Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg ønsker å gå ned i vekt, og lurer derfor på om det er noen som kan hjelpe meg med kostholdet mitt.

Slikt ser mitt kosthold ut på en vanlig da.

Frokost: Go`morgen

Lunsj: 3 brødskiver med ost eller salat. Brødet blir ikke det groveste, da jeg spiser lunsj på jobb. Så da spiser jeg det som blir kjøpt inn.

Mellommåltid: Yoghurt (som oftest cultura og axa musli)

Middag: Det varierer veldig.

Også spiser jeg litt frukt ca. kl 21.00. F.eks vannmelon.

Noen dager unner jeg litt godteri også.

Jeg tror ikke jeg spiser veldig mye, men går ikke noe særlig ned i vekt heller :frown:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å telle litt kcal, og se hvor mye du får i deg iløpet av dagen. Brødskiver kan byttes ut med knekkebrød, og go' morgen yoghurt har mer karbo og kcal enn mange andre yoghurter.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Det er umulig for noen av oss å si, spesielt når du ikke forteller noe om middagen din. Et godt utgangspunkt er å spise mindre av hvert enkelt måltid og kutte ut alt av snop, brus og juice.

Spis mindre, beveg deg mer.

AnonymBruker
Skrevet

Er du klar over at en go'morgen-yoghurt har nesten like mye sukker som en halvliter coca-cola? Er det beste måten å starte dagen på?

Anonym poster: 986eaa32b47ec13e8dd168a282e377e3

• Liker 1
Gjest Rosaleen
Skrevet

Frokost: Go`morgen

Veldig mye sukker i go'morgen yoghurt. Jeg ville heller ha tatt havregrøt, cottage cheese m/ bær eller grove knekkebrød.

Lunsj: 3 brødskiver med ost eller salat. Brødet blir ikke det groveste, da jeg spiser lunsj på jobb. Så da spiser jeg det som blir kjøpt inn.

Om du tar med deg matpakke, kan du velge grovt brød. Da kan du f. eks. spise 2 skiver istedenfor 3, siden grovt brød metter bedre. Litt må man ofre, og det er ikke spesielt vanskelig å lage matpakke.

Mellommåltid: Yoghurt (som oftest cultura og axa musli)

Kjenner ikke til disse yoghurt-typene, men skyr er veldig fint om du er på slanker'n. Hva med å prøve skyr? Inneholder få kalorier og mye proteiner.

Middag: Det varierer veldig.

Du bør i alle fall styre unna hel- og halvfabrikata.

Også spiser jeg litt frukt ca. kl 21.00. F.eks vannmelon.

Høres greit ut.

Noen dager unner jeg litt godteri også.

Bør kun spises en gang i uka om du er interessert i å gå ned i vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...