Gå til innhold

Har gått ned 10 kilo....

Anbefalte innlegg

Skrevet

På et år (siden mai i fjor) har jeg gått ned 10 kilo. Jeg er 22 år, 160 cm og veide i fjor 65 kilo. Nå veier jeg 55, og er veldig glad for det!! Jeg har egentlig bare spist sunt, og jogget veldig mye. :jepp:

Problemet er at jeg ikke føler meg fin. Magen min er fortsatt veldig stor og valkete. Lårene er slappe og fulle av cellulitter, og overarmene er slappe. Jeg jogger mye, og med 55 kilo er jeg på nedre halvdel av normalvektig ifølge BMIen. Så hva er galt?

Jeg har fått høre at styretrening er tingen. Men styrketrening vil vel ikke fjerne magefettet?

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er ingen ekspert, men har lest at jogging/kondisjonstrening er bra for vektnedgang, men om du vil ha "slanke" og stramme muskler, må du trene vekter og styrke og variere treningen:) Jo tyngre vekter, jo bedre.

Går du ned i fettprosent, forsvinner til slutt magefettet også:) Kroppen tar der det finnes; men kanskje er det magefettet som går til sist på deg- sånt er jo veldig individuelt.

Grattis forresten, bra jobbet! :)

Endret av frøkenfryd
Skrevet

Styrketrening vil øke forbrenninga di og stramme opp det som er under fettet. På 55 kilo kan jeg ikke se for meg at det er noe som er stort og valkete på deg ... Men ja, styrketrening. Hard styrketrening. Knebøy, markløft, benkpress etc. Du bør kunne løfte din egen kroppsvekt i alle fall (med tida, ikke med en gang).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...