Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter flere måneder med HARDT arbeid, null sosialt liv, null egenpleie og fult fokus, ble jeg i dag belønnet med en C på eksamen.

Den første tanken som slo meg, var at jeg ikke ville leve lenger. At jeg ikke ville leve med en C på vitnemålet. Og den neste var at jeg aldri kunne fortelle dette til noen.

Det er helt sjukt stressende å være student, å alltid måtte prestere litt bedre enn det man klarer, å aldri bli fornøyd, å gjøre så godt man kan uten at det gir noen uttelling.. Og holde på sånn i årevis :-(

Måtte bare gråte litt på en skulder...

Anonym poster: 6f0973de87755d9fae5b7a39df4c4b86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

C er jo BRA!! Herregud.... :P

Gratulerer:)

• Liker 3
Gjest Vampen
Skrevet

Om du får en så sterk reaksjon av å få en C, så synes jeg du er veldig streng med deg selv.. C er ikke en dårlig karakter. Du har lov til å være skuffet, men det er ingen krise eller noe å skamme seg over.:klemmer:

• Liker 12
Skrevet

Jeg forstår du er skuffet siden du forventet å gjøre det bedre, men C er ikke en dårlig karakter! Du kan ikke gjøre noe med det akkurat nå - du kan be om begrunnelse og se hvor det gikk "galt" for å få en B. Så kan du lære av det og se om du ønsker å klage på det :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det ikke er krise og at jeg er veldig streng med meg selv... Det er bare det at jeg har lagt ned så ufattelig mye arbeid dette året. Og da er det så utmattende å ikke få uttelling. Nå skal jeg sove i to mnd, og så er det på an igjen.. kan jo bli gal av mindre.

Jeg vil ikke si hva jeg studerer (er ikke så vanlig, vil ikke bli gjenkjent...) men på mitt stude er karakterene veldig viktige, og akkurat nå vet jeg ikke om den C'en gjorde at jeg ikke kan fortsette neste semester en gang.... :-(

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at dere sier at C ikke er dårlig, forresten... Det hjelper... Jeg har nok blitt litt hjernevaska og tenker at A er det eneste som er bra nok, B er greit under tvil, men alt under er krise :P Huff...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har undervist mange kurs på universitetsnivå, og av ca. 80 studenter sist gang, var det 3 -TRE- som fikk A, og under 10 som fikk B. Det store flertallet lå mellom C og D.

A skal henge høyt, og er reservert de eksepsjonelt gode besvarelsene. Det hjelper ikke å ha "alt rett", man må i tillegg vise innsikt og evne til å kunne bruke kunnskapen på en reflektert måte. Kravene til B er ikke langt unna.

Anonym poster: 1b7a45e87ecf992ce40066620933d4f9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

du er gal. "buuhuu jeg vil ikke leve" hva mer kan jeg si enn at du er dum?

Anonym poster: 9bc50136a2259601ebdfc47252158796

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Får lyst til å skrive "hahaha, hæ?", men jeg ønsker ikke håne deg. Ønsker bare å få frem at man ikke kan grave seg selv ned for en god karakter. C beskriver en "god" besvarelse. Tror du at du er den eneste med ambisjoner, og som prøver å gjøre det bra?

Når man studerer på et universitet/høyskole, har man først og fremst luket vekk alle som har lavere enn.. tja, kommer an på snittet ditt, men i mitt tilfelle 4 komme ett-eller-annet i snitt. Videre skal sensorene gi en normalfordeling. Å studere er mye hardere enn videregående, og omtrent alle som studerer jobber hardt. Beinhardt. Det er likevel ikke en selvfølge å få B på eksamen. B er en "perfekt" besvarelse, mer eller mindre, mens A er en utmerket besvarelse. Derfor blir det merkelig å holde på å ta livet sitt fordi man fikk C på eksamen!

Har du studert lenge? Har inntrykk av at du er relativt ny i gamet. Kan bare si at du bare må fortsette å jobbe hardt, så kommer nok resultatene etterhvert. Selv fikk jeg D på en eksamen jeg jobbet for å få A eller B på, og det var kjipt! Men det skjedde den ene gangen, og har gått langt bedre både tidligere og senere. Du må bare prøve, som alle oss andre.

Les også tips om hvordan du skriver gode besvarelser. Sørg for at det du leser setter seg. Dra på seminarene og jobb aktivt med stoffet. Diskuter det med medstudenter. Vet jeg er litt hard nå, men jeg tror en virkelighetssjekk kan hjelpe deg :) Lykke til videre! :)

Anonym poster: aadf41757ba099708cc2ac1d632800d6

AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg.

Anonym poster: 3920f4ee8c27cd16edee919a4e4a75e4

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår deg godt. Det er lov å ha ambisjoner, og å sikte høyt. Jeg jobbet hardt da jeg studerte, og forventet resultater deretter.

Du har ikke begravet deg for mye i detaljer da? Innimellom får man bedre karakterer om man senker skuldrene litt. På universitets/høyskolenivå handler det ikke lenger om å kunne alt, og å gulpe opp mest mulig. Men å forstå de store trekkene i faget, kunne løfte blikket og skrive et reflektert svar.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud..

Du er klar over at C tilsvarer "God". Det er altså en god besvarelse, ikke en dårlig.

På jusstudiet ligger gjennomsnittskarakteren ved hver eksamen på C og D.

Der er det også mange som leser utrolig hardt og mye, men de aller fleste får som sagt C og D.

Det blir advokater av dem og :)

Anonym poster: b79c18306c23be002de1dd3242cc7194

AnonymBruker
Skrevet

Bytter gjerne ut min stryk med din C altså! Kjipt å ha ofret venner, familie og seg selv for virkelig ingenting.

Anonym poster: a2ca4102e4849904237b5272cb5c87a8

AnonymBruker
Skrevet

Vær happy du <3

Jeg strøk jeg!!

Anonym poster: f9ee7d0044b35dbaa26ad867271fe23f

Skrevet (endret)

Sjekk denne linken da!

Skal bli vanskeligere å få A og B nå nettopp fordi for mange har fått for gode karakterer de siste årene, slik at folk tror C er en dårlig karakter, noe det ikke er ;p

Endret av Aubree
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud..

Du er klar over at C tilsvarer "God". Det er altså en god besvarelse, ikke en dårlig.

På jusstudiet ligger gjennomsnittskarakteren ved hver eksamen på C og D.

Der er det også mange som leser utrolig hardt og mye, men de aller fleste får som sagt C og D.

Det blir advokater av dem og :)

Anonym poster: b79c18306c23be002de1dd3242cc7194

Man blir jurist etter de 5 årene på jussen, ikke advokat. Er langt fra alle som får seg jobb som advokatfullmektig i to år etter jussen, så tja... blir i alle fall jurister av dem.

Anonym poster: a535362cc0be9cf4bd6f7a0486121f10

Gjest ¤ Pikekyss ¤
Skrevet

Haha kjenner meg egentlig litt igjen. Har fått B på alle mine eksamener gjennom åra og bare en C. Og den C`en irriterer meg grenseløst. C på høgskole nivå er jo en kjempebra karakter så jeg vet at jeg skal være fornøyd. Men tror man lager seg en mental grense for hva som er bra og hva som er dårlig. Og når en kommer under den mentale grensen så ser en det som dårlig uansett hvor bra resultatet egentlig er.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg også godt! Jeg har og fått C, men jeg syns det er pinlig!

Jeg prøver å ikke sammenligne meg med andre, men med meg selv..

Anonym poster: bb5311f0ef4dff74c728fb4235f450a2

Skrevet

Det første jeg lærte på universitetet er at C er en god karakter. Jeg går et studie hvor alle var vant til å være flinkest i klassen på vgs, med bare 5 og 6. Det er noe HELT annet å studere, og de fleste får mange Cer i løpet av studiet. Hos oss, som studerer realfag, går C fra 60 - 79 % riktig, altså favner den veldig bredt. Det store flertallet havner her. Ingenting å skamme seg over og en god karakter. Det var et sjokk for meg å ikke kun få A og B, men venner meg til det.

Du får prøve en ny teknikk neste semester, kanskje det går bedre da? Som andre skriver: store linjer er bra, detaljer not so much.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, TS!

Selv fikk jeg A på to, B på en og en D faktisk på den siste eksamenen. Holdt på å begynne å grine. Attpåtil i det faget jeg har gjort det desidert best i gjennom semesteret. Kjempeflaut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...