Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med håret mitt, vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Det er helt ødelagt, min egen feil selvfølgelig siden jeg har påført det altfor mye farging og bleking. Jeg har alltid hatt tykt og sterkt hår uansett hva, men nå ser det ut som det har blitt tygget på av ei ku eller noe..Har også lyst til å spare til langt så har ikke veldig lyst til å klippe det. Og tro meg, det nytter ikke å klippe det litt for å få bort det værste, da må nesten ALT bort. Fins det noe håp som kan redde mine lokker? Tar i mot råd med takk :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Tja... proteinkuren fra joico gjorde underverker for håret mitt etter at jeg hadde tatt permanent. Det funker garantert for deg også :jepp:

Skrevet

Er det veldig skadet så er eneste løsningen å klippe det bort, desverre:P Måtte gjøre det selv, nytter ikke å reparere det med kurer.

Gjest Twinklefart
Skrevet

Tja... proteinkuren fra joico gjorde underverker for håret mitt etter at jeg hadde tatt permanent. Det funker garantert for deg også :jepp:

Haha jeg føler at jeg har signert alle hårtips du har kommet med på KG.

Signerer denne også. Proteinkuren fra Joico er gull. Intense Hydrator også!

Skrevet

Tusen takk! Er den dyr? Får man kjøpt den hos frisør eller?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville i tillegg til kur brukt hårolje hver dag.

Jeg har god erfaring med både Marrocanoil og Kerestase sin - men jeg har normalt hår....frisøren anbefalte marrocan etter egen erfarirng med bleket hår.

Du må rett og slett knuse sparegrisen for noen skikkelig gode produkter(inkludert shampo og pleiende stylingprodukter), bruke dem jevnlig, gå hyppig til frisøren for å klippe slitte lokker etterhvert som det vokser ut - om slutte å skade håret ditt.

Kutt HELT ut farge og bleking.

Jeg brukte ca 1-1,5 pr på å få ut hårfarge når jeg hadde hår i ca brystlengde, så om du eksempelvis tenker bob-lengde bruker du kanksje ett år?

Men det vil jo selvsagt se mye bedre ut med gode produkter enn uten i ventetiden.

Anonym poster: 294377275e63260c9904a76703cca08d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også skadet håret mitt masse og er nå i en "repareringsfase". Jeg har investert i proteinkuren fra redken (den blå) og fuktighetskuren fra samme merke (heter heavy cream). I tillegg har jeg kjøpt redken extreme anti snap som er et leave in produkt. Det jeg gjør:

Jeg kurer håret hver gang jeg vasker det, og bytter mellom protein og fuktighetskurene. For tiden går det for det meste i proteinkuren, fordi håret er såpass ødelagt. Etter hårkurene lar jeg det lufttørke, eller tørker det på kald luft med føneren. Håret blir veldig fort fett dessverre, og da prøver jeg å gå så mange dager som mulig uten å risikere å bli stemplet som en uteligger :gjeiper: Jeg pleier å vaske det annen hver dag, men i dag har det gått tre dager og jeg skal vaske det i morgen tidlig. Jeg har heldigvis bare vært hjemme disse dagene slik at ingen har sett meg. Poenget med dette er at du skal helst la være å vaske det enda mer, fordi til og med vasking sliter på håret..

Anonym poster: 9eb8b7351fd7db33bbc721fb40f4c9a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også skadet håret mitt masse og er nå i en "repareringsfase". Jeg har investert i proteinkuren fra redken (den blå) og fuktighetskuren fra samme merke (heter heavy cream). I tillegg har jeg kjøpt redken extreme anti snap som er et leave in produkt. Det jeg gjør:

Jeg kurer håret hver gang jeg vasker det, og bytter mellom protein og fuktighetskurene. For tiden går det for det meste i proteinkuren, fordi håret er såpass ødelagt. Etter hårkurene lar jeg det lufttørke, eller tørker det på kald luft med føneren. Håret blir veldig fort fett dessverre, og da prøver jeg å gå så mange dager som mulig uten å risikere å bli stemplet som en uteligger :gjeiper: Jeg pleier å vaske det annen hver dag, men i dag har det gått tre dager og jeg skal vaske det i morgen tidlig. Jeg har heldigvis bare vært hjemme disse dagene slik at ingen har sett meg. Poenget med dette er at du skal helst la være å vaske det enda mer, fordi til og med vasking sliter på håret..

Håret ditt blir sannsynligvis fort fett fordi du bruker kur hver gang du vasker det. Begrens det til 1-2 ganger i uken.

Anonym poster: b91416f42aaa6123e88e9042eb95893e

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Og bruk balsam etterpå! Den lukker håret!

Gjest kittycat
Skrevet

For å opprettholde blondfargen (er mørk blond naturlig) så trengs dessverre bleking og farging til. Hva du gjør i mellomtiden er uansett det som spiller størst rolle. Hår kan ikke fikses, men proteinkurer (gjerne fra Redken cat protein eller Joico k-pak) styrker håret siden håret har mistet proteiner. Det fikses ikke helt, men hjelper. Når man bruker proteiner (ikke d samme som å spise proteiner) Du må bruke shampo og sånn.. uansett, proteiner gjør håret stivt, så du må ha fuktigshetsbalsam etter proteinkur og oftere fuktigshetesprodukter enn proteinprodukter.

Jeg kan ikke bare bruke fuktighetsprodukter, må ha fargebevarende og til blondt hår.

Daglig pleie er uansett superviktig. Dropp hårføner, la det lufttørke. Om du har dårlig tid til å la det tørke, gre gjennom med fingrene sånn at det blir luftig og tørt så du trenger ikke hårføner :)

om du bruker rettetang, bruk alltid varmebeskyttende. Det hindrer det ikke å bli helt slitt, men hjelper litt.

Leave-in produkter er gull om det er tørt, men jo mer silikon, jo mindre virkning. Se etter bl. a: dimeticone i ingredienslisten på produktene. Silikon gir glans, men bare midlertidig. Det trekker ikke inn i håret.

Ikke vask håret så ofte og unngå shampoer med sulfat (sodium laureth sulfate, det står på ingredienslisten.

Når du skyller ut balsam, skyll med iskaldt vann i et halvt minutt over hele håret. Skjellagene lukker seg slik at håret ikke er like åpent eller mottakelig for skade i tillegg til at det gir glans. Jah, noe mer du lurer på? :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...