Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huden min ser utrolig sliten og trøtt ut. Store arr, røde prikker, svarte prikker, milier under øynene. Jeg vet ikke hva som kan gjøres for å forbedre den.

Panne:

post-37809-0-78372000-1339631659_thumb.j

Kinn:

post-37809-0-32402800-1339631682_thumb.j

Bruker god rens, toner, fuktighetskrem og nattkrem (spesialisert for arr) fra hudklinikk daglig.

Jeg ser jo så gammel og sliten ut :fnise: Jeg er jo bare 21... Håper på litt hjelp fra dere!

Anonym poster: b9621d50c596a64efa78ba7249c2a7ae

Videoannonse
Annonse
Gjest Swarovski
Skrevet

Har du fått ett opplegg fra en hudklinikk spesialtilpasset din hud?

Hvilke merker bruker du, har du brukt det lenge, og har du prøvd noen andre (gode merker)?

Hva med skrubb og masker, bruker du det?

Hva med sminke? Kan du reagere på foundation'en du bruker?

Vet ikke helt om jeg kan hjelpe deg, men kanskje noen andre kan, hvis du svarer på spm mine :) Selv om du sikkert kommer til å få en haug med forskjellige og motstridende svar. Alle har forskjellig hud, som reagerer på forskjellige måter. Dessverre.

Skrevet

Nå er jo bildene dine fryktelig "blåst opp", eller veldig nære da. Og da ser sikkert nesten enhver hud ille ut.. Men hvis huden virkelig plager deg, og ser ut som på bildene så ser det ut som du har mye opphopning av talg i huden din som viser seg i form av urenheter som lager slike nupper og gjør huden ujevn. Får du mye kviser?

Har du hatt slik hud lenge?

Hvis svaret er ja- så ville jeg tatt en tur til hudlege. Jeg har kastet vekk så utrolig mange tusen (Ja, sikkert 30 000) på ALT du kan tenke deg av hudpleie. På MIN hud fungerte ikke dette, og hudlegen kunne hjelpe. Kanskje hudlegen sier at det er noe som vil gå over, kanskje han gir deg noe på resept, kanskje han sier at det holder å bruke hudpleie produkter. Det vet du ikke før du er der!

Uansett, så er det mange som tror at man må ha ekstremt ille hud for å få noe som kan hjelpe hos hudlege, men slik er det ikke. Man trenger ikke ha dårlig hud!

Lykke til! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått ett opplegg fra en hudklinikk spesialtilpasset din hud?

Hvilke merker bruker du, har du brukt det lenge, og har du prøvd noen andre (gode merker)?

Hva med skrubb og masker, bruker du det?

Hva med sminke? Kan du reagere på foundation'en du bruker?

Vet ikke helt om jeg kan hjelpe deg, men kanskje noen andre kan, hvis du svarer på spm mine :) Selv om du sikkert kommer til å få en haug med forskjellige og motstridende svar. Alle har forskjellig hud, som reagerer på forskjellige måter. Dessverre.

Jeg bruker Decleor, som er det eneste "gode" merket jeg har forsøkt. Før det har jeg brukt Vichy og Nivea og sånne produkter. Har brukt Decleor i et halvt år.

Bruker skrubb en-to ganger i uken.

Bruker mineralfoundation som jeg tror passer fint for min hud.

Nå er jo bildene dine fryktelig "blåst opp", eller veldig nære da. Og da ser sikkert nesten enhver hud ille ut.. Men hvis huden virkelig plager deg, og ser ut som på bildene så ser det ut som du har mye opphopning av talg i huden din som viser seg i form av urenheter som lager slike nupper og gjør huden ujevn. Får du mye kviser?

Har du hatt slik hud lenge?

Hvis svaret er ja- så ville jeg tatt en tur til hudlege. Jeg har kastet vekk så utrolig mange tusen (Ja, sikkert 30 000) på ALT du kan tenke deg av hudpleie. På MIN hud fungerte ikke dette, og hudlegen kunne hjelpe. Kanskje hudlegen sier at det er noe som vil gå over, kanskje han gir deg noe på resept, kanskje han sier at det holder å bruke hudpleie produkter. Det vet du ikke før du er der!

Uansett, så er det mange som tror at man må ha ekstremt ille hud for å få noe som kan hjelpe hos hudlege, men slik er det ikke. Man trenger ikke ha dårlig hud!

Lykke til! :)

Hadde mange kviser på ungdomsskolen og starten av videregående, men etter det roet det seg. Får fortsatt noen i ny og ne.

Kjenner meg igjen i å ha brukt mange penger på huden, ja. Forskjellige produkter, kremer, nattlysoljer, vitaminer, mineraler. Kanskje jeg bare skal ta en tur til hudlegen? Begynner å bli rimelig lei :fnise:

Tusen takk for svar begge to :)

TS

Skrevet

jeg har ganske lik hud, men etter å bruke denne kremen jeg fikk av hudlegen er porene merkbart mindre, de sorte prikkene/hudormene borte.

Arrene er det ikke noe å gjøre med, men etter ca 2 år blekner de og blir til hudfarge.

epiduo_tub_high.jpg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har ganske lik hud, men etter å bruke denne kremen jeg fikk av hudlegen er porene merkbart mindre, de sorte prikkene/hudormene borte.

Hvor fåes den kremen kjøpt? :)

Gjest Swarovski
Skrevet

Fåes kjøpt på apoteket. Har noen av egenskapene (ingrediensene) som Basiron.

Har ikke prøvd epiduo selv, men husker jeg prøvde basiron for mange år siden. Det var ikke vellykket, for å si det sånn. Men igjen. Alle reagerer forskjellig.

Det kan også være at du reagerer litt på decleor. Det er mange som gjør det. Inkludert meg selv.

Jeg har gått over til Matis og MD. Og så kommer jeg til å prøve bliss sin rens når MD sin er tom.

Men hvis du har slitt lenge, vil jeg absolutt anbefale å gå til legen. Det koster jo ikke på langt nær så mye som diverse hudprodukter :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd Basiron, og det fungerte kjempebra på min hud. Husker jeg sto og stirret på meg selv i speilet etter en uke. "Wow, huden min er...glatt...og ikke-nuppete...". :fnise:

Men som sagt, det fungerer forskjellig fra person til person. Arrene går vekk med tiden, heldigvis.

Lykke til!

Anonym poster: c359dfa6167c676a37a243f81aae124f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok tatt en tur til en hudlege/spesialist. Venninna mi gjorde det, og hun fikk en slags penicilinkur (?) hvor hun måtte ta tabletter så å så lenge. Holde seg vekk fra alkohol og sol i perioden hun tok tablettene.

I dag har hun en suuuper fin hud! Litt arr har hun, men disse vil blekne etter noen år. Men utenom arrene, har hun ingenting annet. Ingen nupper, kviser, sorte prikker o.l.

:)

Anonym poster: 3c9f2c75d7390c6975a2477b51ca0a36

Skrevet

Arrene er det ikke noe å gjøre med, men etter ca 2 år blekner de og blir til hudfarge.

Feil, det er "noe" man kan gjøre med arr også. Sterke syrebehandlinger (ikke slike man tar hjemme), laser... finnes jo også en del kremer som faktisk hjelper for arr. Fungerer nok ikke på gamle arr, men på nye kan det ha en viss virkning.

Skrevet

Jeg ville først prøvd MD formulations.

Decleor er en veldig god serie, men spesialiteten deres er fuktighet. MD fokuserer mest på uren hud/problem hud.

Jeg har hatt endel akne og fet hud selv, og da var MD merket som funka for meg, nå som jeg får på en uttørkende aknemedisin (isotretinoin) så er huden min kjempetørr. da fungerer Decleor og matis veldig bra :)

Alle merker som vichy og nivea må du holde deg langt unna!

Kan også tipse om nyperoseolje/rosehip oil. Fungerer utmerket på alle hudtyper, da også akne og roscea hud. Inneholder Vitamin a/retinol som er veldig bra for akne, og i tillegg har en dokumentert effekt på rynker.

Tetter ikke igjen porer, selv om det er en olje er den veldig lett på huden og trekker fort inn. Anbefaler vertfall å lese litt om dette produktet :)

Skrevet

nyperose olje fungerer også på arr og strekkmerker! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd Basiron, og det fungerte kjempebra på min hud. Husker jeg sto og stirret på meg selv i speilet etter en uke. "Wow, huden min er...glatt...og ikke-nuppete...". :fnise:

Men som sagt, det fungerer forskjellig fra person til person. Arrene går vekk med tiden, heldigvis.

Lykke til!

Anonym poster: c359dfa6167c676a37a243f81aae124f

Ville vært forsiktig med basiron, prøvde det her før 17.mai, og fy fader som jeg så ut etter et par behandlinger! Huden min ble kjempegrov, nuppete og rød:S Gikk 2 uker før det gikk vekk. Men vet mange har positive erfaringer så kan jo hende jeg ikke tålte noe som var i den:)

Skyll forresten GODT med vann etterpå, for får du det på tekstiler blir de missfarga:P Har en lilla håndduk som når er rosa-flekkete :fnise:

Anonym poster: ef668008333ef713b41446c90cafe15c

Skrevet

Enig med det som blir skrevet om basiron.

Fungerte virkelig ikke.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvordan er du på... eh... innsiden da? Spiser du sunt? Trener du? Er du mye ute i frisk luft, eller sitter du for mye inne? Det er bare så mye hudpleieprodukter hjelper på huden. Om du har en dårlig livsstil kan det være det som ødelegger for huden din altså.

Men om det ikke er saken anbefaler jeg også MD på det varmeste. Det "pusser" huden skikkelig og gir huden en fin glød =) Mild på huden er den også (rensen), overraskende nok. Om du har hudkrem og slikt du er fornøyd med kan du investere i rensen og skrubben (koster deg ca. 400 kroner om du bestiller online). Men det er ikke så bra kombinert med sollys pga. syrene i det, så du må bruke SPF daglig om sommeren om du tar disse i bruk til hverdags.

Basiron har jeg veldig dårlig erfaring med. Det tørket ut huden, og de hudormene som forsvant pga. det var bare vekke midlertidig.

Skrevet

alt er midlertidig på meg. Epiduo er Basiron+en krem til slått sammen. Før fantes det to, nå er den dobbelt så bra.

Du får den hos hudleger bare. Jeg er ikke fan av hudpleiers påprakkende kremer, jeg går til fagfolk som leger så jeg får oppfølging og hjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar :)

Livsstilen min er egentlig helt elendig. Jeg trener regelmessig, men det blir mye drittmat og jeg sitter stort sett inne...

Skal om noen få uker kjøpe nye produkter siden jeg har brukt opp alle Decleor-produktene mine snart. Har vurdert MD lenge, men har også ikke lyst fordi jeg jobber med brunfargen :/ Tar solarium et par ganger i uken, og det er vel fy-fy med MD?

Skal forsøke nyperoseolje, hvor fåes det kjøpt?

Jeg har begynt på lavdoserte p-piller, leste på nettet at den hjalp på huden for noen, så får satse på at det kan funke for meg også.

TS

Anonym poster: e5a8b1585c7adca1180df4c0e35e16a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...