Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! =)

Jeg er en jente på 17 år, som lurer på om jeg kanskje bryr meg litt for mye om hvordan jeg ser ut. Jeg er 170 og veier alt fra 68-75. Jeg skal altså gå ned kilo (selvom jeg ikke er feit, bare slapp i fisken osv). Jeg pleier å ta sol annenhverdag/hver dag. Men nå har jeg ikke fått tatt det på mnd så er helt hvit, og jeg føler meg rett og slett syk. Jeg tar ansiktsmasker 1-2 ganger i uken, renser ordentlig, bader i olje, tar vare på utseende mitt osv , kurer håret osv. I slutten av sommeren skal jeg bestille en time for å blant annet: Komplett makeup, hårfjerning av bryn, overleppe,hake, Spa, Manikyr, akryl|gele, juksenegler, "fotpleieluksus", spraytan,ryggbehandling, face cleans and purify, farging av vipper, farging av bryn, vippevøy og vippeextension pluss hairextensions og trene masse og bli kjempe veltrent.

Når jeg skal ut gå tur med min hund slenger jeg bare på meg joggeklær og går uten sminke, men etter det når jeg skalbare gå ned til butikken eller et eller annet, så må jeg gå med masse sminke og fikse håret ordentlig osv. jeg skal ta botox når jeg blir 18, jeg har store og fine lepper fra før, men vil ha de større. Min mor sier at jeg bryr meg for mye om mitt utseende, er dette sant? Jeg mener, jeg betaler alt selv, og maser aldri på de :)

Går livet i feil retning??

Anonym poster: 19dc9c7e3ab33e95c1061a2817a0faf5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser for meg at Kissie er idolet ditt..

Får håpe du er rik da om ikke annet.

Anonym poster: 3fd82f0c0e6d62b084bfb2e95890ff96

AnonymBruker
Skrevet

Nja. Vil ikke si det. Er vel relativt vanlig at unge jenter blir bevisst på seg selv og kroppen sin. Forsøker å gjøre seg mest mulig attraktiv, både for seg selv, og for å tiltrekke gutter.

Men det går for langt dersom du f.eks får en spiseforstyrrelse, eller begynner å bruke penger du ikke har, kredittkort f.eks. Dersom du betaler regninger først, og så unner deg litt, så trenger ikke dette være så ille.

Det med botox, solarium og operasjoner ville jeg skippet. Det er å gå i feil retning synes jeg. Solarium gir økt fare for hudkreft, og botox vil jo miste effekt etterhvert. Det er ganske alvorlige ting å holde vedlike med stor risiko, i forhold til hva det er å pynte seg med rosa eller røde negler på jobb. Så der er jeg ikke enig med deg, og synes du bør stoppe.

En annen del som er viktig for at det ikke blir for overfladisk og feil fokus, er at du har andre ting i livet ditt også. Skole for eksempel. Jeg kjenner mange advokater som elsker å pynte seg, kjøpe dyre drakter, biler og ta manikyr. Men de har råd til det, jobber knallhardt på jobb og fokuserer på andre ting i tillegg.

Fasiten blir vel å ha et balansert liv. Ikke bare se på MTV og sladre om sminke, men å gjøre litt mer ut av livet i tillegg :)

Anonym poster: a0fad8c74ed959732e2a5a806f66e36f

AnonymBruker
Skrevet

jeg liker å ta vare på meg selv og. jeg er hudpleier så fikser ansiktet mitt selv vis ikke jeg og en av venninnene mine som er hudpleiere og gjør det på hverandre. jeg trener 2 ganger om dagen. jeg liker å se bra ut. jeg ser ikke at det skal være et problem.

MEN jeg synes ikke du burde ta botox eller andre kirugiske inngrep. da jeg var på din alder ville jeg og operere både det ene og det andre. jeg er sjele glad jeg ikke har gjort det. jeg liker meg som jeg er.

Anonym poster: 9084bcb7fd559c933bb60f3dc924fbb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...