Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #1 Skrevet 6. februar 2004 Vi planlegger å ta med baby til Thailand (10 mnd når vi reiser). Ser for meg at det blir en lang reise, og kanskje litt problemer med ny døgnrytme, men ellers er jo Thailand et meget enkelt land å feriere i. Noen som har erfaringer?
Gjest Mayamor Skrevet 6. februar 2004 #2 Skrevet 6. februar 2004 Jeg hadde ikke turd nå med fugleviruset "nedi der"... :-? Men det er meg... Ellers tror jeg ikke det er noe problem på flyet... Dere får god plass når dere har baby. Gi flaske når flyet går opp og ned. Men erfaring er det sikkert andre som har... Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #4 Skrevet 6. februar 2004 Fra meg med hovedinnlegget: barnet er ikke født enda engang, så jeg håper fuglevirus og alskens er ordnet opp i før den tid kommer. Det er jo selvfølgelig en del usikkerheter knyttet til en slik reise når det er så lenge til, men jeg stilte spørsmålet mest for å høre om noen har erfaringer å dele. Er det mulig liksom....?
Madame B Skrevet 6. februar 2004 #5 Skrevet 6. februar 2004 Jeg kan aldri tenke meg at det er noe problem; dere skal sannsynligvis til et av de etablerte turistområdene, og tar dere vanlige forholdsregler i forhold til mat burde det gå helt fint. Sjekk med legen når det gjelder vaksiner, det vet jeg ikke når det gjelder små barn. Flyturen er lang, men et barn på 10 måneder kan jo sove endel, og kanskje tasse litt rundt? Hvis dere er tidlig ute med bestilling kan dere høre om dere kan sitte foran i flyet, der det er mer plass, og ha en liten "lekeplass" ved beina deres. God tur!
Charmina Skrevet 7. februar 2004 #6 Skrevet 7. februar 2004 Hei Vi dro selv for noen år siden til Thailand og Malaysia med gutten vår som da var 12 mnd gammel. Flyturen gikk veldig bra...han sov for det meste. Men stol ikke på at dere får god plass på flyet eller babykurv til ungen...vi ble lovet begge deler men da vi kom på flyet var det trangt som bare det og ingen babykurv som lovet (dette sendte vi klage på ved hjemkomst). Ta med egen mat til barnet til å ha på flyet! En stor fordel om du fremdeles ammer ungen Og dere må ha barnet på fanget hele tiden siden barnet jo flyr gratis! I alle de timene kan det bli ganske så tungt! Og husk for all del å ta med mange flere bleier inn på flyet en det dere regner med å få bruk for! sønnen vår fikk magesyke ombord og da var det ikke særlig kjekt å gå tom for bleier...og fremdeles ha lenge igjen av turen! da var vi veldig glad for at det var flere med små barn ombord!!! (fint å få ren bleie av snille sjeler da ja!) I Thailand storkoste vi oss alle tre! De som bor der nede er vidunderlige mennesker! Ingen av oss ble syke pga av det vi spiste,men vi bodde på skikkelig hotel og var nøye med håndvask og slikt! Hadde med grøtpakker til småen og middag på glass men flere butikker har slikt også! Det som kunne være litt slitsomt var all oppmerksomheten småen fikk. Vi kunne ikke bevege oss inn på et kjøpesenter eller en butikk før det var flere mennesker som sto rundt vogna hans eller spurte om å få holde han! Og tro meg eller ei men hver kveld sto jeg på badet og skrubbet av han leppestift merker som han hadde på armer og kinn!Akkurat det likte jeg dårlig! Men de var så begeistret for den lyse gutten med det blonde håret som satt og smilte i vogna si! Og etterhvert ante jo han at det bare var å rekke hendene i været så kom det noen som ville holde han tjiihiii!!!Luring! Vi fant ofte ting i hendene hans også som butikkeierene hadde gitt han i gave.Alt fra små elefanter i tre til digre kjærligheter og annet godt! Gutten vår kom hjem til norge med masse slike små gaver! Koselig men pass på at ikke noe havner i munnen! Jeg har iallefall aldri angret på at vi tok han med og hadde gjort det samme igjen!malaysia var også supert....litt roligere for der fikk vi fint gå ifred med han.Og etter 10 dager i thailand var det litt deilig! bare spør om det er noe du lurer på Klems fra Charmina
Nette Skrevet 7. februar 2004 #7 Skrevet 7. februar 2004 Jeg hadde ikke turd nå med fugleviruset "nedi der"... :-? Mayamor Fugleviruset burde iallefall ikke stoppe dere!!! Større sjangs for å dø av å få en kokosnøtt i hodet vil jeg tro!!! Vi skal selv reise til Thailand med en 10 mnd gammel gutt, og har ingen betenkeligheter med det! Thailand er et veldig lett land å reise i.
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2004 #8 Skrevet 9. februar 2004 Fra meg med hovedinnlegget: Tusen takk for supre svar! Har reist mye i Thailand, og opplever det også som et veldig hyggelig og "enkelt" land å reise til. Gleder meg til å komme tilbake! Trengte dere noen vaksiner for den lille? Kokte dere vann selv til grøt ol, eller ble det ordnet på hotellet? (tar om nødvendig med meg vannkoker og adapter jeg...) Hva med bleier og barnemat på glass - enkelt å få tak i, eller bør man ha et lite lager...? Mest redd for diare hos småtten, men god hygiene og sunn fornuft er sjelden dumt å ta med seg.. -Snart mamma og reiselysten-
Charmina Skrevet 9. februar 2004 #9 Skrevet 9. februar 2004 Hei igjen :smilejenta: mener jeg hadde med vannkoker selv, men det var ikke problemer å få noen til å koke vann heller! Greit med en plastskål og en gaffel til å røre ut grøt med også! Så lenge man følger vaksineprogrammet på helsestasjonen tror jeg bare det er en vaksine de små må ta.....ellers ikke! Og om det ikke var en vaksine tror jeg faktisk ikke det var noen! Ring og hør med helsestasjonen! De bleiene vi har her er bedre uten tvil så ta gjerne med noen! Jeg tok med mat også men som sagt så jeg det i flere butikker! Siden du jo allerede er bereist regner jeg med at jeg ikke trenger nevne solhatt og god solbeskyttelse? Misunner dere turen...vil selv reise til østen igjen om en stund!Også da med barn! Klem charmina
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2004 #10 Skrevet 9. februar 2004 Du har jo reist mye i Thailand og vet hva varme/fuktighet der nede. Har opplevd foreldre med så små barn og de angret. Barn bør være så store at de kan gå. Slik at foreldre/barn kan ha fult utbytte av turen. Spør du en lege om så små barn til en plass som Thai, så vil han si NEI
Charmina Skrevet 12. februar 2004 #11 Skrevet 12. februar 2004 Hei :D Til deg over vil jeg bare si at du tar helt feil! Jeg spurte både lege og helsesøster...ja tilogmed flere leger oppe på barneklinikken hvor vi har gått en del med vår sønn - og ikke en sa nei til at vi burde reise. Sønnen min kunne ikke gå når vi var der,men han storkoste seg nå alikevell. Vi ble også kjent med mange småbarnsforeldre underveis,og ikke en angret på at de hadde ungen med seg! Vi har reist rundt flere steder med lite barn, men Thailand var nok klart ett av de letteste stedene synes jeg! Skjønner ikke at du kan komme med et slikt utsagn om at alle leger vil si nei???? -Charmina 8)
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2004 #12 Skrevet 12. februar 2004 Ja, jeg har ikke hørt noe annet fra legehold. Nå blir Thai litt annerledes enn "syden" Nå skal du til tropene med en baby. Du, jeg reiser/er mye i Thailand. Har en viss peil på hva jeg snakker om.
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2004 #13 Skrevet 12. februar 2004 Ja det er lett å være i Thai, men hva med en baby på dagtid i heten? På kveldstid i fuktigheten?
lenny Skrevet 12. februar 2004 #14 Skrevet 12. februar 2004 barn blir så lett syke når det er så store klimaendringer,og bakteriefloraen er så annerledes enn i norge,ville nok heller reist til syden ,og drøyet thailand-turen til barnet blir et par år! undersøk med legen din er det beste rådet jeg kan gi deg
Gjest gladidag,ikkeinnlogget Skrevet 21. februar 2004 #15 Skrevet 21. februar 2004 Km jemfra Thailand for tre uker siden. Lillegutt på 11mnd hadde tre flotte uker i sand, sol og lykke=) Turen gikk fint, god service på flyet(Thai). Hadde m melkepulver og litt grøt. Han spist ellers nudler, stekt ris, kjøtt, fisk ,grønnsaker, brød og frukt. Vi hadde ingen problemer, friske og raske hele tiden. Reiste lit rundt og bodde på enkel/middels standar rom og bungalower. Thailand er et flott land å feriere med barn i. Reis ivei!
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2004 #16 Skrevet 21. februar 2004 Km jemfra Thailand for tre uker siden. Lillegutt på 11mnd hadde tre flotte uker i sand, sol og lykke=) Turen gikk fint, god service på flyet(Thai). Hadde m melkepulver og litt grøt. Han spist ellers nudler, stekt ris, kjøtt, fisk ,grønnsaker, brød og frukt. Vi hadde ingen problemer, friske og raske hele tiden. Reiste lit rundt og bodde på enkel/middels standar rom og bungalower. Thailand er et flott land å feriere med barn i. Reis ivei! sorry alle skrivefeil....gikk visst litt fort dette her.....og nytt tastatur=)
Nette Skrevet 23. februar 2004 #17 Skrevet 23. februar 2004 Godt å høre at dere hadde en fin tur! :-) Nå gleder jeg meg stort til vi skal reise!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå