AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 http://www.kk.no/897171/derfor-er-noen-naturlig-tynne Det er ingen som kan spise alt de har lyst fordi de er født naturlig tynne, og aldri kommer til å legge på seg. Da spiser du isåfall ikke nok til at du kan legge på deg. Og det er ingen tjukke som legger på seg av å se på en sjokoladebit, da spiser de faktisk for mye. Anonym poster: 62f87c48f7f2a75ee989ff4d8ce35f52 Anonym poster: 62f87c48f7f2a75ee989ff4d8ce35f52 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 No shit. Anonym poster: a9a74e834c4d92ca51bfe54651fd53a4 4
2shy Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Det finnes absolutt de som kan spise "alt", og fortsatt være slanke. Men hadde de kunne sett innsiden av kroppen sin, så hadde de nok skjønt at de ikke nødvendigvis var sunne av den grunn 31
Gjest alille Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Hvis "hva man vil " er mindre eller like mye som man forbrenner så er jo det fint mulig. Ikke alle har en stor eller usunn apetitt ;-) 9
OPIgirl Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 Man trenger ikke være sunn fordi noen er tynne og kan spise hva de vil. 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Slutt med det tullet opigirl og 2SHY, INGEN kan det. Mange underervudrer hvor mye /lite man spiser, det er et velkjent faktum, det og/eller så er man mer aktiv enn man er klar over. De som har ekstrem forbrenning som de kaller det, er folk med for høyt stoffskifte. Men det er overhodet ikke normalt, og kan fikses med medsiner. Blir bare så oppgitt over jenter, som er de som kan tydeligvis minst om kalorier og forbrenning 101. Anonym poster: bbd0811c6932d2d0806e3b8b1453de26 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Jeg kunne før, men da syklet jeg alle veier. Nå kjører jeg bil til alt, og legger fort på meg om jeg spiser for mye. Anonym poster: ebe4a554322d7d6a30f4c250fda35579 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Jeg er en av de som kan spise "alt" uten å legge på meg. Alt er ikke alltid sunt. Allikevel så ser jeg forskjell på min måte å spise på og samboers. Jeg tar ikke mengder med majones på brødskivene. Jeg har lite pålegg på brødskiva. Jeg spiser ikke resten av middagen når jeg er mett. Jeg spiser masse grønnsaker og mindre av kjøtt mm. Jeg må ikke ha godteri hver dag og jeg trenger heller ikke å spise til det er tomt. Så ja, bottom line, jeg spiser det jeg har lyst på, men ubevisst så er det fortrinnsvis sunn mat. Anonym poster: 7a3c1cef296fd7835eb2d24a96ff1f39 9
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 http://www.kk.no/897171/derfor-er-noen-naturlig-tynne Det er ingen som kan spise alt de har lyst fordi de er født naturlig tynne, og aldri kommer til å legge på seg. Da spiser du isåfall ikke nok til at du kan legge på deg. Og det er ingen tjukke som legger på seg av å se på en sjokoladebit, da spiser de faktisk for mye. Anonym poster: 62f87c48f7f2a75ee989ff4d8ce35f52 Anonym poster: 62f87c48f7f2a75ee989ff4d8ce35f52 Å joda, har kommet over både jenter og gutter som kan stappe i seg alt som er uten å bli tjukke:P Jobba med ei på en fabrikk, og hun spiste åtte, tjukke grovbrødskiver til frokost, med masse pålegg. Og hun kunne nesten ikke vente til det ble lunsj, så noen ganger jobba og spiste hun samtidig. Når det omsider BLE lunsj, så stappa hun i seg 8 nye skiver! Og etter jobb enda en runde med brødskiver, for hun klarte ikke vente til hun kom hjem til middag! Og resten av dagen var likedan. Hun var tynn som et strek og hadde et matbudsjett som ville fått hvem som helst til å besvime:S Hun sjekket seg hos legen for om det kanskje feila henne noe, men hun var frisk som en fisk. Anonym poster: 0df5c4310a7f8869860550bed255d5ee 12
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 sukk, da spiste fortsatt hun fortsatt ikke mer enn hun forbrant, helsikke, hvor vanskelig skal det være å forstå det for enkelte her? Gå til en ernæringsfysiolog eller lege og spør. Som jeg nevnte litt lenger opp, de som kan spise uten å legge på seg sliter med fort høyt stoffskifte, men det er sjeldent. De som kan "spise alt" de vil spiser som regel ikke så mye som dere tror, eller så er han eller hun såppas aktiv, nei, jeg gidder ikke å forklare dette mer, det er som å snakke til en murvegg. Anonym poster: bbd0811c6932d2d0806e3b8b1453de26 8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #11 Skrevet 14. juni 2012 sukk, da spiste fortsatt hun fortsatt ikke mer enn hun forbrant, helsikke, hvor vanskelig skal det være å forstå det for enkelte her? Gå til en ernæringsfysiolog eller lege og spør. Som jeg nevnte litt lenger opp, de som kan spise uten å legge på seg sliter med fort høyt stoffskifte, men det er sjeldent. De som kan "spise alt" de vil spiser som regel ikke så mye som dere tror, eller så er han eller hun såppas aktiv, nei, jeg gidder ikke å forklare dette mer, det er som å snakke til en murvegg. Anonym poster: bbd0811c6932d2d0806e3b8b1453de26 Poenget er vel at enkelte har såpass høy forbrenning at de faktisk kan spise alt de orker, og mer til, uten å legge på seg. Det trenger ikke å bety at de undervurderer hvor mye de spiser, eller at de er aktive. Jeg var selv en av de som prøvde å legge på meg. Jeg har aldri trent noe særlig, og spiser mye godteri. Men etter jeg fylte 25, ble forbrenningen gradvis dårligere, og NÅ legger jeg på meg, selv om jeg ikke spiser noe mer enn før. Anonym poster: 26d56b510925a0b6fdaf5a3659d42e86 10
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #12 Skrevet 14. juni 2012 Å joda, har kommet over både jenter og gutter som kan stappe i seg alt som er uten å bli tjukke:P Jobba med ei på en fabrikk, og hun spiste åtte, tjukke grovbrødskiver til frokost, med masse pålegg. Og hun kunne nesten ikke vente til det ble lunsj, så noen ganger jobba og spiste hun samtidig. Når det omsider BLE lunsj, så stappa hun i seg 8 nye skiver! Og etter jobb enda en runde med brødskiver, for hun klarte ikke vente til hun kom hjem til middag! Og resten av dagen var likedan. Hun var tynn som et strek og hadde et matbudsjett som ville fått hvem som helst til å besvime:S Hun sjekket seg hos legen for om det kanskje feila henne noe, men hun var frisk som en fisk. Anonym poster: 0df5c4310a7f8869860550bed255d5ee sukk, da spiste fortsatt hun fortsatt ikke mer enn hun forbrant, helsikke, hvor vanskelig skal det være å forstå det for enkelte her? Gå til en ernæringsfysiolog eller lege og spør. Som jeg nevnte litt lenger opp, de som kan spise uten å legge på seg sliter med fort høyt stoffskifte, men det er sjeldent. De som kan "spise alt" de vil spiser som regel ikke så mye som dere tror, eller så er han eller hun såppas aktiv, nei, jeg gidder ikke å forklare dette mer, det er som å snakke til en murvegg. Anonym poster: bbd0811c6932d2d0806e3b8b1453de26 Jo du må gjerne forklare, for i det tilfellet AB over her nevner, spiser den dama jo tydeligvis VELDIG mye. Nå vet vi ikke hvor aktiv hun er, men hun skal jaggu trimme hardt og lenge for å holde linjene med det matinntaket der! Med tanke på hvor mange (inkludert forskere) som mener at man ikke kan trene seg slank, vil det jo bety at hun ikke skal kunne greie å trene bort alle kaloriene og holde seg slank. Eller er det bare tull det så mange mener om treningens innvirkning på vekttap? Det er så mange bastante påstander som florerer her inne og på nett at man kan bli svimmel av mindre. Hva er egentlig sant? Har trening veldig mye å si, eller ikke? Anonym poster: 4640f7844f6b5a1188669f6b097b0e5e 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #13 Skrevet 14. juni 2012 Hvem er det som er murveggen her? Du nekter jo for at det finnes individuelle forskjeller hos folk foruten høyt stoffskifte. Derimellom finnes det masse ulike grunner til hvorfor visse legger på seg lettere enn andre, og hvorfor visse kan spise "hva som helst". Hormonforstyrrelser, LAVT stoffskifte (som du ikke nevner med ord) og individuelle forskjeller basert på arv (gener og genetiske sykdommer, høyde, vekt, alder og kjønn. Du er passe kunnskapsløs selv om du hevder at disse faktorene ikke eksisterer, og rimelig ignorant om du VIRKELIG tror alle mennesker har nøyaktig samme forutsetninger. Din energi inn vs ut er ikke rett for meg; og jeg kan spise svært få kalorier før jeg legger på meg sammenlignet med hva som er HELT NORMALT (2200 kalorier) for kvinner på min alder, høyde og kroppslige verdier. Dette har både lege og ernæringsfysiolog bekreftet, men du har vel mer rett enn dem tenker jeg? Anonym poster: 26f42c7c157566dd70e98982e6c5b9cd 15
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #14 Skrevet 14. juni 2012 sukk, da spiste fortsatt hun fortsatt ikke mer enn hun forbrant, helsikke, hvor vanskelig skal det være å forstå det for enkelte her? Gå til en ernæringsfysiolog eller lege og spør. Som jeg nevnte litt lenger opp, de som kan spise uten å legge på seg sliter med fort høyt stoffskifte, men det er sjeldent. De som kan "spise alt" de vil spiser som regel ikke så mye som dere tror, eller så er han eller hun såppas aktiv, nei, jeg gidder ikke å forklare dette mer, det er som å snakke til en murvegg. Anonym poster: bbd0811c6932d2d0806e3b8b1453de26 Bare til orientering så gikk jeg heldigvis ikke ned et gram da stoffskiftet ble for høyt. AB som svarte deg 20.40. Anonym poster: 7a3c1cef296fd7835eb2d24a96ff1f39
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #15 Skrevet 14. juni 2012 Bare til orientering så gikk jeg heldigvis ikke ned et gram da stoffskiftet ble for høyt. AB som svarte deg 20.40. Anonym poster: 7a3c1cef296fd7835eb2d24a96ff1f39 Hæh? men det er ikke VANLIG å ha for høyt stoffskifte, som er den eneste gangen man kan si at man kan bare spise hva man vil, uten å gå opp. De andre gangene så gjelder alle andre regler. Jesus, er det mulig? Så at du ikke GIKK NED et gram er ikke rart hvis du hadde FOR HØYT STOFFSKIFTE. Jeg blir helt sliten av mange av brukerene her altså. Anonym poster: bbd0811c6932d2d0806e3b8b1453de26
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 14. juni 2012 #16 Skrevet 14. juni 2012 Nesten litt morsomt å lese hvor påståelig TS er. Jeg er en av de som kan spise så mye jeg vil uten å legge på meg, og alt er fint med hjertet og stoffskiftet mitt 9
Ryvre Skrevet 14. juni 2012 #17 Skrevet 14. juni 2012 Har en söster. Hun trener ikke, er utrolig lat og spiser junkfood til middag hver dag (typ burger fra Statoil, mcdonalds osv) Hun drikket mellom 1 og 3 flasker med cola hver dag og dette er snakk om 1 1/2 litersflasker Hun spiser fint 1 bröd om dagen med smör og masse pålegg på hver eneste skive. Hun er tynn som en fyrstikk. Samme med stefaren min som er hennes biologiske far. Aldri trent en dag i sitt liv og spiste alt mulig rart. Men nei... Bedrevitere på KG mener jo at alle mennesker har samme kropp som fungerer på samme måte. Forbrenningen er jo den samme hos alle mennsker må en vite. De som spiser slik trener sikkert mens de ikke vet om de selv engsng 15
Gjest Tidssone Skrevet 14. juni 2012 #18 Skrevet 14. juni 2012 Jeg er en av de som kan spise "alt" uten å legge på meg. Alt er ikke alltid sunt. Allikevel så ser jeg forskjell på min måte å spise på og samboers. Jeg tar ikke mengder med majones på brødskivene. Jeg har lite pålegg på brødskiva. Jeg spiser ikke resten av middagen når jeg er mett. Jeg spiser masse grønnsaker og mindre av kjøtt mm. Jeg må ikke ha godteri hver dag og jeg trenger heller ikke å spise til det er tomt. Så ja, bottom line, jeg spiser det jeg har lyst på, men ubevisst så er det fortrinnsvis sunn mat. Anonym poster: 7a3c1cef296fd7835eb2d24a96ff1f39 Dersom dette er å "spise alt uten å legge på seg", så skjønner jeg hva folk mener. Jeg leste et sted at forskjellen på det som kalles høy og lav forbrenning i forhold til normalen, kun utgjør 50 ckal i forskjell. Legg merke til at de en mener har høy forbrenning, gjerne er mye i aktivitet på generell basis. Det er disse menneskene som også får meldinger som "Jeg fatter ikke at du får tid til å gjøre så mye!" og "Hvordan rekker du alt?" Først og fremst spiser gjerne ikke mennesker som har noe å gjøre hele tiden like mye som de som tilbringer mye tid foran tv-apparatet eller annen stillesitting. I tillegg forbrenner de mer ved å være i aktivitet så og si hele tiden. 1
Gjest Tidssone Skrevet 14. juni 2012 #19 Skrevet 14. juni 2012 Og det er definitivt ikke normalt å spise 24 brødskiver i løpet av en dag uten å bli feit av det. 3
Gjest Tidssone Skrevet 14. juni 2012 #20 Skrevet 14. juni 2012 Eller. En skive med kneipp er vel ca 25 ckal... Det er jo bare 600 ckal. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå