Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen. :)

Jeg har nå bestemt meg for å gå ned 12 kg, da veier jeg 66 kg (er 166 cm høy) Det er min trivselsvekt.. har vært der en gang i tiden. :)

Men så har jeg litt problemer med hvordan jeg skal begynne vektnedgangen. Er opptatt med skole, jobber på bensinstasjon og på fritiden er jeg med venner og kjæresten - altså ikke så god tid til trening. Jeg går til de stedene jeg kan, altså går til bussplassen (25 min hver vei) osv.

Så det er kostholdet jeg vil fokusere på. Er litt overbevist om at en fint kan gå ned i vekt med å endre på kostholdet, og ikke trenger så mye ekstra trening enn det jeg gjør, siden er i aktivitet en del.

Problemet mitt er vel at jeg spiser få men store måltider. Altså jeg prøver å holde meg på 1500 kcal om dagen, så det ender med at jeg spiser 3 måltider ala 500 kcal, istedet for å spise ofte men lite.

Noen tips til et kosthold for meg? :) Spiser alltid sunn middag hjemme, med masse grønnsaker osv.. men det er helst maten jeg kjøper på jobb/ skole jeg trenger hjelp med, samt litt snacks.

Ender ofte med å ta meg en pølse eller en (liten) softis på jobben, eller kjøpe meg en pannekake med bacon i kantina. Ellers, så prøver jeg å spise så sunt som mulig, men føler meg ofte sulten om jeg kutter ned på måltidene..

Anonym poster: 3768dddd857001fc9d0471d854c979b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En liten pose med snack a jack er vel gode som snack vil jeg tro. :)

AnonymBruker
Skrevet

En liten pose med snack a jack er vel gode som snack vil jeg tro. :)

Eller tar jeg helt feil der? :(

Skrevet (endret)

For meg funker det å spise etter sulten. Noen dager er jeg ikke sulten tidlig på dagen, og da venter jeg med dagens første måltid til jeg faktisk er sulten. Andre dager spiser jeg 1000 kcal før kl to, og bare en liten middag utenom det.

Ang. hva du skal spise så er det jo intet nytt - grønnsaker, frukt, fisk, magert kjøtt, magre meieriprodukter (kesam, mager/sukkerfri yoghurt, cottage cheese, lett ost). Noe grove kornprodukter er også bra, men prøv å ikke basere store deler av kostholdet på brødskiver.

Omelett er fint å ha med på skole/jobb, det samme er alle typer salater med en proteinkilde (og uten dressing eller med dressing laget på kesam etc). Jeg liker også å steke opp karbonadedeig med løk og champignon (tar bare salt og pepper på, er ikke spesielt spennende i matveien). Jeg liker også å ha med kyllingkjøttdeig, hakket løk, hakket paprika og mais stekt i fajitaskrydder.

Endret av Honeydew
Skrevet

Når jeg jobbet på bensinstasjon, hadde vi så kjip mat:p bare pølser, hamburgere og masse baguetter. Men til all maten hadde vi salater og slikt man kan velge med.

Jeg pleide å lage min egen salat av disse tingene - hamburgersalaten, tomat, litt mais, også hadde jeg oppi litt kjøtt (skinke som hørte til baguettene vi smurte) etc.

I tillegg solgte vi frukt.

Ellers hadde jeg med matpakke så jeg slapp å spise hamburgere og pølser, men iblant ble det wiener i lompe også. Sånn er det jo:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...