AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Skal i bryllup i sommer og lurer på hva jeg kan gi i gave. Det er mitt søskenbarn som gifter seg men vi har ikke så mye kontakt utenom det vanlige konfirmasjon/begravelse/bursdager. Dette er også mitt første bryllup og de har ikke lagt fram at de ønsker seg noe spesielt. I tilleg har jeg knapt møtt mannen og det er vanskelig å finne på noe siden jeg ikke vet hva de liker. Det eneste jeg vet er at jeg ikke har lyst til å gi penger. Jeg har satt en grense på ca600kr siden jeg er student, men summen er egentlig ikke så viktig. Jeg gir heller en bra/gøyal gave til 200 enn noe fancy til 600. Jeg hadde planlagt å strikke en duk i kunstrikk men nå har tiden gått fra meg siden jeg egentlig glemte helt av gaven midt i eksamenskjøret. Jeg tar imot alle tips med takk Anonym poster: 1c421ffe4147a3e2067a0720f060577d
Wednesday Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 du kan jo høre på f eks tilbords om de har registrert noen gaveønsker
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Jeg kan sjekke:) er det noe som registreres sentralt? Siden jeg bor på helt annen kant av landet enn de gjør. Anonym poster: 1c421ffe4147a3e2067a0720f060577d
Wednesday Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 ja det registreres i hele kjeden, så du kan sjekke det i hvilken som helst butikk
Rødvinspiken Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 Om de ikke har registert seg: Hvor gamle er brudeparet? Er de unge - eller har de bodd for seg selv noen år slik at de har "alt"? Om de er unge så har du jo et hav av muligheter fra sengetøy, håndklær, gryter, noen tøffe kaffekrus, vaser, fat osv osv. Om de har bodd alene noen år og har rukket å skaffe seg det meste er det straks vanskeligere. Men serveringsbestikk synes jeg man aldri får nok av. Hardangerbestikk har en delt fint. Et pent serverings/kakefat er også noe som man godt kan ha litt av uten at det gjør noe. Jeg ville holdt meg unna pynteting i og med at du sansyligvis ikke vet hvordan de har det hjemme og hva slags smak de har. Jeg ville også valgt en gave som er litt nøytral og som de fleste vil like uansett smak. Eller: Hva med å ta en telefon til din tante/onkel og spørre om det vet hva de ønsker seg?
Papilio Skrevet 15. juni 2012 #6 Skrevet 15. juni 2012 Om de ikke har registert seg: Hvor gamle er brudeparet? Er de unge - eller har de bodd for seg selv noen år slik at de har "alt"? Om de er unge så har du jo et hav av muligheter fra sengetøy, håndklær, gryter, noen tøffe kaffekrus, vaser, fat osv osv. Om de har bodd alene noen år og har rukket å skaffe seg det meste er det straks vanskeligere. Men serveringsbestikk synes jeg man aldri får nok av. Hardangerbestikk har en delt fint. Et pent serverings/kakefat er også noe som man godt kan ha litt av uten at det gjør noe. Jeg ville holdt meg unna pynteting i og med at du sansyligvis ikke vet hvordan de har det hjemme og hva slags smak de har. Jeg ville også valgt en gave som er litt nøytral og som de fleste vil like uansett smak. Eller: Hva med å ta en telefon til din tante/onkel og spørre om det vet hva de ønsker seg? Jeg er helt enig i dette, sett en del brudepar som har fått pyntegreier som de i etterkant ikke aner hvor de skal gjøre av ettersom det ikke passer dem i det hele tatt. Dersom du må finne på noe selv vil jeg tro at det å gå for noe praktisk kan være lurt. Det finnes flere eksempler på praktiske ting som folk kanskje ikke er klar over at finnes eller de trodde de ikke trengte før de fikk det :gjeiper: Termosausnebb Urtepotte Oljekaraffel Bake-it-easy kakefat (slik som er kakeform, kakefat og til transport alt i ett) En god vinåpner
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #7 Skrevet 15. juni 2012 Bare pass på at den nøytrale gaven virkelig er nøytral. Jeg kjenner mange som misliker stilen til Rosendahl, som av en eller annen grunn har blitt altmuliggave de siste åra. Anonym poster: df1275aabdd29a6967fdf5d22513808b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #8 Skrevet 17. juni 2012 Kan være lurt å kjøpe gave hos en kjedebutikk, da får de i alle fall mulighet til å bytte på hjemstedet i tilfelle det ikke faller i smak, eller de får dobbelt Anonym poster: 9c05cb5c33ec541c83249b36e36297ee
kaprifolen Skrevet 17. juni 2012 #9 Skrevet 17. juni 2012 Fuglemater fra Eva Solo! Kverner fra Peugeot Kniv fra Victorinox Fuego lyslykter fra Hadeland Glassverk
PecanPie Skrevet 19. juni 2012 #10 Skrevet 19. juni 2012 I et bryllup jeg var i, hvor jeg kjente bruden men ikke brudgommen, gav jeg et hjemmestrikket sjal til bruden (som jeg har sett henne bruke ved flere anledninger, veldig hyggelig!) og en "gourmetkurv" til brudeparet, bestående av olivenolje og annen mat fra Oliviers&Co.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå