Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, så det var en tidligere tråd om dette jeg lurer på, men der fikk jeg ikke så mye hjelp på det jeg spurte om så oppretter egen tråd :)

Hva menes med at grunnbeløpet for Arbeidsavklaringspenger ble oppjustert nå i Mai? Og hva menes med at det vil bli en etterbetaling i Juli? Vil det komme på en av de vanlige utbetalingene eller vil det komme en dato generelt uten at man har sendt meldekort?

Og er det bare snakk om noen kroner?

Har sittet og googlet i nesten en halvtime nå og prøvd å lete meg fram på nav sine sider men finner ingenting :)

Så takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

http://www.regjeringen.no/nb/dep/ad/pressesenter/pressemeldinger/2012/regulering-av-grunnbelopet-og-pensjonene.html?id=682584

Grunnsatsen øker med 2906 kr. 20906 kr delt på 12 mnd. blir ca 242 kr. Du får etterbetalt fra det tidspunktet det ble bestemt at satsene skulle opp, så om vi får etterbetalt i starten av Juli får vi 484 i en separat utbetaling. Men dette blir i veldig grove trekk, for vi får jo mer enn grunnbeløpet og dermed mer utbetalt. Akkurat det må du nesten regne på selv, for jeg vet jo ikke hva du får. Minstesats er 2 x grunnbeløpet, så vidt jeg husker.

Anonym poster: daec45c5035dd180130af330c2de94d2

AnonymBruker
Skrevet

Det skulle selvsagt stå 2906 kr delt på 12 mnd. blir ca 242 kr.

Ikke 20906 :sjenert:

Anonym poster: daec45c5035dd180130af330c2de94d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått beskjed om at grunnsatsene har blitt oppjustert? :sjenert: Er dette noe individuelt eller..?

Anonym poster: d8de9c5514835fa886c38f08e972805b

AnonymBruker
Skrevet

Grunnbeløpet blir økt i mai hvert år. Etterbetalingen kommer i juli (dette står på den siste "lønnsslippen" fra NAV).

Anonym poster: e4a2b90a5becc27f056d213dc3f47b0c

• Liker 1
Skrevet

Grunnbeløpet blir økt i mai hvert år. Etterbetalingen kommer i juli (dette står på den siste "lønnsslippen" fra NAV).

Anonym poster: e4a2b90a5becc27f056d213dc3f47b0c

Hm har ikke fått noen siste "lønnslipp" men får bare se i Juli da om det kommer noe.

Takk for svar :smilyblomst:

Skrevet

Om det er som i fjor så vil grunnsatsen økes i juli og etterbetalingen kommer også da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...