her elsker vesla "Nino" si, en slik koseklut med kaninhode. Den har fulgt henne siden hun var 2 mnd, vi har 3 stykker vi rullerer på (eller har flere på en gang ) så om det skulle skje noe så har vi i reserve
lille katt Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2012 Hadde egentlig sett for meg at det måtte være noe litt stort, som et teppe eller dyne, for å kunne erstatte lammeskinnet. Men det kan selvsagt være kluter, det kan jo prøves. Han MÅ jo selvsagt ikke ha noe i senga, men vi ser at han drar opp et hjørne av skinnet for å kose med det når han legger seg. Det samme gjør han i vogna, hvor vi har et annet skinn. Så han er liksom vant til å ha det myke mot kinnet når han skal sove. Hvis jeg tar lammeskinnet ut av senga og legger det på gulvet for å støvsuge det, kommer han løpende og legger seg ned på det med kinnet inntil . Og rumpa i været . Skal ikke lammeskinn sentrifugeres? Da tørker det jo ikke før etter en uke. Har vasket det noen ganger, og det har blitt like fint. Men har måttet sentrifugere det hos naboen...
Muscae Skrevet 15. juni 2012 #7 Skrevet 15. juni 2012 (endret) Har aldri hatt barn, men har måttet lett etter en del kosekluter i barnehagen... og etter mitt syn bør en koseklut (eller barnets substitutt for foreldrene, som pedagogene i bøkene mine så fint omtaler det - går førskolelærer) være noe som kan deles i flere deler, eller noe som det fins MANGE av. Når de starter i barnehagen (eller er borte fra foreldrene på annen måte) er det en veldig fin trygghet å ha med seg, men plutselig forsvinner den, og da er det krise! For trygge barn spiller det liten rolle, i og med at de ofte ikke trenger denne tryggeheten, eller er vant til at smokken (en hvilkensomhelst smokk) er tryggheten selv. Men for de som trenger den hele dagen, til soving el.l er det veldig viktig at det finnes flere.. Så ikke hele tryggheten forsvinner... Endret 15. juni 2012 av Kjemi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå