Gå til innhold

kjøper betaler frakt: HVORDAN?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har lagt ut en annonse på finn for første gang i mitt liv og skrevet at kjøper må betale frakt. Har fått respons på en artikkel, og er nå helt stressa fordi jeg ikke vet hvordan den der "kjøper betaler frakt" fungerer. Skal jeg sende pakken selv først, og når jeg får betaling dekker det både varen og frakten? Eller sender kjøperen en konvolutt til meg som er betalt så sender jeg pakken selv? Jeg forstår ingenting, vær så snill hjelp.

Det jeg selger er klær, og jeg lurer også på hvor mye det koster å sende det i posten. Altså, portoen for tynne, lette klær.

Anonym poster: 58bfaeefc28342ef82f4372d61518f85

Videoannonse
Annonse
Gjest juppsi
Skrevet

Gå på posten å spør hva det koster. Så legger du til den prisen. Er ikke verre

• Liker 1
Gjest gjest17
Skrevet

Gå på postens hjemmeside og sjekk ut priser på pakke og brev. Vei varene kjøper vil ha, og vurder om du skal sende det som norgespakke, eller brevpost. Dette kan de også hjelpe deg med på postkontoret når du skal sende varene. Kjøper betaler inn hele beløpet til deg på forhånd, på bankkonto, og når de er inne sender du varene. :-)

Gjest gjest17
Skrevet

Glemte en ting; Viss varene du skal sende for eksempel får plass i en sånn A3 boble konvolutt eller noe i den duren, så er det mye billigere å sende. Da sender du som brev istedet for pakke.

Skrevet

Du legger til pris for frakt i summen.

Jeg ville nok krevd betaling før jeg sendte pakken da..

AnonymBruker
Skrevet

Man skal ALDRI, ALRDI, ALRDI betale på forhånd. Hvordan er det mulig å ikke ha fått det med seg nå???

Bruk finns betalingsgaranti!

Anonym poster: 438e78831dbd855059c7516a8c1dca6d

AnonymBruker
Skrevet

Okay, da går jeg til posten i morgen, spør hvor mye det vil koste, så gå hjem og sende mail til kjøperen og informere han/hun om prisen. Hvis vedkommende sier seg enig, sender jeg pakken.

Har jeg forstått det rett? :)

Skrevet

Okay, da går jeg til posten i morgen, spør hvor mye det vil koste, så gå hjem og sende mail til kjøperen og informere han/hun om prisen. Hvis vedkommende sier seg enig, sender jeg pakken.

Har jeg forstått det rett? :)

Jepp, men hvis pakken er verdt litt så er det lurt å velge postoppkrav eller brevoppkrav, det er trygghet for dere begge. Litt dyrere, men da får ikke mottager hentet pakken uten å betale for den. Du slipper å ikke få betalt, mottager slipper å være redd for å overfør penger uten å få varen(e) :)

• Liker 1
Gjest gjest17
Skrevet

Man skal ALDRI, ALRDI, ALRDI betale på forhånd. Hvordan er det mulig å ikke ha fått det med seg nå???

Og da virker vel den kanskje andre veien også? Spør fordi jeg ikke kjenner til Finn. Hadde aldri sendt en vare uten å ha fått inn betaling først. Og etter mange hundre kjøp på eBay ser jeg at alle andre også opererer på samme måte. Man er da beskyttet gjennom Paypal.

Skrevet

Hvis du har annonse på Finn. så kan du vel bare bruke finns egen betalingsavtale??

Skrevet

Jeg kan skrive hva jeg pleier å gjøre :)

Jeg pleier å sende pakke på vekt og ikke som norgespakke da det er mye dyrere. Men på posten sine sider så går ting på vekt, lengde, bredde og høyde. Jeg prøver å pakke den som billig som mulig for kjøpers skyld. Jeg har i mitt tilfelle måtte bruke pappbiter for å få det flates mulig og teip for at pakka skal holde fasongen. Noen ganger har jeg også teipet gjenstandene minst mulig og tatt å brukt gråpapir rundt og teipet gråpapiret til slutt. ( bred teip rundt selve pakka) Er en fordel å skrive adressen først med tydlig tusj før man teiper over.

Jeg pleier også å veie pakka på kjøkkenvekta og legge på noen gram da det er litt vanskelig å veie gjenstandene jeg har veid.

Jeg pleier å ta prisen for produktet + portoen og sakt at det betales inn på min konto før jeg sender pakka. Når pengene er inne så har jeg gått på posten og postet pakka. Jeg pleier også å si ifra til kjøper når jeg poster den, de setter som regel pris på det.

Gjest Solsmil
Skrevet

Denne tråden handler ikke om å betale, men å ta betaling. Og det er selgeren som velger betalingsmåten. Selv har jeg solgt flere ting på nett, og ville ALDRI, ALDRI, ALDRI ha sendt pakken før jeg har penger på konto.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Denne tråden handler ikke om å betale, men å ta betaling. Og det er selgeren som velger betalingsmåten. Selv har jeg solgt flere ting på nett, og ville ALDRI, ALDRI, ALDRI ha sendt pakken før jeg har penger på konto.

- og jeg som kjøper vil aldri, aldri, aldri overføre penger direkte til et ukjent menneskes konto før jeg har mottatt varen.

Ser du problemstillingen ?

Derfor benytter man Finn betalingsgaranti,Payex.

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...