Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om man kan "hente inn" forsinkelse hos lånekassen ved å ta studiepoeng i et semester hvor man egentlig mottar foreldrestipend pga fødsel? Da er det jo som kjent ingen krav til faglig progresjon. men jeg lurer altså på om man likevel tar noen studiepoeng, og om man fra før er forsinket, om man da kan bruke disse til å hente seg inn? Noen som vet?

Anonym poster: b52b698bda812e4c2cd00029dc526311

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uten at jeg kan si det med sikkerhet, så tror jeg det. Jeg tok selv studiepoeng mens jeg fikk foreldrestipend, og nå står det i papirene at jeg har flere poeng enn jeg trenger (jeg lå ikke bak i utgangspunktet). Det står riktignok med en litt mer velformulert setning, men jeg vil da tro at du da kan hente inn poeng på den måten?

Anonym poster: 8eb52b952daa9bf2333d23299b8f8bb3

AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan man.

Når jeg var gravid valgte jeg å bare ta 15 stp et semester, tok de resterende 15 i løpet av permisjonen. Men du bør være ops på at du ikke, teoretisk sett, kan ha permisjon fra lærestedet det semesteret du planlegger å ta eksamen.

Anonym poster: 484c1f269a4cb707f891dd0aa1529375

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte de idag og det stemmer at man kan hente inn forsinkelse på den måten.

Men jeg glemte å spørre om det er slik at man bare kan det om man har mottatt foreldrestipend i HELE semesteret. Jeg tok nemlig noen eksamener i desember, fikk foreldrestipend fra midten av desember, hadde foreldrestipend hele neste semester og frem til oktober igjen. Og tok da 30 poeng i desember.

Lurer da på om det gjelder for meg eller ikke.. Bør vel ringe de igjen, men noen som har vært borti det samme?

Anonym poster: b52b698bda812e4c2cd00029dc526311

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...