Gå til innhold

Magen min blir så stor etter et måltid! (help!)

Anbefalte innlegg

Gjest Grodu
Skrevet (endret)

Bare merker at etter at jeg har spist visse matvarer, blir magen oppblåst? Har lagt merke til det etter jeg foreksempel har spist havregryn?

I dag var det pølser på menyen (NAM) men så merker jeg etterpå at jeg føler meg utrolig oppblåst og magen stikker ut nederst på en måte. Høres sært ut, men er dette normalt? Pleier det å skje? Spiste tre pølser (bra å vite...haha :fnise: )

Endret av Grodu
Videoannonse
Annonse
Gjest Grodu
Skrevet

Vet at det er normalt at magen blir litt større, men min

blir veeldig stor..

AnonymBruker
Skrevet

Nei, guri! Det høres rart ut!

:ironi:

Anonym poster: 56b88c42096c3291511ec18700d29ad8

Gjest Grodu
Skrevet

Nei, guri! Det høres rart ut!

:ironi:

Ironi? :Hehe:

AnonymBruker
Skrevet

Ironi? :Hehe:

I aller høyeste grad ;) Havregryn sveller opp når du blander de med vann eller melk og det er nok grunnen til at du blir oppblåst av de. Hvis du lar de ligge i væske en stund til de er ferdig å svelle så kan det hjelpe eller koke de til grøt.

Pølser vet jeg ikke, men min blir stor hvis jeg blir veldig mett. Eller så kan det være noe du ikke tåler så godt. Du får nesten bare passe på hva du spiser og legge merke til hva som gjør deg oppblåst. Så kan du prøve å kutte ut enkelte matvarer og se om det blir bedre.

Gjest Grodu
Skrevet

I aller høyeste grad ;) Havregryn sveller opp når du blander de med vann eller melk og det er nok grunnen til at du blir oppblåst av de. Hvis du lar de ligge i væske en stund til de er ferdig å svelle så kan det hjelpe eller koke de til grøt.

Pølser vet jeg ikke, men min blir stor hvis jeg blir veldig mett. Eller så kan det være noe du ikke tåler så godt. Du får nesten bare passe på hva du spiser og legge merke til hva som gjør deg oppblåst. Så kan du prøve å kutte ut enkelte matvarer og se om det blir bedre.

Ok takk for svar! :) greit, da får man bare passe seg litt for hva man spiser.

Skrevet

Jeg ser alltid ut som jeg er gravid i 6. mnd etter et måltid med mye karbohydrater :fnise:

Skrevet

Sånn ser jeg ut visst jeg med et uhell har fått i meg gluten.. Men jeg har jo cøliaki.. Datteren min ser slik ut visst hun får i seg melkeprodukter.. Så det ka jo sikkert være en ide å sjekke seg hos legen for matinntolleranse :)

Gjest Meridius
Skrevet

Fiberrik mat gir oppblåst mage i hvertfall. F.eks havregryn. Spiser du havregryn regelmessig pleier det å gå over etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...