Gå til innhold

Sømmene på t-shortene vrir seg i vask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp hengt opp en maskin med mannens t-shorter, og som vanlig så har sømmene vridd seg på de nye, og hele fasongen har blitt skev.

Hva er det som gjør det?!?

Vasker etter vaskeanvisning, ikke tørketrommel...

Dette er ikke billige t-shorter heller, men bla diesel, quicksilver, jack & jones.

Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest17
Skrevet

Utover selve kvaliteten er det ett par ting jeg kan tenke meg kan spille inn, hvor høy hastighet sentrifugerer du på? Og vasker du dem på vrangen? Etter jeg satte ned hastigheten til 900 har jeg ikke hatt så mange dette har skjedd med. Men det er veldig forskjellig, har J&Js, Fillipa K som det ikke har skjedd med, mens flere Marc Jacobs er blitt skjeve i fasongen. Så det varierer.

Skrevet

Det kommer av at da stoffet ble skåret til ble det ikke tatt hensyn til trådretning, for man skulle tyne så mye som mulig ut av stoffet. Utskjæringsmønsteret ble bare lagt der det var plass til en t-skjortedel. Altså vil en del t-skjorter av samme merke være helt OK, mens andre vil ha feil trådretning og vri seg.

Det er dårlig kvalitet, og dessverre er det ingenting som tilsier at dyrere klær er av særlig mye bedre kvalitet enn billige. Når man kjøper ei t-skjorte (eller annet strikket tøy) er det viktig å sjekke at "stripene" i stoffet går rett på langs, hvis det var mulig å skjønne hva jeg mente med det...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...