Gjest Bella90 Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Har du en sang som betyr mye for deg, og hvorfor gjør den det? En du kanskje har minner til, minner deg om noen, har hjulpet deg gjennom en vanskelig periode eller som du bare synes er fin.
Gjest padawan Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 Før 18. september 2009: http://www.youtube.com/watch?v=NZGH0yn2cZY. Etter 18. september 2009: http://www.youtube.com/watch?v=5anLPw0Efmo. Den første orker jeg ikek høre på lenger og den andre hører jeg på av og til.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 No promises - Shayne Ward Vet ikke helt om den betyr så mye, men har så masse minner til den. Vet ikke helt om de er gode eller dårlige. Men begynner å hylgrine hver gang jeg hører på den. Anonym poster: 2506030da1ff1fc4c16f448525e47df4
Daniel123 Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Brothers in arms - Dire straits Mad world - Gary Jules Etter min mening er det en av de fineste (brother in amrs) sangene på jorda. Jeg kommer i en spesiell stemning hver gang jeg hører sangen. Den minner meg om en person som jeg hadde følelser for, men som nå er fremmedgjort og borte fra meg. Jeg blir både glad og trist av å høre sangen. Mad world er bare ubeskrivelig fin og vakker sang.
TheHairyToothfairy Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Kenny Rogers - The Gambler. Den sangen har jeg et veldig sterkt forhold til etter å ha blitt fysisk mishandlet i en forhørs-situasjon en gang i et land langt vekke, i en tid med mye kaos. Hele tiden mens de spurte meg ut og slo, så sang jeg på denne, høyt. Det var det eneste svaret de fikk ut av meg uansett hva de gjorde eller sa. Jeg sang den når jeg ble hentet hjem også. Også et veldig sterkt forhold til Dire Straits - Romeo and Juliet. Verdens vakreste sang. Jeg kjenner meg vel igjen i den. Joshua Kadissons sang Jessie er også en sang som rett og slett kunne vært skrevet om meg og mitt lengste forhold. Bytt navnet på katta i sangen og jenten selv, så er det rett ut vår historie. Ord for ord. 2
Xaphan Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Denne sangen. Kvelden jeg fikk bekreftet at en venninne av meg var død tok jeg med meg iPoden ned til stranda, satt på sangen og gråt, gråt, gråt. Jeg kan ikke høre på den lenger uten å føle meg jævlig. Det samme gjelder Mitt lille land.
Gjest padawan Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Jeg kan ikke høre på den lenger uten å føle meg jævlig. nesten det samme som meg og de to sangene jeg linket til over.
Giacomo_P Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 Den lille duetten "mia gelosa" fra Tosca har jeg helt specielle minder av, men jeg vil ikke avsløre hva. Ellers knytter det seg mange følelser til "Mamma - quel vino è generoso" fra Cavalleria Rusticana, "È lucevan le stelle" fra Tosca, "O, soave fanciulla" fra La Bohème, og Tostis "Ideale". 2. sats fra Beethovens "Eroica" og hele Tchaikovskijs symphonie nr. 6 fikk meg gjennom de mørkeste faser av min ungdomstid. 1
Gjest Bella90 Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Akon - Be with you Bestekompisen min (som jeg også holdte litt på med på den tiden) sendte meg denne sangen for noen år siden mens jeg gikk gjennom en jævlig periode og var så utrolig nær å gi opp. Han sa jeg skulle høre på teksten å tenke på han, og det hjalp meg. Denne er nå sangen vår, og både han og den kommer alltid til å bety noe helt spesielt for meg. Mors rebeller - Vennskap Jeg har mistet alt for mange venner i løpet av de siste årene. Denne sangen får meg til å tenke på de og hvor utrolig mye vennene mine betyr for meg. Den står virkelig mitt hjerte nær. Endret 14. juni 2012 av Bella90
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #11 Skrevet 14. juni 2012 The Divine Comedy - In Pursuit of Happiness Den sangen fikk meg gjennom den vanskelige perioden da jeg lærte å være et sosialt fungerende menneske og kjente at det var vondt å gi slipp på den jeg trodde var meg og slippe frem hun som virkelig er meg. Senere kunne den manipulere meg inn i godt humør hver gang jeg trengte det. Det siste året har den ikke helt fungert pga hjertesorg, men de siste par månedene har den endelig klart å lure frem smilet mitt igjen. Anonym poster: 696152a7baccdac914cbc19d2473ab3c
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #12 Skrevet 14. juni 2012 Denne sangen hørte jeg mye på for en 6-7 år siden. Var i en periode i livet hvor alt ikke var så veldig enkelt. Anonym poster: f71f1be7baa227299cdc0af97a35a9c7
Gjest Stille vann Skrevet 14. juni 2012 #13 Skrevet 14. juni 2012 og Begge de betyr mye for meg og jeg gråter hver bidige gang jeg hører de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå