Gå til innhold

Hjemmelaget pizza,hva er din favorittoppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din favorittoppskrift på hjemmelaget pizza. Jeg pleier ofte å lage med basis i toro pizzafyll, og har så løk, paprika, champinon(skrives det sånn?!) og annet som er godt. Men kunne godt tenke meg å varriere litt mer, noen som har noen gode oppskrifter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er min gode pizzassaus.

På pizzaen har jeg løk, paprika squash, sopp, ost og bacon i biter oppå osten. Hva jeghar oppå varierer litt etter hva jeg hari huset, men aldr mer enn fire ing. utenom ost og bacon/kjøtt.

Jeg lager alltid tynn bunn, og steker på høy varme(så høyt som jeg får ovnen) sånn at pizzaen er stekt på ca 10 min.

Skrevet

Jeg pleier å surre en løk og et par fedd hvitløk i litt olje, tilsette en boks hakkede tomater, litt tomatpuré og litt vann, og la dette småputre så lenge jeg gidder. (Gjerne 20 minutter, da kommer tomatene virkelig til sin rett. I mellomtiden kan du jo lage bunn og rive ost.)

Jeg har oppi basilikum, helst fersk, men tørket duger også. Litt oregano kanskje. Så smaker jeg til med salt, pepper og gjerne litt brunt sukker. (Sausen er tross alt det viktigste på hele pizza'n.)

Etter at jeg har fordelt sausen på bunnen, legger jeg på ost. Fyllet må for all del ikke ligge under osten, da blir det kokt og smaker vassent. Oppå osten legger jeg f.eks skiver av rødløk, god parmaskinke og ørlite parmesan. Jeg synes det er viktig å ikke overdrive med for mange smaker.

Etter at den er ferdig stekt har jeg på litt god olivenolje.

Skrevet

Min favoritt er tacopizza og det er virkelig nydelig!

Da har jeg på tacosaus istedenfor tomatpure i bunnen, så kjøttdeig med tacokrydder i. Deretter mais, jalapenos og kanskje løk/purre. Også masse ost selvsagt. Nydelig med rømme ved siden av. Nachos kan man forresten også ha på pizzaen, eller servere ved siden av om man ønsker også...

Skrevet

Skikkelig pizzasaus med tomater, oregano, hvitløk, italiensk ansjos (faktisk et veldig godt krydder!). Kjøres i blender.

Fyllet varierer jeg bestandig, men har fått litt dilla på parmaskinke.

Og det aller beste er osten, hvor jeg pleier å ta 50/50 port salut og norvegia eller en annen vanlig ost.

Pizza er godt!

Skrevet

Min favoritt er :-)annas hvite pizza. Hjemmelaget pizza kommer aldri til å smake det samme igjen!

Skrevet

Min nye favoritt er:

Tynn bunn, litt tomat saus, masse spinat, marineret hvitløksfedd, tomatskiver, oliven, artisjokker, og mozerella. Med tatziki dressing. nam,

Skrevet

Tynn fast deig til bunn, med bl.a. olivenolje og bare 30 gr. gjær.

Oppå tynt utkjevlet pizzabunn brer jeg et lag med ferdigkjøpt pizzasaus; f.eks. FELIX pizzasaus på glass fra REMA. Så strør jeg over revet ost, og marinert biffkjøtt (marinert i olivenolje, salt, pepper og litt hvitløk), oregano og evt. litt paprika.

Stekes ved høy temperatur, 270 gr. til bunnen begynner å bli lett gyllen og osten ser helt perfekt ut! Følg med, det går ganske fort! 8-10 minutter.

Synes det er mye bedre å lage pizza på denne måten enn å koke fyllet sammen i en smørje slik jeg gjorde før. Smakene kommer mye bedre fram, og pizzaen blir ganske "proff"! :briller:

Skrevet

Mange gode forslag her! Jeg har allerede notert meg ansjos som krydder, det skal prøves! Jeg lurer veldig på Staries "hvite pizza"..? Kan du forklare?

Værens pizza skal jeg også prøve. :D

Skrevet

Ja her var det jammen mye godt, blir garnatert pizza i helgen! Og det blir ikke min vanlige, her skal det prøves ut :wink:

Var også spent på den "hvite pizzaen", har du oppskrift?

Skrevet

ååååååååååå....må ha pizza idag. Liker også best de med tynn sprø bunn og deilig hjemmelaget tomatsaus. Osten bør være gruyere/pamesan/mozarella/cheddar blanding...nam nam...

Tror at jeg idag skal marinere kyllingfilet som jeg kan skjære i tynne skiver og ha oppå pizzaen.

*onyx går for å marinere kylling og ringe sambo for å be han kjøpe ost*

Skrevet

Jeg pleier å lage dobbel pizzabunn (passer til stor langpanne) og hiver oppi litt hvitløkspulver. Det stinker noe forferdelig men det smaker veldig godt. Oppå pizzaen har jeg kjøttdeig, løk, mais, toro pizzasaus,div. krydder og norvegia.

Så nå tusler jeg ut på kjøkkenet og begynner...

Skrevet

Det varierer litt, noen ganger bruker jeg hermetiske tomater, chili m.m. andre ganger er det mer basis med bare kjøttdeig og tomatpure. Hvitløk må jeg nesten ha med åkke som Bunnen lager jeg med halvparten hvetemel, og halvparten sammalt, vann og olje.

Skrevet

Glemte et tips. Pleier å blande basilikum i pizzadeigen. NAM!

Skrevet
Mange gode forslag her! Jeg har allerede notert meg ansjos som krydder, det skal prøves! Jeg lurer veldig på Staries "hvite pizza"..? Kan du forklare?

Værens pizza skal jeg også prøve. :D

Det er ikke min hvite pizza, men en jeg spiste hos :-)anna som er bruker her inne. Jeg har ikke noen oppskrift, men det er faktisk noe av det beste jeg noen gang har smakt!

Skrevet

Mange gode forslag her *slurp*. Vil bare tilføye noen ekstra små tips: italiensk krydder + hvitløkspulver i pizzabunnen (som selvsagt må være tykk, ikke italiensk papp) er kjempegodt. Når det gjelder ost liker jeg godt en blanding av cheddar (for smakens skyld) og mozzarella (for konsistensens skyld). Marinert kylling er det beste jeg vet på pizza, evt biffstrimler, og så masse annet snadder også. Og, nesten det viktigste, rømmedressing ved siden av. Denne er kjempegod: bland et beger rømme med 1 ts sukker, 1 ts salt, 1 ss sitronsaft, 1,5 ts løkpulver, 1,5 ts hvitløkspulver og en hel potte hakket gressløk. Nam nam!

Skrevet

...og nå ble vi bare enda mer nysgjerrige!!! :ler: :)anna!!!!!!!

Skrevet
Og' date= nesten det viktigste, rømmedressing ved siden av. Denne er kjempegod: bland et beger rømme med 1 ts sukker, 1 ts salt, 1 ss sitronsaft, 1,5 ts løkpulver, 1,5 ts hvitløkspulver og en hel potte hakket gressløk. Nam nam!

Å, jeg har lett etter en god rømmedressingoppskrift så lenge, gjett om jeg skal prøve ut denne!

Skrevet

Denne rømmedressingen synes jeg er god:

1 beger rømme

2 fedd hvitløk (presses i med hvitløkspresse)

litt av et eple (skjært i bitte, bittesmå terninger)

litt sitronsaft

pepper

oregano

Skrevet

Hvis du liker Peppes rømmedressing kommer du til å elske denne. :) Jeg har prøvd å herme etter oppskriften lenge, og alltid brukt fersk hvitløk, men det ble nok litt for overveldende hvitløksmak. Så fant jeg denne oppskriften på nettet og prøvde den, og den er virkelig god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...