Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har testet brasiliansk voksing 5-7 ganger på et spa her i byen, og er bare delvis fornøyd. Her er min erfaring:

-Jeg trodde alt av hår skulle fjernes, også de små eller de som ikke blir revet sammen med resten av voksen. Har alltid brukt pinsetten i 30-60 minutter hjemme etter hver time pga små og større hårstrå som ikke ble fjernet i timen. Er dette helt vanlig?

-Jeg har masse rester av voks på huden, som klistrer seg og er vanskelig å få vekk. Men kan ikke ta en ordentlig dusj før dagen etter, ifølge hudpleier. Så plukker det verste vekk, og lar resten ligge til dusjingen.

-Jeg må holde meg unna sex i 5-7 dager etterpå, pga rifter og sår ved inngangen til vagina. (Pent ordforråd :-D) Dette er så utrolig irriterende, da jeg føler meg så ekstra fresh akkurat denne tiden. Etter 1 ukes tid kan noen småhår her og der dukke opp, nemlig.

-Da jeg spurte hudpleier om hvorfor jeg alltid hadde 2 små partier dekket av hår, mens så og si alt ellers var borte, fikk jeg svaret "Du er bare litt løs i huden, så det er litt vanskelig å få tak på disse hårene i det området." Har jeg bollemus? Tusen takk for den, sier jeg bare. Inni meg riktignok.

Konklusjon: Jeg er veldig fornøyd med å gå rundt hårløs og myk der nede, savner virkelig ikke de grove stubbene man får ved barbering, eller den tykke "pelsen" jeg får om jeg lar de gro. Vil vite om disse tingene over her er bare meg, eller helt normalt. Hva erfarer dere på disse punktene?

Er det bare jeg som er kravstor? :-(

Anonym poster: f061a6103cc72ec44dccd1eabec8912b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen? :)

TS

Anonym poster: f061a6103cc72ec44dccd1eabec8912b

Skrevet

Jeg irriterer meg også over at det er en del hår igjen etter voksinga, og den dumme voksen som sitter igjen.. Jeg har heldigvis ikke samme problem med sex som deg! Har fått noen små rifter utenfor noen ganger, men det har ikke vært så ille at jeg har måtte ventet så lenge.

Sikker på at hun du går til har nok erfaring? Høres så rart å gå ut derfra med såpass mye rifter.

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det samme som deg, TS. Var alltid noe hår igjen akkurat der, og jeg måtte selv ta de når jeg kom hjem.

MEN så prøvde jeg et nytt spa som nettopp hadde åpnet, og hun damen fikk med aaaalt av hår! Aldri vært så fornøyd, og jeg har vært fast kunde hos hun i 2 år nå :) Hun er så nøye og flink.

Så jeg ville vel egentlig prøvd et annet sted, hvis jeg var deg :)

Anonym poster: 94f159dab922774d8bdfbc40e42a38bb

• Liker 2
Skrevet

Huden strammes jo når man vokser, enten gjør hudpleieren det eller så kan du bli bedt om å hjelpe til ved å holde i huden. Så det skal ikke være noe hår igjen, da er hudpleieren for uerfaren.

Rifter og sår er jo fordi du har sensitiv hud.

AnonymBruker
Skrevet

Når du sitter og napper kjønnshår med pinsett i en time, da har du litt for mye fritid! :ler:

Anonym poster: 6af327c3c43916f45ffbe216c8508986

• Liker 5
Skrevet

Har helt motsatt erfaring jeg, alt av hår blit tatt,stort sett, Men jeg venter 6 uker mellom hver gang jeg gjør det,føler det blir best resultat for meg da:)

Får alltid en olje som jeg skal smøre over for å fjerne voksrester,rifter får jeg så å si aldri, ble brent en gang da... av voksen..

• Liker 1
Skrevet

Det er viktig å huske på at hver enkelt hårsekk har forskjellig vekstfase, derfor er det vanlig at etter de første gangene man vokser seg at alle hår ikke blir bort pga du fjerner hårene med røttene! Det som er veldig vanlig er at folk forventer at all hår skal fjernes, men som oftest er det veldig lite de gjør selv for å slippe å få mye for korte hår for hver gang man skal vokse seg... Det er en del man kan gjøre/unngå å gjøre for å slippe dette, og her er noen av mine tips:

IKKE barber deg mellom voksing, dette fører til at noen hår kan blir tykkere og røttene lange dermed vil det også være nødvendig at de er lenger for at voksen skal "få tak" i dem.

IKKE napp de hårene som kommer tidlig ut etter et par dager du har vokset deg, dette vil føre til ujevnt vekstfase. Det er vanlig at de vokser ut ujevnt de føste gangene man vokser seg, men dette vil jevne seg ut etterhvert. For noen tar det kanskje 4-5 ganger med voksing andre kan det ta flere ganger, vi er alle forskjellige.

SKRUBB SKRUBB SKRUBB!!! Får ikke sagt dette nok, folk er for dårlige til dette etter voks! Man skal vente 24t etter voksing før man kan begynne å skrubbe, 1-2g i uken, og bruk en skrubb MED korn!!! Skrubber man ikke vil man oppleve ingroddehår, det er vanlig å få dette etter voks, men man kan begrense det veeeeldig hvis man er flink til å skrubbe.

Skrubber man ikke vil det ofte være at noen hår blir ingrodde, men så kan de likevell komme ut av seg selv etterhvert, men da er de som oftes altfor korte til at voksen får tak i dem til neste gang du skal vokses!!

Ang dette at du har fått beskjed om at huden din er for "slapp", og at dette skal være en grunn til at hun ikke klarer å ta bort alle håra, dette er tull!! Det er UTRLIG viktig at DU oooog terapauten strammer huden din under voksing, dette fører til at det er lettere å få med seg alt av hår og null rifter!!

Jeg syns det høres veldig drøyt ut at du må vente så lenge for å ha sex pga rifter, dette er IKKE vanlig, og det skal IKKE forventes, jeg hadde blir forbanna om det hadde skjedd meg, ihvertfall HVER gang jeg blir vokset, da er terapauten aaaalfro dårlig til å stramme huden under voks!!! Vanlige regel å vente med sex er 24t...

Det at du har mye voks igjen på huden er også unødvendig... litt blir det alltid, det er vanlig, voks er jo klissete uansett etter at den er fjernet fra huden også, men derfor er det vanlig at du får en olje du kan smøre deg etter behandling, og kanskje noen servietter som du kan bruke for å "gni" bort restene!

Jeg syns du burde prøve å vokse deg et annet sted... ikke vær redd for å si ifra om det er mye hår igjen, og krev en god begrunnelse på hvorfor hvis det er mye igjen...

Om terapauten ikke ber deg å hjelpe til å stramme huden, så si at du VIL hjelpe til uansett om hun sier at du ikke "trenger" det, for dette er bare tull, det gjør også mindre vondt om du hjelpe til å stramme!!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har bare en ting å si: lyconvoks fremfor vanlige strips :jepp:

Anonym poster: cc7cea16c641b3a3001829965d86346b

AnonymBruker
Skrevet

Prøv "sukker"-metoden istedet for vanlig voks!

Anonym poster: a45f38f106388594bee7e97982e51445

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...