Gå til innhold

Hatt rund bursdag i dag, men "bestevenninner" har ikke ringt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fyller rundt år i dag, og er litt skuffet over at mine "bestevenninner" ikke har ringt. Når ble en tekstmelding eller en facebook kommentar nok? Jeg ringer alltid mine venner på dagen deres, men kun en kort samtale da jeg vet de er opptatte. Det er mer for å vise dem at jeg bryr meg og synes å ringe (eventuelt møte de hvis det er ønskelig) er litt mer hyggelig enn en sms eller facebook kommentar.

Facebook kommentarer alene er for alle de man har der som man egentlig ikke har så mye kontakt med! En kombinasjon av facebook og telefon/møte er i orden!

Men hurra for meg da!

Anonym poster: 4f2da574c97a1999c0b74ed434c1320a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De kunne godt ha ringt deg ja. Inviter til jentekveld! Gratulerer med dagen :klemmer:

Anonym poster: f1ea6ea7a9f6274fe60dfb297387c4da

Skrevet

Gratulerer så mye med dagen!! Hipp hipp hurra for deg!! :blåse: :flagg:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det trenger jo ikke bety at de ikke bryr seg! Selv så glemmer jeg min egen bursdag omtrent hvert år, og forventer ikke at noen husker den. Det er hvordan folk oppfører seg mot meg over tid som spiller en rolle. Hvor stor vekt vi legger på enkelthendelser varierer så mye uansett at det blir man bare i berg-og-dalbane humør av hvis man fokuserer på. :)

Anonym poster: 94c77b1647bb9f239d715e3ef9111535

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Grattis med dagen :)

Om det er noen trøst: da jeg fylte 30 i fjor var det kun 2 av vennene mine som i det hele tatt husket det... De resterende, inkludert et par av mine nærmeste, sendte ikke sms eller melding eller noe, ikke i etterkant heller...

Jeg ringer forøvrig kun til nærmeste familie, som foreldre og søsken, på bursdagen. I min krets er det vanlig. Det er kun mine besteforeldre som blir oppringt av alle de kjenner på dagene sine, og det fører jo til at de sitter i telefonen omtrent hele dagen, også i besøket, og det er jo ikke noe særlig vel?

Anonym poster: cefd05e1b5bd89b96d9c75b2fb0d5499

Skrevet

Happy borsdag te deg! :skaal:

Nei, samma greia her egentlig. Jeg sender meld på mobilen til dem, mer personlig men får bare fb-grattis tilbake. Til og med typen min ringte meg ikke, fikk bare "gratulerer med dagen" uten noe mer. Ikke blomst engang på dagen!

Ok. jeg skal slutte XD

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for jublingen! Det har seg nå ikke så at de "glemte" det. Mitt poeng er bare at er det virkelig "nok" eller "ok" med bare en kort sms eller facebook melding blitt? For min egen del velger jeg å gjøre litt mer ut av det enn det. Dette kan selvsagt raskt bli til en debatt om sosiale medier og mangel på "menneskelig kontakt", men jeg vil bare si "jeg hadde ringt..."! I minste fall ja sendt en hyggelig sms med litt mer enn "gratulerer"!!

Anonym poster: 4183612e4b97dfe8dbee77b8cc22b825

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for jublingen! Det har seg nå ikke så at de "glemte" det. Mitt poeng er bare at er det virkelig "nok" eller "ok" med bare en kort sms eller facebook melding blitt? For min egen del velger jeg å gjøre litt mer ut av det enn det. Dette kan selvsagt raskt bli til en debatt om sosiale medier og mangel på "menneskelig kontakt", men jeg vil bare si "jeg hadde ringt..."! I minste fall ja sendt en hyggelig sms med litt mer enn "gratulerer"!!

Anonym poster: 4183612e4b97dfe8dbee77b8cc22b825

Jeg synes det holder med en "gratulerer" sms, jeg da. På dagen ihvertfall. Så kan jeg heller ringe og spørre hvordan dagen var og slikt i etterkant. På selve dagen regner jeg med jubilanten har nok å gjøre. Jeg blir kun oppringt av besteforeldre, foreldre og søsken på dagen (om jeg ikke får dem på besøk, da), og det synes jeg er mer enn nok. Nå skal det sies at jeg hater å snakke i telefon, da, så det har kanskje noe med saken å gjøre. Men mitt inntrykk er at folk er opptatte på dagene sine, og det å skulle ringe til dem ville jeg ihvertfall følt var å forstyrre unødig. Hva skal man si da, liksom? Man kan ikke bare si grattis og legge på, da blir det fort 5 minutters tørrprat. Og om alle vennene deres ringer så blir det jo litt voldsomt, mens de gjerne stresser med å stelle i stand besøk i tillegg?

Skulle jeg gjort noe mer var det heller å sende et fint kort enn å ringe.

Anonym poster: cefd05e1b5bd89b96d9c75b2fb0d5499

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ringer aldri til mine venninner på bursdager, sender bare en sms, det har vi gjort i årevis. Evt. stikke innom i døren tidligere på dagen med en gave, eller dagen etter, med mindre man er invitert i selskap på dagen.

Etter facebook kom, blir gratulasjonene gjort der, men jeg synes ikke det er helt det samme. Til de næreste vennene sender jeg en sms også.

Men kanskje de sitter og venter på at du skal ringe og invitere de i bursdag?

Å bli oppringt på selve dagen kan gjerne være litt stress. Enten er man opptatt med forberedelser, som av en eller annen grunn alltid blir mer stress enn forventet, ellers så sitter man der med gjester og da er det dumt å sitte i telefonen. Selv om det er en kort samtale, så blir det jo litt hvis man har flere venner og alle skal ringe..

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg ringer ikke til vanlig, så jeg tror de ble overrasket om jeg gjorde det på bursdager ;)

Folk er forskjellige, rett og slett.

Skrevet

Teite venner du har. Gratulerer med dagen!! :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringer til nærmeste familie, sender sms til mine nærmeste venner og bruker facebook til et fåtall som jeg har litt kontakt med og familie litt lenger ut i.

Har litt telefonangst så ringer derfor bare til familien. Sender sms fordi jeg synes det blir mer personlig enn facebook.

Jeg har ikke min bursdag synlig på facebook, men flere av mine nærmeste venninner gratulerer meg der. Det virker litt som det er fordi de synes synd i meg siden så få husker bursdagen min, så derfor vil de minne flere på det slik jeg får flere gratulasjoner.

Anonym poster: f13df62fd839f11d3e0fd7b56512024a

Skrevet

Gratulerer med dagen i går! :dagens-rose:

Med ønske om lykke og god helse! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...