guttevalp Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Heisann! Jeg går da i samme klasse med en jente jeg liker veldig godt, men vet ikke helt hvor jeg har henne. Vi prater innimellom sammen, og det har blitt litt latter nå og da Jenta er veldig pen, og hun er nok klar over det da veninnene hennes mest sannsynelig påpeker det hele tiden. Hun er veldig "dannet" og gjør sjeldent ting som andre kan le av. (Hun påpeker for eksempel aldri noe morsomt om seg selv som kan skade hennes "image".) Jeg ble først litt interresert i henne da vi snakket litt sammen, og hun i flere dager på rad virket glad når jeg var til stede. Hun vinket til meg også en dag, mens hun var med flere veninner :D. Ønske meg god helg har hun også gjort. Dennne idyllen gikk litt frem og tilbake i kanskje 2 uker før hun ble vanskelig å snakke med, litt kleint å få igang selv korte samtaler osv. Så fortalte hun for ikke så lenge siden; at det er når jenter ignorerer deg, at de vil ha mest oppmerksomhet. Dette får jo meg nok en gang til å tenke at vi har noe på gang, men vil jo ikke la henne se at jeg sikler etter henne åpenbart heller (for DET er turn-of, er det ikke?) så jeg gir henne ikke særlig mye oppmerksomhet resten av dagen, oppfører meg som vanlig. Ser på meg selv som en ganske kjekk og hyggelig kar, med average tryne-faktor. Jeg har ikke problemer med å snakke med andre jenter, men med hu her så merker jeg at tåpelige og unødvendige kommentarer plopper ut fordi jeg blir stressa. Jeg endrer litt oppførsel også når jeg er i nærheten av henne... bli litt mere "fløtepus" og rund i kantene. Normalt sett (før jeg var på bærtur etter Frøken Fjong) er jeg litt frekk, stereotyp-god-selvtillit (jeg har faktisk god selvtillit, men faen heller denne jenta får meg til å tenke på selv de minste detaljer om eget utseende) , og lar meg veldig sjeldent bli bitchet rundt av andre gutter eller jenter. Får jeg noen frekke kommentarer går det aldri innpå meg da jeg er lite sentimental. Ikke ta dette feil, jeg er en reall gutt... bare liker å oppføre meg litt ... er det matcho det kalles? Så, hvis det er/var noe på gang her, tror dere det var den vanlige oppførselen min hun kanskje ble tiltrukket av i midten av en eggløsning?(for det er da jenter har litt ekstra lyst på kjepp?? ;D) I såfall, hvis jeg oppfører meg litt mer forsiktig mister hun kanskje interessen fordi jeg nærmest beveger meg over i FEIL kjørefil? Aldersgruppen er "videregående" hvis det kan ha betydning for svar ... Kan allerede svare på garanterte innlegg som; "hvorfor ber du henne ikke bare med ut på en date? hva har du å tape?" - Jeg er som sagt usikker på hvor jeg har henne, og har ikke lyst til å miste den gode selvrespekten jeg har når jeg sitter med skjegget i postkassa etter å ha bli avvist ... da går jeg heller noen uker med jenta på tankene før jeg forhåpentligvis klarer å glemme det vakre fjeset. Skal også innrømme at det også er manglende baller&mot inne i bildet her Forelskelse er noe drit, aldri opplevd det før. Det gikk vell opp for meg at jeg faktisk var forelsket i jenta når jeg hadde lyst til å kose med henne, fremfor å kaste henne i senga å rundpule henne, slik som jeg tenker om samtlige andre jenter. (Kåte guttevalper, ikkje braaa!) Er jenta interessert, eller er jeg nå betraktet som en venn? Jeg ber vennlig om hjelp fra forumets frøkner til å tolke dette lille referatet :-) Tåler harde, konkrete svar om det må til for å få meg til å forstå Takk!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Kan du ikke spørre om hun vil finne på noe en dag da? Anonym poster: 597a9d4b5ce069adfbe234fabe16913f 1
Sophie-Ann Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Hopp i det og SPØR!! Ikke gå rundt grøten, ikke følg "regler". Gjør det du har lyst til! Så lenge du er høflig og oppriktig, kan det ikke gå galt. Sier hun nei, så vet du svaret. 1
sophiaM Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Du burde vel skynde deg litt hvis det skal bli noe videre? Hvis ikke dere skal gå i samme klasse igjen neste år og ikke er avgangselever da. Men du vinner ingenting på å holde tilbake og å late som du ikke bryr deg. Jenter liker å bli flørtet med vi også, og det at en gutt viser mer oppmerksomhet på oss enn på våre venninner er noe vi liker veldig godt. Du trenger ikke å virke helt på knærne etter henne, men slutt å vær så redd!
Gjest Janus Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 Det er ikke noe på gang her før du gjør noe med det selv og om du fortsetter å oppføre deg som en venn, så er det nettop det du forblir. Neste gang hun har eggløsning, så får du ta litt risiko og ta en sjangse. Om du ikke gjør det, så er det liten tvil om at du sannsynligvis ender opp som en venn. Om du ikke gjør noe, så er du allerede avvist uansett. Jenter liker å bli likt, flørtet med og begjært av en mann. Det er kun turn-off når det ligger desperasjon og håpløshet bak. 1
guttevalp Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2012 Takk til dere som har svart! Mye grei info i svarene, men jeg ønsker en aldri så liten vurdering av situasjonen slik den er/var :-) Kanskje det er litt mye å kreve av dere forum-frøkner? :D
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Jeg gjetter på at hun er/var interessert, og at du har mulighet til å vippe denne situasjonen begge veier. For én ting vi mennesker er veldig snare til er å tro at alle andre vet nøyaktig hva de vil, 100%. I virkeligheten vakler jo alle andre også rundt og lurer på hva de vil, og endrer mening frem og tilbake, og tviler for så å tro igjen.. Jeg tror du har rett i at hun likte deg sånn du var. Du høres ut som en bra kar, sjarmerende og interessant. Vær den fyren, men gi henne litt ekstra oppmerksomhet. Jenter på videregående kan virke veldig care og utilnærmelige, særlig de som er erklært "ekstra pene", men du vet nok at unge jenter samtidig er det mest usikre som finnes. Også denne jenta. Skriv deg det bak øret, så er det kanskje lettere å være deg selv sammen med henne? Men altså, sommerferie snart.. Du bør ha en plan før siste skoledag! Anonym poster: 8f0c97d56307d4505a3054af2db279a1
guttevalp Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 15. juni 2012 Igen takk for svar! Dette svaret var faktisk litt motiverende :-)
Asfalt Skrevet 15. juni 2012 #9 Skrevet 15. juni 2012 Det er veldig vanskelig for meg å si noe om denne situasjonen. For min del virker det litt som om hun bare er ei hyggelig jente som er lett å prate med. Men, jeg kan selvsagt ta feil! Du kan forsøke å "sjekke fronten" for om hun er interessert. For eksempel kan du spørre henne om hun har lagt planer for helgen. Kanskje er det en fest før skoleslutt der du kan møte henne?
guttevalp Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 15. juni 2012 Kanskje du har rett Desverre er det ingen "avslutningsfest" jeg vet om hvor en sjanse kanskje kunne by seg :-/
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #11 Skrevet 16. juni 2012 Jeg tror at det beste er å ikke ha noen plan. Prøv heller å fokusere på andre ting som du liker å gjøre og ting du gleder deg over (musikk, film, sport, venner osv.). For da vil du føle deg bra, og hvis du da støter på henne vil du være mer "deg selv" og ikke så lett bli vippet av pinnen. Husk at hun er bare en pen jente, og det finnes flere der ute. Anonym poster: 502220d9b70af2ca114c78c06fd2ab1f
guttevalp Skrevet 16. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 16. juni 2012 joda, gjør nok det ... men ingen like å vente til neste gang Kunne heller tenke meg å kapre henne nå!
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #13 Skrevet 16. juni 2012 Jeg har ikke så mange råd til deg angående den situasjonen, for det vet bare hun. Men; er du sikker på at du vil like å være sammen med ei som ikke har noen for for selvironi og humor? Det er en stor sjangse for at hun ikke vil være spesielt avslappet, ærlig og åpen i et forhold - da hun nok tenker veldig mye på fasade og image som du sier. Jeg ville styrt unna, da man fort ender opp med å bli beholdt/dumpet alt etter osm man oppfyller kravene de har. Når jeg var på deres alder var vi åpne med hverandre, og ærlige om forelskelser. Vi flørtet på samme måte som vi gjør nå(jeg er sikkert iallefall 13 år eldre enn deg om ikke mer), og følelsene var de samme. Vær deg selv, men tenk deg om hvorvidt du egentlig ønsker å være med ei som åpenbart ikke kan være seg selv. En utrolig viktig ting som kjærester er å kunne le sammen på godt og vondt. Dette blir nok veldig fort et overflatisk forhold, med tanke på hennes oppførsel - som jo ikke er spesielt sjarmerende. Du nevner jo mest utseende hennes, og ingenting om personlighet ifht hva du liker. Anonym poster: 5bda127082970f374d43c90b61dbc8db 1
guttevalp Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #14 Skrevet 17. juni 2012 Jeg har kanskje fokusert mest på utseende hennes, men vi hadde gått i samme klasse rundt 6-7 måneder før jeg begynte å tenke på henne så jeg tror ikke utseendet er avgjørende faktor. Ble først interessert da vi plapret litt sammen. Angående mengden selvironi og ærlighet tror jeg det øker når hun er blant godt bekjente
Gjest .-L-. Skrevet 17. juni 2012 #15 Skrevet 17. juni 2012 Jeg ble først litt interresert i henne da vi snakket litt sammen, og hun i flere dager på rad virket glad når jeg var til stede. Hun vinket til meg også en dag, mens hun var med flere veninner :D. Ønske meg god helg har hun også gjort. Dennne idyllen gikk litt frem og tilbake i kanskje 2 uker før hun ble vanskelig å snakke med, litt kleint å få igang selv korte samtaler osv. Det er jo fordi du ikke spør henne ut, få fingen ut mann! Damen blir frustert og føler seg avist når du ikke tar hintene hennes! Er jenta interessert, eller er jeg nå betraktet som en venn? Jeg ber vennlig om hjelp fra forumets frøkner til å tolke dette lille referatet :-) Tåler harde, konkrete svar om det må til for å få meg til å forstå Takk! Jeg tror damen vil ha deg. Som menn, må vi bare akseptere at det er vi som må først ut i ilden. Dette med at hun er kort med deg osv er egentlig et bra ting. Det viser at hun faktisk bryr seg om at du ikke får fingen ut :gjeiper: Spør om hun ville finne på noe og gjør det fort! Hun har sikkert noen andre etter seg også som du må konkurrere med.
guttevalp Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #16 Skrevet 17. juni 2012 Får vell se om jeg ikke kan prøve meg da, når det er eneste alternativ Tips til noen litt kreative måter å spørre henne ut på?
Gjest .-L-. Skrevet 17. juni 2012 #17 Skrevet 17. juni 2012 Får vell se om jeg ikke kan prøve meg da, når det er eneste alternativ Tips til noen litt kreative måter å spørre henne ut på? Hun driter i det, bare spør hun ut å få det gjort :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå