Memena Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Jeg kjøpte en flaske med John Master Organics deep scalp follicle treatment & volumizer for thinning hair etter at jeg hadde hørt mye om den, at den skal være fin for at hodebunnen skal være sunn og for å få den i "balanse" og i tillegg gi litt volum. Jeg bestilte den på blivakker da jeg ikke vet om noen frisør i nærheten som fører denne. På flasken er det ingen inneholdsfortegnelse i det hele tatt og den kom bare som flaske, uten eske. Så produktet er helt uten beskrivelse av hva flasken inneholder. Jeg begynte å se igjennom alt annet jeg har av shampoo, balsam, hårkurer, spray og all annet type hårprodukter og fant ingen som ikke har en inneholdsbeskrivelse. Noen som vet om dette er vanlig? Jeg trodde produkter som selges i Norge måtte ha en slik beskrivelse, er det noen som vet? Forøvrig synes jeg kanskje produktet virket litt mot sin hensikt da jeg begynte å klø i hodebunnen og fikk små sår, noe jeg vanligvis IKKE har..kjøpte den mer for at hodebunn skulle være sunn da jeg vet jeg bruker endel styling i håret mitt. Så spørsmålet er egentlig, er det noen av dere som har brukt/bruker produkter i denne serien og vet om det er vanlig at den kommet uten beskrivelse av hva den inneholder? Blir veldig takknemmelig for svar
Gjest Swarovski Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 Jeg har ikke akkurat det produktet, men jeg har ett par andre produkter fra JMO. Jeg husker faktisk ikke om de kom i en eske, men de har en massiv ingrediensliste og bruksanvisning. Når jeg ser på bildet fra Feelunique så ser det jo ut som om det er endel skrift bak på ditt produkt også. Jeg synes det høres veldig merkelig ut, for å si det sånn. MEn er sikkert endel som kan svare deg bedre i morgen. Forøvrig. Slutt å handle på blivakker. Bruk heller feelunique og andre utenlandske, sikre nettsider. Mye billigere.
Memena Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2012 Jeg har ikke akkurat det produktet, men jeg har ett par andre produkter fra JMO. Jeg husker faktisk ikke om de kom i en eske, men de har en massiv ingrediensliste og bruksanvisning. Når jeg ser på bildet fra Feelunique så ser det jo ut som om det er endel skrift bak på ditt produkt også. Jeg synes det høres veldig merkelig ut, for å si det sånn. MEn er sikkert endel som kan svare deg bedre i morgen. Forøvrig. Slutt å handle på blivakker. Bruk heller feelunique og andre utenlandske, sikre nettsider. Mye billigere. Tusen takk for svar Ja, jeg synes det er merkelig også, for alle produktene jeg har kjøpt hos frisøren så står det en liste over hva produktet inneholder..gjelder vel i grunnen det meste jeg har av sminke også, og mente det var påbudt pga allergier etc, men skal ikke si det sikkert. Jeg har i grunnen vært skeptisk til blivakker, men sist jeg handlet hos beautybay tok det over 3 uker å få en enkel liten vare og lookfantastic har jeg handlet hos kun en gang og aldri mer..de satt verdien på pakken min 4 ganger høyere enn hva den var verdt og den var vel verdt rundt 1000 kroner i utgangspunket, så jeg endte opp med å måtte betale moms for 3000 kroner ekstra (jeg visste jeg måtte betale moms derfra, så de 1000 jeg orginalt skulle betale 25% av var helt ok, men ikke 25% av nye 3000 kroner. Jeg slet masse med de etterpå da de skulle så fint refundere osv, men de "fikk aldri mailene mine" osv osv..men eter ca 2 mnd fikk jeg pengene tilbake. ER ikke mye positivt å lese om dem på hjelpesiden deres på facebook heller..folk venter 6 mnd og mer på å få penger tilbake. Feelunique har jeg aldri prøvd, så kanskje jeg skal teste det neste gang, takk for tips Grunnen til at det ble blivakker var fordi jeg er en utålmodig sjel og ville ha varen fort Men som sagt..ingen inneholdsfortegnelse..en bruksanvisning bakpå på engelsk og fransk er det som står.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Jeg sitter med en her som er kjøpt på en hudpleiesalong i Oslo. Den har ikke ingrediensliste på selve flasken, men når du kjøper den sitter det et lite pappkort festet rundt halsen med stikk. Der står ingrediensene og hvordan produktet skal brukes. Sjekk på nettsiden til produsenten. Bruksanvisning på engelsk og fransk er helt OK, du må tenke på at så vidt jeg vet er det du to steder i Oslo du får kjøpt JMO over disk, da kan du ikke forvente norsk bruksanvisning. Jeg handler aldri hos blivakker, maken til useriøs aktør skal du lete lenger etter. Ingen av de norske er spesielt tillitsvekkende. Handler nesten alt jeg skal på på feelunique, det har jeg gjort i to år og er superfornøyd. HQhair har jeg prøvd en gang og en fornøyd, de var veldig raske og billige. Anonym poster: 750684e25224c238f417cb5791c9fb8a
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 Forresten, du skriver at du bruker en del styling i håret ditt, hvilken shampo bruker du nå? Anonym poster: 750684e25224c238f417cb5791c9fb8a
Memena Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2012 Jeg sitter med en her som er kjøpt på en hudpleiesalong i Oslo. Den har ikke ingrediensliste på selve flasken, men når du kjøper den sitter det et lite pappkort festet rundt halsen med stikk. Der står ingrediensene og hvordan produktet skal brukes. Sjekk på nettsiden til produsenten. Bruksanvisning på engelsk og fransk er helt OK, du må tenke på at så vidt jeg vet er det du to steder i Oslo du får kjøpt JMO over disk, da kan du ikke forvente norsk bruksanvisning. Jeg handler aldri hos blivakker, maken til useriøs aktør skal du lete lenger etter. Ingen av de norske er spesielt tillitsvekkende. Handler nesten alt jeg skal på på feelunique, det har jeg gjort i to år og er superfornøyd. HQhair har jeg prøvd en gang og en fornøyd, de var veldig raske og billige. Anonym poster: 750684e25224c238f417cb5791c9fb8a Tusen takk for svar Jada, at bruksanvisningen er på engelsk og fransk (som den faktisk er på baksiden) er helt ok, det var mer at det ikke var noen inneholdsfortegnelse jeg reagerte på for det fantes ikke, ei heller med en papirlapp festet på Jeg fikk en mail i dag fra Danmark der jeg hendvende meg ang noen som selger produktene i min nærhet og der fikk jeg beskjed at det var 5 salonger i Oslo, men et norsk nettsted jeg kunne skrive til og også kjøpe produktene,- Skogen Organics. Jeg tenkte jeg skulle prøve shampoo og balsam/kur i samme serie, så kan henvende meg der. Akkurat nå bruker jeg Redken Extreme shampoo, kur og balsam etter at håret mitt ble mer eller mindre svidd av hos frisør med blekemiddel i halvannen time i varme. Bruker også All soft fra samme serie innimellom for fuktigheten. (så du spurte om dette i et tilleggsinnlegg) Har også en renseshampoo fra Joico, men håret blir ufattelig tørt av den.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Grunnen til at jeg spurte hvilken shampoo du bruker er at hvis du bruker andre produkter som inneholder silikoner/lanolin/mineraloljer, så vil ikke shampoo uten SLS greie å vaske ut denne dritten og det vil irritere hodebunnen din. Anbefaler shampoo og deep scalp follicle treatment & volumizer fra JMO, balsamene og kurene synes jeg ikke er verdt pengene. Nå etter å ha lett i over to år for å finne en balsam/kur som faktisk gir fuktighet til håret mitt. Endelig har jeg funnet en: http://www.aubrey-organics.com/ProductInfo/351.aspx Kan kjøpes på iherb. Kjøpte mitt på helsekost, men blir iherb neste gang. Anonym poster: 750684e25224c238f417cb5791c9fb8a
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Du burde bruke renseshampoo før du går over til JMO, for de produktene du nevner over inneholder mye silikon. Anonym poster: 750684e25224c238f417cb5791c9fb8a
Brooke Penelope Skrevet 15. juni 2012 #10 Skrevet 15. juni 2012 Hmm... dette var litt mystisk synes jeg. Jeg venter faktisk selv på pakke i posten på John Master Organics deep scalp follicle treatment & volumizer for thinning hair og en av balsamene deres. Skal notere meg å sjekke om det mangler ingrediensliste når jeg får den. Jeg kjøpte gjennom karl johan hudpleie sin nettside jeg da.
Memena Skrevet 16. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 16. juni 2012 Hmm... dette var litt mystisk synes jeg. Jeg venter faktisk selv på pakke i posten på John Master Organics deep scalp follicle treatment & volumizer for thinning hair og en av balsamene deres. Skal notere meg å sjekke om det mangler ingrediensliste når jeg får den. Jeg kjøpte gjennom karl johan hudpleie sin nettside jeg da. Ja, jeg synes det var merkelig jeg også. Jeg aner ikke hvor jeg har det fra, men innbiller meg at det er påkrevd med en ingrediensliste på produkter som selges i Norge, men mulig jeg bare tror det fordi det står på alt annet jeg har. Blir kjempeglad om du oppdaterer meg om det er en ingrediensliste på det du har kjøpt når du får det
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #12 Skrevet 17. juni 2012 Jeg kjøpte den hos frisør, og mener å huske det var et lite "hefte" festet med strikk rundt korken. Det er i hvertfall ingen ingrediensliste på selve flaska. Anonym poster: 3063f3ff5e4d9baf7f78b19c3220603e
Memena Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #13 Skrevet 18. juni 2012 Jeg kjøpte den hos frisør, og mener å huske det var et lite "hefte" festet med strikk rundt korken. Det er i hvertfall ingen ingrediensliste på selve flaska. Anonym poster: 3063f3ff5e4d9baf7f78b19c3220603e Tusen takk for svar! Da vet jeg jo hvertfall at det ikke mangler noe eller er noe galt med selve flaska, var redd det var en fake eller noe siden det ikke stod noe på flaska om det, men siden det ikke gjør det på din heller så er det sikkert helt ok Er du fornøyd med den forresten?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #14 Skrevet 18. juni 2012 Tusen takk for svar! Da vet jeg jo hvertfall at det ikke mangler noe eller er noe galt med selve flaska, var redd det var en fake eller noe siden det ikke stod noe på flaska om det, men siden det ikke gjør det på din heller så er det sikkert helt ok Er du fornøyd med den forresten? Kjempefornøyd! Kommer garantert til å kjøpe den igjen. Anonym poster: 3063f3ff5e4d9baf7f78b19c3220603e
Brooke Penelope Skrevet 24. juni 2012 #15 Skrevet 24. juni 2012 Da har jeg fått min. Det var et ingredienshefte rundt korken ja, så det sto ikke på flasken.
Memena Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #16 Skrevet 25. juni 2012 Da har jeg fått min. Det var et ingredienshefte rundt korken ja, så det sto ikke på flasken. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare Da er det vel slik at hvis man kjøper de fra andre steder så kommer det med ingredienshefte rundt korken da, men ikke fra Blivakker
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #17 Skrevet 26. juni 2012 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare Da er det vel slik at hvis man kjøper de fra andre steder så kommer det med ingredienshefte rundt korken da, men ikke fra Blivakker Nei, det er jo ikke så rart. Det meste fra blivakker er jo fake. Anonym poster: 750684e25224c238f417cb5791c9fb8a
Memena Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #18 Skrevet 27. juni 2012 Nei, det er jo ikke så rart. Det meste fra blivakker er jo fake. Anonym poster: 750684e25224c238f417cb5791c9fb8a Tja..jeg har jo lest noen poster om det her og der. Har ikke handla mye derfra selv, kanskje 4 produkter i mitt liv, men hvordan bevise at de er fake?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå