AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Jeg betalte for en vare på Ebay i midten av april. Den skulle sendes fra USA. Etter at jeg betalte leste jeg om selgeren at det tar lang tid før hun sender varer, noen varer dukker aldri opp, flere varer er fake (hudpleie) osv.. Det tok nesten to uker før varen ble registrert som sendt. Da den ikke dukket opp innen rimelig tid kontaktet jeg selger. Hun skrev at hun skulle sjekke om den kunne spores eller noe, og at hun skal sende ny vare hvis ikke. Jeg skrev jeg vil ha pengene tilbake, for jeg trenger varen fort og blir nødt til å kjøpe den et annet sted. Det var helt i orden.Hvilke opplysninger trenger hun for å gi pengene tilbake? Hun spurte etter brukernavn på Paypal, datoen varen ble kjøpt og mitt virkelige navn. Jeg skrev alle opplysningene til henne. Da skrev hun at varen ble jo sendt for lenge siden, hun skal sjekke hva som kan ha skjedd, og imens sender hun en ny vare... Jeg skrev at jeg kontakter Ebay hvis hun ikke refunderer pengene umiddelbart, det var jo det vi ble enige om at hun skulle gjøre. Jeg har kjøpt varen fra fysisk norsk butikk, for jeg trengte den et par uker etter den burde ankommet fra USA. Kjøpte den etter at hun sa at hun skulle gi meg pengene tilbake. Når varene hennes i tillegg kanskje er fake er jo ikke det noe jeg vil ha uansett. Har aldri hatt slike problemer før. Hva skriver jeg til Ebay, og hvordan kontakter jeg dem? Selgeren er tydlig en snik som bruker tid på å engang svare meg. Dette har drøyd for lenge! Hun hadde 99% positive tilbakemeldinger, så jeg sjekket ikke nærmere. Det kan jeg angre på nå, men det skal vel ikke være problematisk å få penger tilbake? Anonym poster: ef8d542a3e6e352f6314349405e9ff11
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Hvis jeg ikke tar helt feil så har man en slags form for sikkerhet når du handler på ebay, akkurat som på finn. Men har ikke opplevd dette før så litt usikker på hvordan du skal gå frem. Anonym poster: 6f6af29a31ff083d55e7bcb0142709b7
Gjest showhoe Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Dersom du hsr betalt med paypal, har du 45 dager etter kjøpet på å opprette en klage sak med ebay customer support. De vil vurdere saken og dersom du vinner får du pengene igjen av bay, og de tar saken videre med selgeren. Har gjort dette noen ganger Er viktig å lese feedback selgeren har fått fra andre og % positiv feedback. Dyre ting kjøper jeg kun fra top iated sellers for å unngå dette
Solbærsaft Skrevet 15. juni 2012 #4 Skrevet 15. juni 2012 Først må du kontakte selgeren og gi selger en mulighet til å rydde opp. Når dette har skjedd hos meg, så spør selger ofte om jeg vil at de skal sende ny vare eller refundere pengene. Ber jeg om å få refundert pengene, så er de ofte på paypalkontoen min samme dag/dagen etter. Dersom selger ikke svarer på henvendelsen din eller du blir avvist av selger (gi selger noen dager å svare på) så kontakter du ebay resolution center (men det går ikke senere enn 45? dager etter kjøpet ble inngått). Dette kan gjøre at ting kan ta lenger tid, men stort sett er det ikke noe problem, og jeg har alltid fått pengene igjen når jeg har ønsket dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå