AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Hvor mye kan jeg forvente at en 3åring skal skjønne av hva som er lov og ikke lov? Synes at ting begynner å bli litt eksreme her, klarer ikke opprettholde kontroll og få h*n til å forstå at det som ikke er lov, Er ikke lov! Anonym poster: 3bc84bd77ab25a664b6d4593e2b17dac
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Hvis du finner svaret så er vi desperate her vi og. Trassen vil ingen ende ta. Nei betyr "fort fort fort gjør det igjen!" Anonym poster: b087bbcf6316c3de5744cb6bc7dcf6e3
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Hvis du finner svaret så er vi desperate her vi og. Trassen vil ingen ende ta. Nei betyr "fort fort fort gjør det igjen!" Anonym poster: b087bbcf6316c3de5744cb6bc7dcf6e3 Her og! For 4. gang!! Trøst.....det går over!
SummerJoy Skrevet 15. juni 2012 #4 Skrevet 15. juni 2012 Du kan forvente at en 3 åring forstår veldig mye av hva som er lov og ikke, men du kan dessverre ikke forvente at de alltid skal følge dette. De tester grenser hele tiden. Husk også at straff og kjefting virker mot sin hensikt.
Muscae Skrevet 15. juni 2012 #5 Skrevet 15. juni 2012 Min lenke Barns trass er et tegn på utvikling hos barnet. Det tester ut sin påvirkning på omverdenen, og finner sin plass i verden. Det er altså sunt, og her må du bruke alle dine erfaringer og din kunnskap til å vise barnet hva hun kan påvirke, hva hun kan være med å bestemme, hva det er kun hun som kan bestemme, og hva hun absolutt ikke kan bestemme. Det er mange ting som skal læres, men med bevisste voksne finner hun raskt sin plass, og medbestemmelsesrett.
Leanne Skrevet 15. juni 2012 #6 Skrevet 15. juni 2012 du får huske på at barnet trasser mest mot den det er tryggest på, så om det er mye trass er det jo fordi du har et barn som har det trygt og godt Men ja, jeg vet det er slitsomt. Heldigvis så går det over. Hørte en gang at et barn tar et ja som et ja og et nei som et mulig ja, så de tester og tester.. Vær konsekvent, og stå på ditt. Har du sagt nei får du stå i kampen, gir du etter blir det ny kamp neste gang du sier nei til noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå