Mrs. B Skrevet 6. februar 2004 #1 Del Skrevet 6. februar 2004 Har tenkt å kjøpe et skap eller to til badet vårt for å utnytte plassen bedre. Vi har innredning i bjørk fra HTH nå og tenkte på å kjøpe resten derfra også, men synes det blir veldig dyrt. Vil ha noe som jeg kan "hive ut" senere om det ikke passer inn lenger. Derfor Ikea. Har sett på Vättern baderomsinnredning. Tenkte å kjøpe 2 veggskapstammer (19cm dype) med Moren dører. Problemet bare er at disse skapene har jo hvite stammer... går det an å kjøpe dekksider i bjørk til disse som vi kunne hatt på sidene og toppen - og blir det noe pent? Blir jo ikke noe fint med hvite sider og topp.. (skal henge de på bakkenivå). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 6. februar 2004 #2 Del Skrevet 6. februar 2004 Sitat Problemet bare er at disse skapene har jo hvite stammer... Kanskje ikke så mye hjelp dette, men stammene er faktisk grå(!). Vi har selv kikket på baderomsmøbler på IKEA og alle stammene er faktisk grå...ut i fra hva vi har funnet ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 6. februar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 6. februar 2004 Sitat Kanskje ikke så mye hjelp dette' date=' men stammene er faktisk grå(!). Vi har selv kikket på baderomsmøbler på IKEA og alle stammene er faktisk grå...ut i fra hva vi har funnet ut...[/quote'] De ser hvite ut på bildene.. uansett så vil vi jo helst at det skal se ut som bjørk hele veien... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 6. februar 2004 #4 Del Skrevet 6. februar 2004 Sitat Vel, de er iallfall grå...og det irriterer meg litt... Vet desverre ikke om de har noe som ser ut som bjørk...men jeg vet de har noen varianter som går i en mørkere trefarge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 6. februar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 6. februar 2004 Sendte mail til Ikea og fikk til svar at de ikke har dekksider til baderomsmøblene. De har til kjøkken, men de anbefales ikke da de ikke er beregnet på våtrom... litt rart synes jeg.. at de ikke har sånt til baderomsmøbler også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 6. februar 2004 #6 Del Skrevet 6. februar 2004 De har kjempeflotte bjørk dekksider til høyskap på kjøkken, tror de koster ca 200,-. De er litt tynnere enn skapsidene, skal gå ned og måle..... jepp, 14 mm mot ordinært 18. Det er meningen at de skal gå "forbi" dørene, men det gjør du som du vil med. Ikke noe problem at de ikke er laget for bad - du bare lakker to strøk med oljebasert lakk! Det har jeg gjort med vanlig badeinnredning fra IKEA i gamle dager, da de slett ikke var tilpasset bad Og de store dekksidene kan du jo tilpasse slik at de passer akkurat til ditt bruk! (men kanskje ikke inne i dusjen, da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 7. februar 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 7. februar 2004 Takk for tips Twigi. Tror vi kommer til å prøve med kjøkkendekksider. Det skal jo ikke akkurat stå i dusjen, så vått blir det aldri.. bare litt fuktig kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 7. februar 2004 #8 Del Skrevet 7. februar 2004 Alternativt, så kan du jo kjøpe folie med bjørkemønster. Finnes hos bl.a Jernia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 7. februar 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 7. februar 2004 Lea skrev: Alternativt, så kan du jo kjøpe folie med bjørkemønster. Finnes hos bl.a Jernia. Det var jo også en idé.. hva brukes det til vanligvis da? Har ikke hørt om det før jeg. Kan man bruke det på våtrom? Kommer det på rull? Vet du noe om pris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 7. februar 2004 #10 Del Skrevet 7. februar 2004 De kan brukes til mye rart. Noen bruker dem i biler (for at deler av interiøret skal se ut som tre). Vet desverre ikke noe om pris, har bare sett dem og lagret dem på minne i tilfelle jeg skulle finne et bruksområde De jeg har sett har vært ruller med forskjellig motiv (tre. stein o.l.) Vet ikke hvordan de er på våtrom, men jeg vil tro at de sitter ganske godt hvis du gjør godt forarbeid. Fordelen er jo at folien ikke bygger noe særlig da. Men man må nok være ganske nøye når den skal settes på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. februar 2004 #11 Del Skrevet 7. februar 2004 Sånn folie finnes også i en frostet variant, og den tåler å være på vinduet på badet, så da er det nok håp for bjørkefolien også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2004 #12 Del Skrevet 8. februar 2004 (og jeg har hatt AKKURAT det her skapet fra IKEA - det tok ikke mange måneder før det begynte å sprekke opp nederst... og det på tross av at det ikke var utsatt for direkte vannsprut.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. februar 2004 #13 Del Skrevet 8. februar 2004 Sitat (og jeg har hatt AKKURAT det her skapet fra IKEA - det tok ikke mange måneder før det begynte å sprekke opp nederst... og det på tross av at det ikke var utsatt for direkte vannsprut.) Mulig at du har for dårlig vetilasjon på badet. Vi har hatt samme type skap i 3 år, på to bad og de er like pene, selv om det ene faktisk står bare noen cm fra dusjkabinettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 8. februar 2004 #14 Del Skrevet 8. februar 2004 Sitat Mulig at du har for dårlig vetilasjon på badet. Vi har hatt samme type skap i 3 år, på to bad og de er like pene, selv om det ene faktisk står bare noen cm fra dusjkabinettet. Det var jeg som var anonym der ja... Det kan være det var dårlig ventlilasjon, men badet var helt nyoppussa, og vi hadde ikke de samme problemene med den "dyre" innredninga... men nå¨har jeg uansett flytta!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. februar 2004 #15 Del Skrevet 8. februar 2004 Ikke rart at du valgte å være anonym da, nei ¨ Selvsagt kan ting skje, men det har ikke skjedd noe her. Vi har to bad der alt er billig (skal pusses opp en annen gang). Skapene er fra IKEA. Men det er nesten aldri fuktig der inne. Dampen på speilet forsvinner raskt og jeg tror kanskje at dette er grunnen til at skapene holder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå