Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student og rimelig blakk. Ettersom jeg er forsinket i utdannelsen får jeg ingen støtte fra Lånekassen før den er innhentet. Sliter også med å få jobb, og nå vurderer jeg og dama å få barn. Vet det høres teit ut men barnetrygden bør dekke kostnadene jeg trenger til studiene, og hun får også en del støtte utover det av staten som gravid...

Vi har jo tenkt å få oss barn før eller siden uansett. Men i dette tilfelle kan vi jo fremskynde det hele og ungen vil jo bli en slags velsignelse for sin økonomisk desperate pappa....

Anonym poster: 3d11f59fa73dee3f772aef78cf7f1e48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om dere bør vente.

Anonym poster: 108d7822a59b91203c011f44a269fe55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man får vel ikke støtte som gravid vel?

Anonym poster: 1e2ce66105edcd46a8e1c57051908392

AnonymBruker
Skrevet

synes dette høres ut som en veldig feil grunn til å få barn jeg, men tviler ikke på at det er mange som gjør det på denne måten her i landet. Mange som ikke klarer arbeidslivet skaffer seg barn i stedet, noe som i mange tilfeller er mye mer lønnsomt enn å jobbe

Anonym poster: b3c3f06200b8ebbc801006955be0188a

AnonymBruker
Skrevet

For å si det enkelt: barn går som regel i minus. Nå vet jeg ikke helt hvordan situasjonen til dama di er mtp. jobb osv, men slik du forteller det, høres det ut som om barnetrygden på 970 kr i måneden. Siden du er student, har du begrensede rettigheter i folketrygden, og siden du har havnet på uvennsiden av lånekassen har du begrensede rettigheter der også. Videre kan du ikke gå ut i pappaperm når du verken har jobb og jobbet deg opp trygderettighetene eller dekning fra lånekassa.

Videre må du tenke at problemene du har med skole og jobb NÅ, slettes ikke forsvinner bare fordi du får et barn. Hvis du har problemer med skole og jobb NÅ, hvordan vil det da bli dersom du får et barn?

Anonym poster: dc428296a298252e1179d07c372f3a62

• Liker 5
Skrevet

Den økonomiske støtten man får når man har barn går til BARNET, ikke til foreldrene.

Det er dyrt å ha barn, og det er langt fra noe dere vil tjene på økonomisk sett.

Hvis du tror man får mer penger som forelder enn barnløs, så tar du veldig feil. Bare en barnevogn koster mange tusen (selv brukt!) og babyen vokser seg ut av klærne nesten før de har rukket å bruke dem. Bleier er dyrt.

Det lureste du kan gjøre er å få deg en jobb ved siden av studiene (feks ta 15 studiepoeng per semester et år eller to og jobbe så mye som overhodet mulig ved siden av) til du har hentet deg inn i forhold til lånekassen.

Økonomisk sett er barn et tapsprosjekt.

• Liker 2
Gjest ¤ Pikekyss ¤
Skrevet

Tror dere skal vente litt jeg... :eeeh:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

seriøst vent! dere vil ha ungen pga penger! bare prøv ,vent til realiteten setter inn! så skjønner dere at dere ikke går i pluss akkurat!

Anonym poster: 4b0996ebf3cd46b389bb7dc2b2cd0004

Skrevet

Svaret er nei og løsningen på økonomiske problemer er å skaffe seg en jobb ikke få barn.

• Liker 2
Gjest Purple Haze
Skrevet

Hvis man tror det er økonomisk innbringende å få barn, kan jeg love deg at du tar så feil som det mulig.

• Liker 2
Gjest Katten.
Skrevet (endret)

Vent med å få barn til dere har skapt et trygt og stabilt hjem - ikke få barn for at dere skal få økonomisk støtte.

Usj og isj.

Endret av Sulosi
  • Liker 1
Gjest Mann29
Skrevet

Den økonomiske støtten man får når man har barn går til BARNET, ikke til foreldrene.

Det er dyrt å ha barn, og det er langt fra noe dere vil tjene på økonomisk sett.

Hvis du tror man får mer penger som forelder enn barnløs, så tar du veldig feil. Bare en barnevogn koster mange tusen (selv brukt!) og babyen vokser seg ut av klærne nesten før de har rukket å bruke dem. Bleier er dyrt.

Det lureste du kan gjøre er å få deg en jobb ved siden av studiene (feks ta 15 studiepoeng per semester et år eller to og jobbe så mye som overhodet mulig ved siden av) til du har hentet deg inn i forhold til lånekassen.

Økonomisk sett er barn et tapsprosjekt.

Vel, jeg er ikke så sikker. Ei jeg kjenner fikk barn, og da sparket hun ut typen. Hun får mer i støtte enn 970 kr i mnd, såpass vet jeg. Eksakt hva hun får vet jeg ikke. Han betaler fast sum i mnd i tillegg til at han har ungen mestparten av tiden. Hun går fortsatt på skole og jobber ikke ved siden av, og hun klarer seg tydeligvis utmerket. Hun har bil og ganske dyr leilighet også. Er utrolig hvis man bare er god til å snakke for seg og utnytte systemet fult ut hva man kan få til. For det norske velferdssystemet er spesialdesignet til snyltere.

I tillegg så får man faktisk en sum på over 30.000 når man føder et barn, eller noe der i gården. Den norske stat er god til å spy ut penger til tvilsomme formål.

Skrevet

Hjelpe meg. Tror du virkelig at løsningen på økonomiske problemer er å få barn? Barn koster ganske mye mer penger enn det man får i støtte.

For et forferdelig grunnlag å få barn på. Barn skal man få fordi man virkelig ønsker det. Ikke fordi man av en eller annen idiotisk grunn tror at man tjener penger på det.

• Liker 1
Gjest Mann29
Skrevet

Det finnes faktisk folk som spekulerer i dette og får barn pga økonomiske årsaker. Kan være hjemme og slipper å jobbe. Sparke barnefaren ut så får dem ekstra bidrag. Jeg sier på ingen måte at man blir rik på dette, men det er dem som gjør dette bevist for å slippe å jobbe og klarer seg helt fint på alle bidrag og støtteordninger dem får. Vi har et alt for bra velferdssystem i norge idag desverre.

Tror du misforstår, jeg mente ikke at dette var løsningen på økonomiske problemer, men en måte å leve greit på for dem som foretrekker å gå hjemme. Jeg har familiemedlemmer som jobber innenfor sektoren som kjenner triksene, så jeg vet :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Vel, jeg er ikke så sikker. Ei jeg kjenner fikk barn, og da sparket hun ut typen. Hun får mer i støtte enn 970 kr i mnd, såpass vet jeg. Eksakt hva hun får vet jeg ikke. Han betaler fast sum i mnd i tillegg til at han har ungen mestparten av tiden. Hun går fortsatt på skole og jobber ikke ved siden av, og hun klarer seg tydeligvis utmerket. Hun har bil og ganske dyr leilighet også. Er utrolig hvis man bare er god til å snakke for seg og utnytte systemet fult ut hva man kan få til. For det norske velferdssystemet er spesialdesignet til snyltere.

I tillegg så får man faktisk en sum på over 30.000 når man føder et barn, eller noe der i gården. Den norske stat er god til å spy ut penger til tvilsomme formål.

Vel, jeg har to voksne barn, og jeg har vært alenemor i mange år. Jeg kan love deg at jeg overhodet ikke går i pluss på morsrollen, sånn økonomisk.

Greit nok at man får en del stønader mens barna er små. Det er jo fordi man skal kunne ha en ok levestandard og kanskje ha mulighet til å få seg en utdannelse.

Det man må huske på, er at barn blir større, og det er da de begynner å koste penger. De årene det koster minst å ha barn, er jo mens de er små. Når de blir større blir det helt andre kostnader.

Gjest Gjest
Skrevet

... Sliter også med å få jobb, og nå vurderer jeg og dama å få barn. Vet det høres teit ut men barnetrygden bør dekke kostnadene jeg trenger til studiene, og hun får også en del støtte utover det av staten som gravid...

... ungen vil jo bli en slags velsignelse for sin økonomisk desperate pappa....

Du kan jo alltids lære ungen noen triks, filme han konstant og legge på Youtube, eller lære barnet noe nevenyttig slik at dere tjener penger på ungen. Ellers kan dere jo trene opp ungen og få denne til å delta i reklamer, kæringer osv.

skjønte dere ikke ironien i dette innlegget, så gremmes jeg

Skrevet

Her snakker du jo om en helt annen situasjon, nemlig en enslig forsørger. Er du alene om omsorgen for et barn kan du få mer støtte, men som med all økonomsk støtte: man må oppfylle kravene. Det holder ikke å være "god til å snakke for seg" som du påstår. Dersom man ikke fyller kravene for støtte er det snakk om svindel, som kan slå tilbake på vedkommende.

Engangsstønaden som du nevner er for de som ikke har opparbeidet seg rett til foreldrepenger. Og dersom det er tilfelle kan du jo tenke deg hvor mye luksus man kan unne seg for det beløpet. Særlig med tanke på alt av utstyr som en baby trenger.

Gjest Mann29
Skrevet

Her snakker du jo om en helt annen situasjon, nemlig en enslig forsørger. Er du alene om omsorgen for et barn kan du få mer støtte, men som med all økonomsk støtte: man må oppfylle kravene. Det holder ikke å være "god til å snakke for seg" som du påstår. Dersom man ikke fyller kravene for støtte er det snakk om svindel, som kan slå tilbake på vedkommende.

Engangsstønaden som du nevner er for de som ikke har opparbeidet seg rett til foreldrepenger. Og dersom det er tilfelle kan du jo tenke deg hvor mye luksus man kan unne seg for det beløpet. Særlig med tanke på alt av utstyr som en baby trenger.

Enslig forsørger ja. Er sånn veldig mange gjør det desverre.

Å svindle NAV systemet er den minste sak i verden. Ved hjelp av løgn, bedrag og legeerklæringer order det meste seg for dem som går inn for det og står på. Iblanda frekkhet og mangel på respekt for resten av samfunnet som finansierer dette her.

Gjest Mann29
Skrevet

Når det gjelder babyutstyr så fås det meste kastet etter seg brukt for en billig penge. Man trenger ikke på død og liv å kjøpe alt nytt. Klær, leker og slikt går ofte i arv mellom søsken og venner. Men hvis man på død og liv skal ha det siste av det siste innenfor babyutstyr, så JA da koster det riktignok en del.

Gjest Mann29
Skrevet

Vel, jeg har to voksne barn, og jeg har vært alenemor i mange år. Jeg kan love deg at jeg overhodet ikke går i pluss på morsrollen, sånn økonomisk.

Greit nok at man får en del stønader mens barna er små. Det er jo fordi man skal kunne ha en ok levestandard og kanskje ha mulighet til å få seg en utdannelse.

Det man må huske på, er at barn blir større, og det er da de begynner å koste penger. De årene det koster minst å ha barn, er jo mens de er små. Når de blir større blir det helt andre kostnader.

Man blir nok ikke rik på det, men jeg vil tro du har klart deg helt greit. Hvis ikke har du ikke snyltet systemet godt nok.

Spør dere meg er det helt på trynet alle støtteordninger folk med barn får. Jeg mener folk bør ta mer ansvar og få barn når dem er godt etablert, så bør det ikke være noe problem å forsørge det. Idag så er det så mange støtteordninger at folk ikke tar ansvar lengre og får barn når det passer som minst. Enkelte jenter får seg noen unger sånn at dem kan være hjemme og slippe å jobbe. Så er det bare å sparke typen ut, så får dem enda mer penger. Som dere skjønner har jeg lite til overs for enkelte sider av det norske velferdssystemet, hehe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...