Gjest juppsi Skrevet 13. juni 2012 #1 Del Skrevet 13. juni 2012 Og etter det har jeg vært veldig vanskelig å få tak i. Spesielt for enka etter pappa. Hun bor i Cuba. Hun har kontaktet meg på mail og sms, men jeg orker ikke å svare henne. Hun er litt ung og hun vil hele tiden til norge, men jeg kan ikke gjøre noe. På cuba er det sånn at om man ikke er invitert til utlandet (søknaden tar lang tid) så har de ikke lov til å forlate landet. Jeg kjenner at jeg egentlig ikke har lyst til å ha henne på besøk. Og egentlig ikke ha kontakt med henne. Er ikke sikker på hvorfor, men tror det har noe med at jeg stadig blir påminnet om døden til faren min. Hun har invitert meg ned dit, men noe stopper meg. Jeg vet jeg kommer til å knekke helt sammen når jeg ser leiligheten hans, hovedgatA og stranden utenfor når jeg ser det, så jeg unngår det for en hver pris. Samtidig føler jeg meg utrolig slem som ikke svarer henne. Jeg vet at pappa hadde ønsket dette. Hun maser litt om penger også, så det er litt av grunnen til at jeg ikke svarer. Jeg vet ikke jeg? Burde jeg skjerpe meg og holde kontakten? Hun er litt intens, så da må jeg gjøre det hver dag, men det går sikkert greit om jeg bare får meg til å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #2 Del Skrevet 13. juni 2012 først vil jeg si kondolerer. jeg har ikke kontakt med kona til pappa etter han døde. jeg føler ingen tilhørighet til henne eller at hun er en del av familien(her ligger det en del annen historie og.) men jeg klarer ikke henne jeg prøvde noenganger men det gikk ikke. hun kom ikke i begravelsen til pappa heller så jeg vet ikke hvor mye hun faktisk sørger. men hadde hun mast om penger hadde det i allefall vært uaktuelt for min del. føler du det ikke riktig. så synes jeg det er greit du ikke ønsker ha henne på besøk eller dra hen. Anonym poster: ee7b784ee0d6d4c3a4d83c737c3d98f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #3 Del Skrevet 14. juni 2012 Kondolerer Men vil du ikke ha kontakt så vil du ikke. Det burde da være forståelig fra hennes side også at du trenger litt tid å sørge og få slappet av. Når hun maser om hjelp til å komme til Norge og ber deg om penger, så spørs det kanskje litt hvor mye denne damen er til å stole på? Har du i det hele tatt møtt denne damen, kjenner du ho? Anonym poster: cbd888e4b7650919b631c2d0f2b8a791 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juppsi Skrevet 14. juni 2012 #4 Del Skrevet 14. juni 2012 først vil jeg si kondolerer. jeg har ikke kontakt med kona til pappa etter han døde. jeg føler ingen tilhørighet til henne eller at hun er en del av familien(her ligger det en del annen historie og.) men jeg klarer ikke henne jeg prøvde noenganger men det gikk ikke. hun kom ikke i begravelsen til pappa heller så jeg vet ikke hvor mye hun faktisk sørger. men hadde hun mast om penger hadde det i allefall vært uaktuelt for min del. føler du det ikke riktig. så synes jeg det er greit du ikke ønsker ha henne på besøk eller dra hen. Anonym poster: ee7b784ee0d6d4c3a4d83c737c3d98f6 Takk På en side før jeg en plikt for å ha kontakt. Jenta er jo gjennomført snill og min far veldig lykkelig med henne. Jeg var også med henne da vi var på sykehuset der nede og fikk dødsbudskapet. Hun ble helt fra seg akkurat som meg. Jeg er takknemlig for at hun gjorde faren min lykkelig. Jeg vet at der nede har de ikke lov til å tjene mer max ca 20 dollar og det er fengselstraff på livstid om man prøver å flykte fra øya og ikke lykkes. Føler at jeg skylder henne å bli "reddet", men det kan jeg ikke. Da må hun nemlig gifte seg. Så jeg føler veldig på det når hun snakker om penger, men noe stopper meg. Og tanken streifer meg at når jeg først begynner å overføre en sum til henne, så kommer jeg ikke til å stoppe før jeg er død På en annen side, så har hun fått leiligheten, stor tv, dvd spiller, en pc etter pappa. Og hun kan selge leiligheten under bordet til turister som har cubansk dame (dette er vanlig). Så hvorfor må hun da spørre meg om penger? Egentlig ønsker jeg å ha kontakt med henne på mail og at vi ikke trenger å svare hverandre hver dag. Dette uten pengemaset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 14. juni 2012 #5 Del Skrevet 14. juni 2012 (...) tanken streifer meg at når jeg først begynner å overføre en sum til henne, så kommer jeg ikke til å stoppe før jeg er død Det tenker jeg også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #6 Del Skrevet 14. juni 2012 Om du velger å ha kontakt med henne, så gjør det iallfall klart at du ikke har noen penger å avse Anonym poster: ceb6f4d43ece504dc98be321b5de1f27 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #7 Del Skrevet 14. juni 2012 Nå vet ikke jeg noe om tredisjonene på Cuba, men kanskje du er i følge deres tradisjoner ansvarlig for henne nå. Kanskje det forventes at du skal forsørge henne. Jeg hadde ikke sendt ei krone. Tipper maset aldri vil stoppe da. Anonym poster: cbc57a3e0640138863fe3cb4e362cb91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #8 Del Skrevet 14. juni 2012 Ja, du er slem. Anonym poster: c0d7fa51a1ee0f91ef05493be61cdbc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #9 Del Skrevet 14. juni 2012 Du skal ikke ha dårlig samvittighet, og du er overhodet ikke slem. Jeg ville nok sendt henne en mail og forklart henne nettopp det du sier her; du har det tungt etter din fars død, og ønsker ikke hyppig kontakt med henne. Bare si at du vet hun var betydningsfull for ham og gjorde ham lykkelig - men at du har ditt eget liv, og trenger å komme videre. Så må du gjøre det klart at du ikke synes det er helt naturlig å snakke om økonomi, punktum. Du kan så avslutte med at dere gjerne kan mailes avogtil, men du trenger komme videre og du ønsker derfor ikke å besøke henne(i dette ligger jo implisitt at du ikke vil ha besøk heller). Maser hun videre etter dette(om besøk/penger) ville jeg simpelthen latt være å svare - det må hun respektere. Hun var en viktig del av hans liv, men ikke i ditt - og du er en voksen person med et eget liv uavhengig av din fars nære og fjerne relasjoner. Anonym poster: 5a6d765bf36cd2ffe8a03759865d62a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #10 Del Skrevet 14. juni 2012 Ja, du er slem. Anonym poster: c0d7fa51a1ee0f91ef05493be61cdbc5 Jeg gjetter på at du kjenner Juppsis tidligere brukernavn og svarer kjipt av den grunn? Få deg litt empati. Anonym poster: 5a6d765bf36cd2ffe8a03759865d62a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juppsi Skrevet 14. juni 2012 #11 Del Skrevet 14. juni 2012 Ja, dere har rett jeg skal bruke forslagene takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 19. juni 2012 #12 Del Skrevet 19. juni 2012 Og etter det har jeg vært veldig vanskelig å få tak i. Spesielt for enka etter pappa. Hun bor i Cuba. Hun har kontaktet meg på mail og sms, men jeg orker ikke å svare henne. Hun er litt ung og hun vil hele tiden til norge, men jeg kan ikke gjøre noe. På cuba er det sånn at om man ikke er invitert til utlandet (søknaden tar lang tid) så har de ikke lov til å forlate landet. Jeg kjenner at jeg egentlig ikke har lyst til å ha henne på besøk. Og egentlig ikke ha kontakt med henne. Er ikke sikker på hvorfor, men tror det har noe med at jeg stadig blir påminnet om døden til faren min. Hun har invitert meg ned dit, men noe stopper meg. Jeg vet jeg kommer til å knekke helt sammen når jeg ser leiligheten hans, hovedgatA og stranden utenfor når jeg ser det, så jeg unngår det for en hver pris. Samtidig føler jeg meg utrolig slem som ikke svarer henne. Jeg vet at pappa hadde ønsket dette. Hun maser litt om penger også, så det er litt av grunnen til at jeg ikke svarer. Jeg vet ikke jeg? Burde jeg skjerpe meg og holde kontakten? Hun er litt intens, så da må jeg gjøre det hver dag, men det går sikkert greit om jeg bare får meg til å gjøre det. Du bestemmer selv hvor mye eller lite kontakt du vil ha med andre mennesker. Det er ikke sunt å la seg presse. Du kan skrive en mail og forklare hvorfor du ikke klarer å holde kontakten - at sorgen blir for stor. Skriv som sant er, så vet hun hvorfor du ikke svarer. Så får det bli opp til deg når du en dag kanskje blir klar til å reise til Cuba. Du har ikke noe ansvar overfor din fars enke utover å være høflig nok til å si hvorfor du ikke vil ha kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 19. juni 2012 #13 Del Skrevet 19. juni 2012 HUn er ikke ditt problem på noen som helst måte. Drit i henne om du føler for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 19. juni 2012 #14 Del Skrevet 19. juni 2012 Det er gode grunner til å ha kontakt med henne. Helt til jeg så at hun maser på penger.... Hun har arvet han, så det burde vel holde. Skal ikke suge til seg mer fra en sørgende datter også. Nei, du er ikke slem. Innlegget ditt tyder på det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #15 Del Skrevet 19. juni 2012 Bytt mailadresse og telefonnummer. Anonym poster: e1c9d68c38448c5916a9dec102bc0399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå