Gå til innhold

Brettspill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig blitt hekta på brettspill og tenker meg på bruktsjappa og shoppe litt en av de nærmeste dagene,kan jo hende de har noen godbiter :)

Men hva er ditt favorittspill,og har du noen anbefalninger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Twinklefart
Skrevet

stigespill er alltid gull, må helst finne på litt ekstra regler, men da får man vært kreativ også :D

Gjest Armule
Skrevet

Digger Agricola! og Carcassone.

Agricola er work replacement-spill, og handler om å bygge opp en gård fra 16/1700-tallet. Utvide/renovere huset, få barn, så korn og grønnsaker, avle dyr og bygge improvements, samtidig som man passer på å mate familien og fyre huset ;p Tidkrevende spill, men fantastisk morsomt når man er kommet inn i det!

• Liker 1
Skrevet

Stigespill ja! :) Husker når jeg spilte det i mine yngre dager,hvor forbanna jeg ble hver gang jeg ramla ned noen hakk :P Takk for tipset :)

Skrevet

Digger Agricola! og Carcassone.

Agricola er work replacement-spill, og handler om å bygge opp en gård fra 16/1700-tallet. Utvide/renovere huset, få barn, så korn og grønnsaker, avle dyr og bygge improvements, samtidig som man passer på å mate familien og fyre huset ;p Tidkrevende spill, men fantastisk morsomt når man er kommet inn i det!

Det hørtes faktisk ganske morro ut.. Litt annerledes enn mange av de brettspillende jeg vet om iallefall,må sjekkes ut :) Takk for tipset! :)

Skrevet

Settlers og Ticket to Ride!

Gjest Surrehodet
Skrevet

Her i huset er vi veldig glade i å spille brettspill.

Det varierer mellom:

Alias

Pictionary

Kokelimonke

Gruble

Scrabble

Og TP selvsagt, kunnskaps spill er gøy og lærerikt.

AnonymBruker
Skrevet

Scrabble, TP og Kinasjakk!

Anonym poster: e9a52d8744a76b37f416407d5029bb02

Skrevet

History of the world og Talisman.

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg er ingen stor fan av Ludo, Stigespill osv, men liker:

Bezzerwizzer

Geni

Trivial Pursuit

Ticket to Ride

Passport

Alias

Scrabble

Brainstorm

Gruble

Risk

Skrevet

Vi spiller MYE brettspill med venner og vin :) Her er de det går i:

-Kokkelimonke

-Alias og Party alias

- Ticket to ride (europa,norden og Usa)

-Cranium voksen

-Scrabble

-Trivial pursuit

• Liker 1
Skrevet

Trivial Pursuit, Brainstorm og Sequense

Skrevet

Har store planer om å skaffet ett av disse kunnskapsspillene,men klarer ikke velge mellom Geni eller TP (evt. ett annet om det finnes noe lignende). Noen sier TP er mye vanskeligere enn Geni.. Har ikke spilt TP selv,så vanskelig å vite.

Noen som har spilt begge og kan uttale seg? :)

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Har store planer om å skaffet ett av disse kunnskapsspillene,men klarer ikke velge mellom Geni eller TP (evt. ett annet om det finnes noe lignende). Noen sier TP er mye vanskeligere enn Geni.. Har ikke spilt TP selv,så vanskelig å vite.

Noen som har spilt begge og kan uttale seg? :)

TP er vanskeligere enn Geni! :)

(men selv liker jeg TP best. Likevel vil jeg anbefale bezzerwizzer av spørrespill, for det er morsomst å spille når man er en gjeng hvor man sitter på veldig forskjellige kunnskaper. TP spiller jeg helst med familie)

Endret av Badabing
  • Liker 1
Gjest Armule
Skrevet

Et annet morsomt spill, kanskje spesielt på vors, er Vett og Vedding. Dette er også et kunnskapsspill, men det handler ikke nødvendigvis om å svare rett til enhver tid. Alle spørsmål har tallsvar, og hver spiller svarer hva man tror svaret er. Deretter legger man disse svarene fra minst til størst, der "meridianen" ligger på en odds som ikke gir noe penger tilbake. Høye eller lave svar som er gitt av spillerne gir derfor høyere odds om disse er rett.

Når dette er gjort, byr man på et svar man tror er riktig, og får tilbake "penger" alt etter oddsen.

Litt knotete forklart, men håper du skjønner hva jeg mener. Vi spilte dette på en uteplass en gang, og en runde går såpass fort at den som tapte spanderte neste vinflaske :)

Skrevet

Ubongo

Ego

Domino

Alias

Kortskalle

Våre absolutte favoritter! :jepp:

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Brettspill er både sosialt trivelig og veldig gøy :)

'Ticket to Ride' i originalutgave m/ tilleggskort er en av mine favoritter :)

Ellers er både 'Scrabble', 'Trivial Persuit', 'Yatzy' (som jo egentlig ikke er et brettspill da...) og 'Monopol' i kategorien favoritter hos meg :)

Oppvokst i et hjem hvor voksne og barn hadde mye og stor felles glede av å spille brettspill, spesielt i julen og påsken :)

- det betyr at jeg er lett å glede, og et realt slag 'Ludo' med hyggelig mennesker gjør fint nytten.

Mest skuffet ble jeg da jeg endelig fikk tak i 'Stormenes Tid' - basert på Ken Follets bok "Pillars of the Earth". Det har ikke gitt den store gleden riktig ennå (venter fremdeles på gjennombruddet :fnise: ).

Endret av Lille-pus
Skrevet

Dominion, digger det spillet. Også kan jeg anbefale sequence.

Gjest gjest17
Skrevet

Ticket to Ride, Monopol, TP, Multimillionær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...