AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 I leiligheten jeg leier så føler jeg/tror jeg at noen har vært der når jeg har vært bortreist. Tenker at det kan være huseier eller noen i familien hans som har vært inne å snoket. Det har aldri vært noe som manglet i leiligheten, men jeg synes at det er ubehagelig hvis det er noen der når jeg er borte... Det er kamera utenfor felles inngangsparti, så han/de kan jo lett sjekke om jeg er bortreist da kameraet filmer direkte mot inngangsdøra. Det jeg lurer på om det er lovlig at jeg har ett overvåkningskamera inne i min leilighet får å sjekke om det faktisk er noen inne der? Det jeg tenker at jeg kan bruke som grunn til at jeg har kamera er fordi jeg har to hunder som jeg vil se hvordan de er når de er hjemme alene. Det er jo ikke helt uvanlig at hundeeiere kan gjøre det pga. f,eks seprasjonsangst osv... Hvis det skulle vise seg at noen låser seg inn i leiligheten og jeg filmer det, kan det være ulovlig for meg å "bruke" filmopptaket som "bevis"? Takknemlig for svar Anonym poster: 39f9ee3d1380222a5b7e410e10f6228f
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 du leier leiligheten .så klart du kan. folk bruker jo Nannycam å sånn no. så lenge du leier så er det du som har rådighet over leiligheten,du betaler jo for å bo der. Anonym poster: 1437fe58e910c1513ce42dc0d89bfb2f 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Nei det er vel ikke noe problem å ha et kamera i egen leilighet. Om noen er inne når du er borte så er det jo de som har gjort noe ulovlig. Anonym poster: 2bb89ec6794dc402484aa5208769ab79 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 hva som får deg til å føle det? opplevde en gang at eier var inne i min hybel, så jeg tok det opp med han og sa at jeg syntes det var feil og at han burde gi beskjed om han skulle gjøre noe. han respekterte det:) Anonym poster: b23260ef1d5a8eeec443fe2842f643fb
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor jeg tror det, men magefølelsen min sier det... Siden jeg ikke er helt sikker på om det faktisk stemmer, så kan jeg heller ikke si noe til huseier. Men hvis jeg får det bevist på kamera så vil jeg ta det opp med han. Takk for svar, dere Da skal jeg ta å få tak i kamera som aktiveres ved bevegelse i rommet. *TS* Anonym poster: 39f9ee3d1380222a5b7e410e10f6228f
Gjest Bud Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Det syns jeg du skal gjøre, det er i din fulle rett! Har bare leid én bolig, der hadde jeg store mistanker om at huseier var innom når jeg var borte i helgene. Satte opp 3 viltkameraer som sendte mms-bilder til meg ved bevegelse i boligen. Lørdag morgen tikket det inn bilde etter bilde av den gamle tufsen som snek overalt - i kjøkkenskap, kjøleskap og tilogmed i klesskapet mitt! Videresendte noen av bildene til verten, han svarte ikke, men han var aldri mer i det huset uten at jeg var hjemme 13
Gjest meh Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Så lenge du har et webkamera så kan du bruke det til å overvåke, billigere og burde duge - også vanskeligere å merke hvis det er noe ulovlig ved det.
Gjest Peaches Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Det syns jeg du skal gjøre, det er i din fulle rett! Har bare leid én bolig, der hadde jeg store mistanker om at huseier var innom når jeg var borte i helgene. Satte opp 3 viltkameraer som sendte mms-bilder til meg ved bevegelse i boligen. Lørdag morgen tikket det inn bilde etter bilde av den gamle tufsen som snek overalt - i kjøkkenskap, kjøleskap og tilogmed i klesskapet mitt! Videresendte noen av bildene til verten, han svarte ikke, men han var aldri mer i det huset uten at jeg var hjemme sånn det skal gjøres!
^me^ Skrevet 15. juni 2012 #9 Skrevet 15. juni 2012 Det syns jeg du skal gjøre, det er i din fulle rett! Har bare leid én bolig, der hadde jeg store mistanker om at huseier var innom når jeg var borte i helgene. Satte opp 3 viltkameraer som sendte mms-bilder til meg ved bevegelse i boligen. Lørdag morgen tikket det inn bilde etter bilde av den gamle tufsen som snek overalt - i kjøkkenskap, kjøleskap og tilogmed i klesskapet mitt! Videresendte noen av bildene til verten, han svarte ikke, men han var aldri mer i det huset uten at jeg var hjemme er det virkelig noen som gjør det???jeg er utrolig glad for at jeg har mitt eget hus altså!
skrue Skrevet 16. juni 2012 #10 Skrevet 16. juni 2012 Et alternativ er installere innbruddsalarm. Det virker mot alle typer gjester. Kode og passord kjenner selvfølgelig bare du. Da blir det slik at eier automatisk må spørre deg om å få komme på besøk. Alle seriøse eiere vil være glade for at leietakere sikrer boligen.
Gjest Sitrondrops Skrevet 16. juni 2012 #11 Skrevet 16. juni 2012 er det virkelig noen som gjør det???jeg er utrolig glad for at jeg har mitt eget hus altså! Det er veldig vanlig at husverten tar seg til rette ja. Har opplevd det mange ganger, i nesten alle leilighetene jeg har leid. Ubehagelig.
Chloe- Skrevet 16. juni 2012 #12 Skrevet 16. juni 2012 TS - fikk du satt opp kamera? var det noe på filmen?
Gjest Violetta Skrevet 16. juni 2012 #13 Skrevet 16. juni 2012 Eller man kan gjøre det mye enklere: Knytt en tynn tråd (sytråd) Det som ryker lett slik at den ryker i det noen åpner døren. Da får du raskt vite om noen har vært inne.
Gjest Seajewel Skrevet 16. juni 2012 #14 Skrevet 16. juni 2012 Eller man kan gjøre det mye enklere: Knytt en tynn tråd (sytråd) Det som ryker lett slik at den ryker i det noen åpner døren. Da får du raskt vite om noen har vært inne. Men da er det ingen bildebevis. Hvor får man tak i slike kameraer? 1
Minya Skrevet 17. juni 2012 #15 Skrevet 17. juni 2012 http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11276 Masse forskjellige webcams, du må kanskje ha et eget program for at kameraene skal begynne å ta opp ved bevegelse, men jeg vet at Skype har mye forskjellige add-ons som kanskje kan være til hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå