Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #1 Skrevet 6. februar 2004 Er du med i en "syklubb". Jeg har flyttet til Sunnmøre og har nettopp stiftet bekjentskap med fenomenet klubb. Jeg har selvsagt vært borti lignende der jeg kommer fra, men her er "alle" med i en klubb. Og klubben er veldig lukket og privat. Hvis du er med i en slik klubb, eller la oss kalle det et nært kvinnefellesskap, hva synes du er det beste og verste med denne formen for fellesskap? Hilsen nysgjerrig gjest :D
Tusenfryd Skrevet 6. februar 2004 #4 Skrevet 6. februar 2004 Det er ikke vanlig i mitt miljø, men jeg har jo hørt om det, siden jeg kjenner folk fra andre steder enn Oslo. "Klubbvenninne" og "klubb" er noe spesielt, men virker som det er veldig vanlig, i hvert fall på Vestlandet - Møretraktene.
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #5 Skrevet 6. februar 2004 Jeg er med i en syklubb med navnet "Strekk og drekk". Er en sosial sammenkomst for venninner som egentlig ikke liker å sy. Men vi vurderer å spille på hest i stedet, for det er det ingen av oss som har peiling på... :D
Tilde Skrevet 6. februar 2004 #6 Skrevet 6. februar 2004 Ja,jeg er vel det,men den er ikke så veldig lukket og heller ikke så veldig fast.Vi er 6 venninner som gikk på ungdomsskolen sammen.Må bli litt flinkere til å treffes,det er ikke så enkelt når to er sykepleiere og med litt "store" avstander mellom oss.. Men vi har ikke så store ambisjoner om å sy da.. Spiser heller god mat,drikker,forteller nytt og diskuterer bl.a. barneoppdragelse(får litt fnatt jeg da..),skole og psykiatri...
Gjest Vega Skrevet 6. februar 2004 #7 Skrevet 6. februar 2004 Jeg er ikke med i syklubb. Jeg syr i fred og ro, og foretrekker det, for å si det sånn - på symaskinen. Når jeg og venninner møtes, drikkes det portvin, øl og maltwhiskey og snakkes. Gjerne over mat. Det hender vi prøver avlagte klær hos den vi befinner oss hos, og drar hjem med enda mer å lagre i skapet... Er vi bare to, spilles det backgammon (spesielt jeg og søsteren min) gjerne utover i de små timer... (vi glemmer tida)
Barbie Skrevet 6. februar 2004 #8 Skrevet 6. februar 2004 Nei, en sånn "baksnakker-klubb" er jeg ikke med i. Min beste venninne er med i en, og har prøvd å få meg med... men jeg takker høflig nei hver gang.
Virra Skrevet 6. februar 2004 #9 Skrevet 6. februar 2004 Jeg er med i to klubber. Vi treffes med 4-6 ukers mellomrom, spiser god mat, ler mye diskuterer barn, ferie, jobb.... alt som opptar oss. Er ikke så mye baksnakking hos oss nei. Er utrolig koselig å treffes på den måten. Privat og uhøytidelig. Gleder meg til hver gang vi møtes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå