Samsulla Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Vi skal innrede stuen og jeg er helt betatt av hvite møbler. Særlig sofa og stoler. Det er så fint!! MEN mannen ser jo bare det upraktiske med hvite møbler. Hva gjør dere som har hvit sofa? Blir de fort stygge? Vasker dere putetrekkene ofte? Jeg vil jo ikke ha en stue som er "off-limit" for barna og gjester i blue-jeans takker for alle svar.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 hvit sofa er det dummeste jeg har kjøpt..... Anonym poster: 2a0b55d62884fb4b57768ace899cc413
Orchideae Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Det blir fort stygt, og noen flekker har jeg ikke fått bort, selv med vanish i både kammer og direkte på flekken. Her blir det skinn neste. Vi har foreløpig ingen dyr eller barn, og allikevel ser den fæl ut etter kun noen uker.. 1
Gjest Nikki09 Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Jeg klarer ikke å skjønne hva folk skal med hvite møbler til. Ihvertfall ikke om de har barn. Er man alene og er nøye med hva man "gjør" i sofaen så er det sikkert pent å se på, men praktisk tviler jeg på. Her i huset så hadde det vært som å spyle penger ned i do med barn, hund og en mann som ikke alltid prioriterer å skifte fra arbeidstøyet etter endt dag. 1
millie88 Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 Vi har hvit sofa og det fungerer helt fint Kjøpte noen fine hvite pelspledd som jeg har i setet på sofaen til hverdags så vi slipper å få noe søl på de. Så lenge vi vasker bort det vi evt søler med en gang, så går det helt fint. Har hatt sofaen i over et år og enda ingen flekker på den. Ser like fin ut som da vi fikk den. Og vi har forresten hund også som ligger i sofaen til tider. 1
Rødvinspiken Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Vi har hvit sofa og det fungerer helt fint Kjøpte noen fine hvite pelspledd som jeg har i setet på sofaen til hverdags så vi slipper å få noe søl på de. Så lenge vi vasker bort det vi evt søler med en gang, så går det helt fint. Har hatt sofaen i over et år og enda ingen flekker på den. Ser like fin ut som da vi fikk den. Og vi har forresten hund også som ligger i sofaen til tider. Med andre ord så er sofaen fin om du har pledd over til å ta imot "støyten" med flekker og gris. Har ikke hvit sofa selv men min søster har. Hun har også pledd i dem fordi hun ellers måtte vaske trekkene "hele" tiden (Ikea-sofa). Jeg personlig er ikke glad i å dekke sofaen med pledd - derfor har jeg valgt en mørkere farge på våre.
Nusseli Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Vi har ett vitt lakan över, syns inte och soffan är alltid strålande vit! Detsamma för min bror som är student och min bror som är chef över mycket av sveriges säkerhet. Helt olika liv, helt olika prisklasser och fortfarande vitt, vitt, vitt! Min och chefs soffan har varit i barnfamiljer förresten. (Och vi har haft vita soffor under olika år, så vi har inte likadant hemma alla syskonen. Hihi).
millie88 Skrevet 15. juni 2012 #8 Skrevet 15. juni 2012 Med andre ord så er sofaen fin om du har pledd over til å ta imot "støyten" med flekker og gris. Har ikke hvit sofa selv men min søster har. Hun har også pledd i dem fordi hun ellers måtte vaske trekkene "hele" tiden (Ikea-sofa). Jeg personlig er ikke glad i å dekke sofaen med pledd - derfor har jeg valgt en mørkere farge på våre. Ja til hverdags så har jeg pleddene i sofa setet (altså ikke oppover ryggen) og det syntes ikke en gang fordi pleddene er i akkurat samme farge. Teppene vasker jeg kanskje en gang i mnd om det trengs, men er sjelden det er noen flekker på dem, så hvit sofa er absolutt ikke noe problem her i huset. Hva vi gjør når vi får barn en gang vet jeg ikke, men kan godt tenke meg det blir verre å holde den ren da.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #9 Skrevet 15. juni 2012 Vi har ett vitt lakan över, syns inte och soffan är alltid strålande vit! Detsamma för min bror som är student och min bror som är chef över mycket av sveriges säkerhet. Helt olika liv, helt olika prisklasser och fortfarande vitt, vitt, vitt! Min och chefs soffan har varit i barnfamiljer förresten. (Och vi har haft vita soffor under olika år, så vi har inte likadant hemma alla syskonen. Hihi). Griser sånne svenske CIA-sjefer mer eller mindre enn gjennomsnittet? Anonym poster: 4277f3f8520591a836788ce6a8445871 1
Rødvinspiken Skrevet 15. juni 2012 #10 Skrevet 15. juni 2012 Ja til hverdags så har jeg pleddene i sofa setet (altså ikke oppover ryggen) og det syntes ikke en gang fordi pleddene er i akkurat samme farge. Teppene vasker jeg kanskje en gang i mnd om det trengs, men er sjelden det er noen flekker på dem, så hvit sofa er absolutt ikke noe problem her i huset. Hva vi gjør når vi får barn en gang vet jeg ikke, men kan godt tenke meg det blir verre å holde den ren da. Ja skjønner det er lettere å holde den ren uten barn. Min søster har barn så der er det teppe både i sete og rygg
Samsulla Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 15. juni 2012 Takk for svar. Det blir nok en lys variant. Lys grå el beige. Men ikke hvit.
riceberry Skrevet 15. juni 2012 #12 Skrevet 15. juni 2012 Vi har en hvit sofa som man kan ta av trekket på, og vaske på 60 grader. Funker bra det, og alle flekkene har blitt borte ved hver vask. Men så har vi heller ikke unger og hund
Rødvinspiken Skrevet 15. juni 2012 #13 Skrevet 15. juni 2012 Takk for svar. Det blir nok en lys variant. Lys grå el beige. Men ikke hvit. Det holder jeg med deg i Vi har en hvit sofa som man kan ta av trekket på, og vaske på 60 grader. Funker bra det, og alle flekkene har blitt borte ved hver vask. Men så har vi heller ikke unger og hund Det sier min søster også. Men når man har barn og katt så må man vaske en del oftere, og da blir teppe over en enklere løsning.
Umuriel Skrevet 15. juni 2012 #14 Skrevet 15. juni 2012 Vi har hatt lys beige sofa, i mikrofiber. Kjempelett å gjøre ren, og den ble ikke misfarget i det hele tatt.
Nusseli Skrevet 15. juni 2012 #15 Skrevet 15. juni 2012 Griser sånne svenske CIA-sjefer mer eller mindre enn gjennomsnittet? Anonym poster: 4277f3f8520591a836788ce6a8445871 Nej, tænkte mer på att det ær helt olika kvalite i tyg och soffa och fungerar fint både på billig variant och dyr variant. Kan ju inte veta vilken prisklass TS har tænkt att køpa soffa i dærfør tog jag upp tre olika prisklasser på soffor
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 15. juni 2012 #16 Skrevet 15. juni 2012 Jeg har hatt en hvit sofa - aldri, aldri igjen! Stress, og jeg måtte vaske den hele tiden.
skrue Skrevet 16. juni 2012 #17 Skrevet 16. juni 2012 La det hvite begrense seg til harde flater. Bra med litt farger i tillegg. Bonusen er at vedlikeholdet blir 0.1% av hva det ville vært ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå