Thomasine Skrevet 6. februar 2004 #1 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg ønsker meg en link til en side med bilder av "vanlige" hus-planter! :o Dvs. bilder av de vanligste grønne planter folk flest har i hjemmene sine. Dette fordi jeg ikke vet hva mine planter heter, og vil gjerne kunne henvise dere til disse bildene når jeg nå spør hva jeg gjør galt med de stakkars plantene... :klø: Jeg tror to av plantene kalles "pengeplante" og den ene "paraply-plante". Har lett etter bilde på nett, men finner ikke... Penge-plantene mine har plutselig fått "våte" tykke blader... Skulle nesten tro de drukner... Føler ikke at jeg har vannet for mye heller... De har hele tiden stått i vinduskarmen, men da juletreet måtte få plassen sin, ble de flyttet til et sted med mindre ( les INGET lys :oops: ) lys. Det tok litt lengre tid enn nødvendig før de fikk tilbake plassen sin, faktisk ikke før forrige uke... :oops: Paraply-planta mi mister hele stilker av gangen... :o ..det virker som om den tørker ut... :o Hva gjør jeg galt?! Overvanner - for lite...?! :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 6. februar 2004 #2 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg har en massiv plantedødepidemi hvert år i januar/februar jeg. Skjer hvert år, så kjøper jeg nye til påske som står til neste vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 6. februar 2004 #3 Del Skrevet 6. februar 2004 Fant dessverre ingen linker akkurat nå, men pengeplanter skal ikke ha mye vann. Tørk de heller ut enn vann for mye. De liker å stå på varme steder, f eks vinduskarm med radiator under. Vent med å vanne pengeplanten din i to uker eller noe sånt og ta vekk alle bløte blader. Den andre planten vet jeg ikke noe om. men hvis den også har bløte blader ikke vann den på en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 6. februar 2004 #4 Del Skrevet 6. februar 2004 Dette er en fin side : http://www.plantetips.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 6. februar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 6. februar 2004 Takk, Englepusen!! Det var en slik side jeg var ute etter. Her kan jeg se planten og få vite hva den heter!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #6 Del Skrevet 6. februar 2004 Hilde K S skrev: Jeg har en massiv plantedødepidemi hvert år i januar/februar jeg. Skjer hvert år, så kjøper jeg nye til påske som står til neste vinter. ... og juletreet er synderen, sammen med fyringa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2004 #7 Del Skrevet 7. februar 2004 Problemet er som regel at vi vanner for mye, men julen må nok ta mye av skylden. Juletre, epler, appelsiner og vi fyrer mye på den tiden. Vi bytter ut stadig planter synes jeg, de henger, blir gule og er bare triste. Nå i vinter reiste vi bort i 4 uker. Vi vannet før vi dro. Bare sånn passelig. Det var varme i huset også. Vell ikke så mye som da vi er hjemme, men varme må man jo ha på om vinteren. Hva skjedde? Grønne og fine, de hadde kommet med masse nye skudd. Så ut aom de hadde komt rett fra gartneriet. Jeg har en pengeplante. Får en skvett vann en gang i mnd. Litt mere nå da vi fyrer. Er knusktørr før den får noe vann. Nå må jeg potte om for den vokser seg ut av potten. Er så stor og tung at den vipper snaart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå