Gjest Grodu Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Har nettopp spist verdens beste pai. Deigen var laget av salt, mel og vann. Den hadde ingredienser som brokkoli, kjøttdeig, ost og skinke. Det jeg lurer på er om pai er sunt? (når man slanker seg).
Sol79 Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Ikke smør i deigen altså? Og ikke fløte i fyllet?
Fanta Exotic Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Hadde du fløte e.l i fyllet? Hva slags mel brukte du? Hadde det ikke vært bedre å sende link til oppskriften du har brukt?
Gjest Grodu Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Jo! Beklager, skrev innlegget i full fart. Den inneholdt det jeg sa + fløte og smør.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Ost, fløte, smør, salt og mel ... nei, ikke sunt i et slankeperspektiv. Men helt sikkert helt ok i begrensede mengder. Anonym poster: b7ff9eaf06443a74e7e8b7c33194f62e 1
Bonito Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Jeg syntes også pai er kjempegodt! Så jeg har funnet frem til denne oppskriften. Slankemat er det vel fortsatt ikke, men den er endel hakk bedre enn vanlig pai. Hender også at jeg bytter ut fyllet med f.eks. karbonadedeig med salsa. Kjempegodt!! Paibunn: 125 g hvetemel 50 g flytende margarin 75 g cottage cheese 2 ss vann Fyll: 100 g kokt skinke 100 g frisk sjampinjong ¼ stk purre ½ stk rød paprika 50 g hvitost, halvfet 2 stk egg 3 dl lettmelk 1 ts salt ½ ts pepper Slik gjør du 1. Elt sammen mel, margarin, cottage cheese og vann i en bolle eller kjøkkenmaskin. Dekk med plast og la deigen hvile i kjøleskapet i ca. 30 minutter eller over natten. 2. Trykk deigen ut i små paiformer. Pass godt på at deigen dekker godt opp langs sidene. Prikk bunnen med en gaffel og forstek paibunnene i ca. 10 minutter ved 225 °C. 3. Skjær skinke i strimler og sjampinjong i skiver. Skjær paprika i små terninger og purren i strimler. Riv osten. 4. Visp egg og ha i melken. Bland i skinke og de andre ingrediensene. Smak til med salt og pepper. 5. Fordel fyllet i paibunnene. Dryss revet ost på toppen. Stekes ved 180 °C i ca. 30 minutter. 2
dobby Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Paibunn: 125 g hvetemel 50 g flytende margarin 75 g cottage cheese 2 ss vann Eg kan bekrefte at denne botnen blir veldig god. Eg synest faktisk den er betre enn "vanleg" paibotn til middagspaiar. Eit anna tips er å ete mykje salat ved sidan av, så treng ein ikkje like mykje pai for å bli mett. Endret 14. juni 2012 av dobby
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Eg kan bekrefte at denne botnen blir veldig god. Eg synest faktisk den er betre enn "vanleg" paibotn til middagspaiar. Eit anna tips er å ete mykje salat ved sidan av, så treng ein ikkje like mykje pai for å bli mett. Den bunnen må da bli tynn som ei flis. Anonym poster: 7f623f83288cd4918b2ca29e6f2d7442
Gjest Grodu Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 Jeg syntes også pai er kjempegodt! Så jeg har funnet frem til denne oppskriften. Slankemat er det vel fortsatt ikke, men den er endel hakk bedre enn vanlig pai. Hender også at jeg bytter ut fyllet med f.eks. karbonadedeig med salsa. Kjempegodt!! Paibunn: 125 g hvetemel 50 g flytende margarin 75 g cottage cheese 2 ss vann Fyll: 100 g kokt skinke 100 g frisk sjampinjong ¼ stk purre ½ stk rød paprika 50 g hvitost, halvfet 2 stk egg 3 dl lettmelk 1 ts salt ½ ts pepper Slik gjør du 1. Elt sammen mel, margarin, cottage cheese og vann i en bolle eller kjøkkenmaskin. Dekk med plast og la deigen hvile i kjøleskapet i ca. 30 minutter eller over natten. 2. Trykk deigen ut i små paiformer. Pass godt på at deigen dekker godt opp langs sidene. Prikk bunnen med en gaffel og forstek paibunnene i ca. 10 minutter ved 225 °C. 3. Skjær skinke i strimler og sjampinjong i skiver. Skjær paprika i små terninger og purren i strimler. Riv osten. 4. Visp egg og ha i melken. Bland i skinke og de andre ingrediensene. Smak til med salt og pepper. 5. Fordel fyllet i paibunnene. Dryss revet ost på toppen. Stekes ved 180 °C i ca. 30 minutter. Nam! Så snilt av deg å skrive det ned ! Det skal jeg prøve ut fortest mulig skriver det inn i oppskriftsboka! Nok en gang: takk!
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 Her er enda en sunn pai, hvor det meste av smøret er byttet ut med kesam (kan gjerne bruke mager), og like så med fløten. Jeg bytter ut det fine melet med grovt mel. Jeg bruker denne bunnen ofte, er kjempegod. Merk at det er smøret som gjør en paibunn sprø. Bytter man det ut med cottage cheese eller kesam vil du ikke få en sprø bunn, den vil være en del mykere. Anonym poster: d019b78c43facd01d5ecd61316b326c7
Gjest Grodu Skrevet 14. juni 2012 #11 Skrevet 14. juni 2012 Her er enda en sunn pai, hvor det meste av smøret er byttet ut med kesam (kan gjerne bruke mager), og like så med fløten. Jeg bytter ut det fine melet med grovt mel. Jeg bruker denne bunnen ofte, er kjempegod. Merk at det er smøret som gjør en paibunn sprø. Bytter man det ut med cottage cheese eller kesam vil du ikke få en sprø bunn, den vil være en del mykere. Anonym poster: d019b78c43facd01d5ecd61316b326c7 Nam! Så godt takk! Nå blir den skrevet ned også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå