Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Rapunsel5
Skrevet

Jeg har helt glemt fristen for å ettersende vitnemålet mitt fra folkehøgskolen! På de arkene jeg sendte inn først så krysset jeg av på at jeg skal sende inn vitnemål fra folkehøgskolen senere, er det da krise om jeg ikke ettersender det? De driter vel ikke helt i søknaden min på høyskoler?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De driter vel ikke i søknaden din, men du får jo 2 poeng mindre enn du kunne hatt.

Anonym poster: c3f81cd09fcb351855b2109990dba023

Gjest Rapunsel5
Skrevet

De driter vel ikke i søknaden din, men du får jo 2 poeng mindre enn du kunne hatt.

Anonym poster: c3f81cd09fcb351855b2109990dba023

Ok :) men det er ikke så ille, for jeg trenger egentlig ikke å søke på andreinntaket siden jeg ikke kommer inn med 2 ekstra poeng :P

Skrevet

Er ikke det 1.juli som er fristen? Eller husker jeg feil..?

En venninne av meg glemte det en gang og da ringte de og etterlyste det.

Skrevet

bare send det på nytt:) jeg hadde glemt sånn rett kopi-underskrift på alle mine vitnemål, og de sendte mail og ba meg sende på nytt. og det gikk helt fint!

Skrevet

Kvapp litt da jeg leste i denne tråden, fordi jeg har heller ikke ettersendt mitt vitnemål fra FHS. Men fristen er 1. juli, så du har fortsatt en del tid. Husk at kopien må være "rett kopi."

AnonymBruker
Skrevet

Kvapp litt da jeg leste i denne tråden, fordi jeg har heller ikke ettersendt mitt vitnemål fra FHS. Men fristen er 1. juli, så du har fortsatt en del tid. Husk at kopien må være "rett kopi."

Nei, det må det ikke :)

Anonym poster: 5c82a2d12b28caf1a62b2aac20353ce8

Skrevet

Nei, det må det ikke :)

Jo, det må det. Fra samordnaopptak.no:

Bekreftede kopier

Følgende regler gjelder for innsending av bekreftede kopier til Samordna opptak:

•Alle kopier av vitnemål og attester skal være stemplet og signert av et kopieringsbyrå eller en ansatt ved offentlig kontor (skole, kommunalt kontor, politikammer osv) som viser at dette er rett kopi. Attestering fra bank/postkontorer blir også godtatt. Stempelet må vise hvor kopien er bekreftet, bare stempel med RETT KOPI godtas ikke.

•Det skal være kopier av originale vitnemål og attester, kopi av kopier godtas ikke.

•Alle sidene som er kopiert av et vitnemål eller annen dokumentasjon skal være stemplet og bekreftet, også forsiden.

•Alle dokumenter må være i A4-format, ensidig uten stifter, lim og lignede.

Forfalskninger rammes av straffelovens § 182, og vil bli politianmeldt.

AnonymBruker
Skrevet

Beklager. Det står nemlig noe annet i denne tråden, se post nummer 9: forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=651890

Skrevet

Det er jo bare å logge inn på SO og sjekke selv hva de krever?

AnonymBruker
Skrevet

Det du ikke nevner er at teksten du limer inn er fra kravene for å bli forhåndsvurdert med utelandsk utdannelse, og ikke generelt (og selv der er det sikkert en glipp at noen har glemt å redigere det vekk).

Samordna opptak har sluttet å kreve attesterte kopier fordi det overhodet ikke beviser noe som helst. Det er helt uproblematisk å få en attestert kopi av et vitnemål du har laget selv hjemme i Photoshop og skrevet ut på en fargelaser. Dette vil alle kopibutikker gjøre. På grunn av det blir det nå i stedet tatt stikkontroller der et betydelig antall søkere er nødt til å fremlegge originalene av dokumentasjonen. Dette vi du få bekreftet hvis du kontakter saksbehandlende institusjon.

Anonym poster: 45fba665f2479006edc89ef87714addd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...