TheSgirl Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Har plutselig blitt hekta på brettspill og tenker meg på bruktsjappa og shoppe litt en av de nærmeste dagene,kan jo hende de har noen godbiter Men hva er ditt favorittspill,og har du noen anbefalninger?
Gjest Twinklefart Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 stigespill er alltid gull, må helst finne på litt ekstra regler, men da får man vært kreativ også :D
Gjest Armule Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Digger Agricola! og Carcassone. Agricola er work replacement-spill, og handler om å bygge opp en gård fra 16/1700-tallet. Utvide/renovere huset, få barn, så korn og grønnsaker, avle dyr og bygge improvements, samtidig som man passer på å mate familien og fyre huset ;p Tidkrevende spill, men fantastisk morsomt når man er kommet inn i det! 1
TheSgirl Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2012 Stigespill ja! Husker når jeg spilte det i mine yngre dager,hvor forbanna jeg ble hver gang jeg ramla ned noen hakk Takk for tipset
TheSgirl Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2012 Digger Agricola! og Carcassone. Agricola er work replacement-spill, og handler om å bygge opp en gård fra 16/1700-tallet. Utvide/renovere huset, få barn, så korn og grønnsaker, avle dyr og bygge improvements, samtidig som man passer på å mate familien og fyre huset ;p Tidkrevende spill, men fantastisk morsomt når man er kommet inn i det! Det hørtes faktisk ganske morro ut.. Litt annerledes enn mange av de brettspillende jeg vet om iallefall,må sjekkes ut Takk for tipset!
Gjest Surrehodet Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Her i huset er vi veldig glade i å spille brettspill. Det varierer mellom: Alias Pictionary Kokelimonke Gruble Scrabble Og TP selvsagt, kunnskaps spill er gøy og lærerikt.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Scrabble, TP og Kinasjakk! Anonym poster: e9a52d8744a76b37f416407d5029bb02
Gjest Badabing Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 Jeg er ingen stor fan av Ludo, Stigespill osv, men liker: Bezzerwizzer Geni Trivial Pursuit Ticket to Ride Passport Alias Scrabble Brainstorm Gruble Risk
Lykkelise Skrevet 14. juni 2012 #11 Skrevet 14. juni 2012 Vi spiller MYE brettspill med venner og vin Her er de det går i: -Kokkelimonke -Alias og Party alias - Ticket to ride (europa,norden og Usa) -Cranium voksen -Scrabble -Trivial pursuit 1
TheSgirl Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #13 Skrevet 14. juni 2012 Har store planer om å skaffet ett av disse kunnskapsspillene,men klarer ikke velge mellom Geni eller TP (evt. ett annet om det finnes noe lignende). Noen sier TP er mye vanskeligere enn Geni.. Har ikke spilt TP selv,så vanskelig å vite. Noen som har spilt begge og kan uttale seg?
Gjest Badabing Skrevet 14. juni 2012 #14 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Har store planer om å skaffet ett av disse kunnskapsspillene,men klarer ikke velge mellom Geni eller TP (evt. ett annet om det finnes noe lignende). Noen sier TP er mye vanskeligere enn Geni.. Har ikke spilt TP selv,så vanskelig å vite. Noen som har spilt begge og kan uttale seg? TP er vanskeligere enn Geni! (men selv liker jeg TP best. Likevel vil jeg anbefale bezzerwizzer av spørrespill, for det er morsomst å spille når man er en gjeng hvor man sitter på veldig forskjellige kunnskaper. TP spiller jeg helst med familie) Endret 14. juni 2012 av Badabing 1
Gjest Armule Skrevet 15. juni 2012 #15 Skrevet 15. juni 2012 Et annet morsomt spill, kanskje spesielt på vors, er Vett og Vedding. Dette er også et kunnskapsspill, men det handler ikke nødvendigvis om å svare rett til enhver tid. Alle spørsmål har tallsvar, og hver spiller svarer hva man tror svaret er. Deretter legger man disse svarene fra minst til størst, der "meridianen" ligger på en odds som ikke gir noe penger tilbake. Høye eller lave svar som er gitt av spillerne gir derfor høyere odds om disse er rett. Når dette er gjort, byr man på et svar man tror er riktig, og får tilbake "penger" alt etter oddsen. Litt knotete forklart, men håper du skjønner hva jeg mener. Vi spilte dette på en uteplass en gang, og en runde går såpass fort at den som tapte spanderte neste vinflaske
Anehan Skrevet 15. juni 2012 #16 Skrevet 15. juni 2012 Ubongo Ego Domino Alias Kortskalle Våre absolutte favoritter!
Gjest Lille-pus Skrevet 16. juni 2012 #17 Skrevet 16. juni 2012 (endret) Brettspill er både sosialt trivelig og veldig gøy 'Ticket to Ride' i originalutgave m/ tilleggskort er en av mine favoritter Ellers er både 'Scrabble', 'Trivial Persuit', 'Yatzy' (som jo egentlig ikke er et brettspill da...) og 'Monopol' i kategorien favoritter hos meg Oppvokst i et hjem hvor voksne og barn hadde mye og stor felles glede av å spille brettspill, spesielt i julen og påsken - det betyr at jeg er lett å glede, og et realt slag 'Ludo' med hyggelig mennesker gjør fint nytten. Mest skuffet ble jeg da jeg endelig fikk tak i 'Stormenes Tid' - basert på Ken Follets bok "Pillars of the Earth". Det har ikke gitt den store gleden riktig ennå (venter fremdeles på gjennombruddet ). Endret 16. juni 2012 av Lille-pus
SemperFi Skrevet 19. juni 2012 #18 Skrevet 19. juni 2012 Dominion, digger det spillet. Også kan jeg anbefale sequence.
Gjest gjest17 Skrevet 21. juni 2012 #19 Skrevet 21. juni 2012 Ticket to Ride, Monopol, TP, Multimillionær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå