Gå til innhold

Underskudd og overskudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg jobber veldig mye for tiden, og får 1da ikke alltid tid til å spise skikkelig, og spiser 1000 kcal enkelte dager. Dagen etterpå er jeg mye mer sulten enn vanlig, og kan da spise alt jeg kommer over. Får også ekstremt godtesug da. Hvorfor er det slik? Og dette med kcaloverskudd og underskudd, gjelder dette i løpet av en uke? La oss si jeg spiser 1000 kcal en dag, og 2000 neste, blir dette 1500 da, på en måte?

Anonym poster: 520fd79e9d85198f73a8419b13e6a492

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Men anbefaler deg å få i deg noen never nøtter eller noe når du jobber mye, det må jo gå an.

Skrevet

Hei! Jeg jobber veldig mye for tiden, og får 1da ikke alltid tid til å spise skikkelig, og spiser 1000 kcal enkelte dager. Dagen etterpå er jeg mye mer sulten enn vanlig, og kan da spise alt jeg kommer over. Får også ekstremt godtesug da. Hvorfor er det slik? Og dette med kcaloverskudd og underskudd, gjelder dette i løpet av en uke? La oss si jeg spiser 1000 kcal en dag, og 2000 neste, blir dette 1500 da, på en måte?

Anonym poster: 520fd79e9d85198f73a8419b13e6a492

Jeg tror ikke på forenklinger av kcal inn/kcal ut. Jeg tror mer på måten det er fremstilt her (nb! Lavkarboorientert): http://eatingacademy.com/nutrition/do-calories-matter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...