AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #1 Skrevet 15. juni 2012 Er det noen her som er helsefagarbeider eller barne- og ungdomsarbeider? Barne- og ungdomsarbeider: -Hvilke jobber kan man få og hva slags arbeidsoppgaver? Jeg vil aller helst jobbe med ungdom hva slags muligheter der? Hva med de andre aldersgruppene? Hvis jeg f.eks jobber i sfo, hva slags arbeidsoppgaver vil jeg få der? -Hvis jeg vil jobbe med ungdom/store barn, kan jeg da ha praksisplass i barnehage? -Er det mye praktisk gruppeoppgaver og lignende eller er det mest bare teori? Går man glipp av noe hvis man er på voksenopplæring? Helsefagarbeider: -Hvilke jobber kan man få og hva slags arbeidsoppgaver? -Hva slags praksisplass? -er det mulig å komme unna vasking av rumper? Eller utviklingshemmede? Anonym poster: 568cb3caa9ee828d97a13d70f768ccb3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #2 Skrevet 15. juni 2012 Helsefagarbeider: -Hvilke jobber kan man få og hva slags arbeidsoppgaver? Du kan jobbe på eldrehjem, sykehjem, hjemmesykepleien, sykehus. Arbeidsoppgavene er forebygging og behandling som ikke inkulderer perenterale medisiner, habilitering og rehabilitering. Oppgavene blir å hjelpe pasienten med daglige gjøremål, som personlig hygiene, klesskift og måltider. Samtidig skal du gi behandling. -Hva slags praksisplass? Skjønte ikke helt spørsmålet? Praksisplass blir enten på sykehjem, sykehus, hjemmesykepleien eller eldrehjem. -er det mulig å komme unna vasking av rumper? Eller utviklingshemmede? Du må ikke jobbe med utviklingshemmede nei. Å vaske rumper er jo en del av daglige gjøremål som må gjøres, så er litt vanskelig om du skal komme unna med det. Anonym poster: c1c550ea383027587c4d2d1c93bb90ba
mlilja Skrevet 15. juni 2012 #3 Skrevet 15. juni 2012 Slippe unna rumpevask? Du spør om du kan ha praksisplass i barnehage (forsto det som om det var det du ville, mye mulig jeg misforstår her), men du må antakelig vaske rumpe i barnehagen også, er ikke bare eldre og utviklingshemmede som trenger hjelp til det. Men uansett, hvis du ønsker å unngå det bør du droppe helsefagarbeider. Du må nok innom mange steder med rumpevask når du skal ha praksis. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #4 Skrevet 16. juni 2012 Å vaske barnerumper er da noe helt annet enn gamle rumper.. Anonym poster: 568cb3caa9ee828d97a13d70f768ccb3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 jeg gikk barne og ungdomsarbeider. Var lærling 1 år i barnehage, 10 mnd på barneskole og 4 mnd med ungdom. Tok fagbrev i barnehage. jeg har jobbet som assistent i skolen (Hjelpelærer for spesielle behov/lesevansker) vert leder på SFO (man leker, lager mat, spiller spill, er ute, hjelper med lekser og gjør det som trengs på samme måte som i skole eller barnehage) vert barnehageassistent (man jobber som hvem som helst andre, det er forskolelærerene som planlegger opplegget.) Helsefag har jeg ikke gått å det kan jeg ikke si så mye om. Anonym poster: 670f6a6b8a5d683d6da29a0d783d89dd
Djungelvrål Skrevet 16. juni 2012 #6 Skrevet 16. juni 2012 Å vaske rumper er den letteste delen av jobben innen helse... å skulle hanskes med relativt unge døende eller eldre som ønsker å dø er det tøffeste. Psykiatrien er det aller tøffeste! Kunne gjerne vasket drit hele dagen i stedet for å hanskes med depresjon/ønske om å dø og dødsangst. Det er ekstremt mye depresjon innen eldreomsorgen. Og jobber på sykehus får du ikke... 1
Djungelvrål Skrevet 16. juni 2012 #7 Skrevet 16. juni 2012 Å vaske barnerumper er da noe helt annet enn gamle rumper.. Anonym poster: 568cb3caa9ee828d97a13d70f768ccb3 Nei det er det ikke.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #8 Skrevet 16. juni 2012 Helsefagarbeidere jobber stort sett på sykehjem/gamlehjem og i hjemmesykepleien. Det er de aller vanligste arbeidsplassene for helsefagarbeidere/hjelpepleiere. Det er vanskelig å få fast jobb, man må ofte ta små vikariater og fylle opp med ledige vakter. Anonym poster: ddcde505cdd730e6d9d3f9cfdd8b7976
mlilja Skrevet 16. juni 2012 #9 Skrevet 16. juni 2012 Å vaske barnerumper er da noe helt annet enn gamle rumper.. Anonym poster: 568cb3caa9ee828d97a13d70f768ccb3 Nei..
mlilja Skrevet 16. juni 2012 #10 Skrevet 16. juni 2012 Å vaske rumper er den letteste delen av jobben innen helse... å skulle hanskes med relativt unge døende eller eldre som ønsker å dø er det tøffeste. Psykiatrien er det aller tøffeste! Kunne gjerne vasket drit hele dagen i stedet for å hanskes med depresjon/ønske om å dø og dødsangst. Det er ekstremt mye depresjon innen eldreomsorgen. Og jobber på sykehus får du ikke... Ja, rumpevask er faktisk den letteste jobben innen helse!
Gjest NozMonster Skrevet 16. juni 2012 #11 Skrevet 16. juni 2012 jeg har gått på barne og ungdomsarbeider. I praksistiden jobbet jeg på en ungdomsskole med 8 rabiate, utragerende gutter på 15-16 år, med atferdsvansker og en tung fortid med mye bagasje. Ellers kan man jobbe som assistent på SFO og i barnehage- oppgavene dine da blir jo å evt tilrettelegge for barna som trenger det og ta sørge for at utviklingen går rette veien. På en ungdomsklubb kan man også jobbe, men da blir oppgavene dine mer å observere ungdommen, og sørge for at eventuelle matriell og diverse som de trenger er til stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå