Alice123 Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Har dere sett den www.finn.no-reklamen med katten som gør forskjellige ting? Hva er det med ørene på den katten?
frøkna Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Klarte ikke finne reklamen akkurat nå, men har sett den før, er ikke det en katterase som har sånne ører?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Noen raser har sånne ører. Anonym poster: ad361538a8aeb452e89cc426db6613c0
Alice123 Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2012 Men da så! Jeg har aldri sett en katt med slike "liggende" ører før, nemlig. Syntes katten bare så ut som en helt vanlig huskatt. Men da har jeg fått svar, tusen takk
Alice123 Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2012 Ha! Scottish Fold er jo finn-katten, jo! Case closed! 1
Amens Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Det er en brusk feil som gjør at de får slike ører. Man kan vist ikke parre to katter med sånne ører for da risikerer man at ørene blir enda mer deformert i avkommet. Men bare en fold som rasen har er vist helt ufarlig. Og helledussen så søte de er med ørene sånn!
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Rase avlet fram med brusk defekt. Ikke annerkjent av fife som er det største internasjonale forbundet i norge p.g.a at rasen defineres av en defekt som ikke kan rettferdiggjøres bare fordi det er "søtt". "krøllene" kan også sette seg andre steder i kroppen på katten, f.eks i ryggen som kan gi katten store plager. De har også større risiko for f.eks ørebetennelser. De sier det er "trygt" å parre katt med krøll med katt uten krøll, men det finnes per i dag INGEN dokumentasjon på at dette er korrekt, selv om de som driver med rasen hevder det. At det reduserer risikoen for krøller andre steder i kroppen er logisk, men at det er "trygt" er ikke bevist. De er "som regel friske" men rettferdiggjør det at man avler dyr med en fødselsdefekt som kan gi katten unødvendige plager andre raser ikke har ? -Anonym katteoppdretter Anonym poster: 2c6cfb27d467fd14a8804a8c5dca4696 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #9 Skrevet 15. juni 2012 Men bare en fold som rasen har er vist helt ufarlig. Nei, det er ikke dokumentert så langt, så det er direkte risikosport inntil man slutter å avle på bruskdefekter som kan påvirke hele kroppen til katten, eller kan legge dokumentasjon på bordet. Anonym poster: 3388c656b6c17d4d251f288eabf1bf07
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #10 Skrevet 16. juni 2012 Rase avlet fram med brusk defekt. Ikke annerkjent av fife som er det største internasjonale forbundet i norge p.g.a at rasen defineres av en defekt som ikke kan rettferdiggjøres bare fordi det er "søtt". "krøllene" kan også sette seg andre steder i kroppen på katten, f.eks i ryggen som kan gi katten store plager. De har også større risiko for f.eks ørebetennelser. De sier det er "trygt" å parre katt med krøll med katt uten krøll, men det finnes per i dag INGEN dokumentasjon på at dette er korrekt, selv om de som driver med rasen hevder det. At det reduserer risikoen for krøller andre steder i kroppen er logisk, men at det er "trygt" er ikke bevist. De er "som regel friske" men rettferdiggjør det at man avler dyr med en fødselsdefekt som kan gi katten unødvendige plager andre raser ikke har ? -Anonym katteoppdretter Anonym poster: 2c6cfb27d467fd14a8804a8c5dca4696 Må bare si meg enig med det du skriver. Hvorfor avle på defekter fordi det er "søtt"? Gjelder ikke bare Scottish Fold, men også Munchkin. Jeg føler meg ganske trygg på at Fife vet hva de gjorde da de bestemte at disse rasene neppe blir godkjente noen gang... Og så lenge det ikke finnes skikkelig dokumentasjon på at man trygt kan krysse fold med britisk korthår (den vanligste utparringa), men kun påstander fra oppdrettere, så er jeg prinsippielt i mot avl med slike raser... En annen anonym opdretter, registrert i NRR/Fife Anonym poster: 56544ef7a3d268c8325441dbd4fbf407 3
Gjest BettyBoop Skrevet 16. juni 2012 #11 Skrevet 16. juni 2012 nåå elsker katten i finn reklamene. Og så er de så morsomme og. Spesielt den med den kattemora med alle kattungene kommer og katten prøver å gjemme seg fra den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå