girl95 Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Hei, jeg har bestilt en rettetang fra utlandet (England) og fikk melding om at den ble sendt ut forrige onsdag. Det sies at det aldri tar mer enn 3-5 dager, men den har enda ikke kommet. Jeg er bekymret, vet ikke om jeg får pakken engang, hvordan kan jeg finne den? I tillegg lurer jeg på om jeg må betale toll, og eventuelt hvor mye jeg må betale, til sammen kostet det 803 NOK. Takk for svar
TheHairyToothfairy Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 har du ikke fått sporingsnummer? jeg antar nok den befinner seg på postens tollstasjon
girl95 Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2012 Nei, har ikke fått sporingsnummeret. Er det slik at de kjører pakken hjem, eller må jeg bare dra å hente den fra postkontoret? Så det vil si at jeg må betale toll på den, men hvor mye?
lebello Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Du må betale toll for varer som koster 200 kr eller over, sist jeg kjøpte, i alle fall! Jeg bestiller shampoo og balsam fra England, og vanligvis tar det en uke. Har også opplevd at det har hatt to uker, så den kommer nok Men det er uten toll. Kan ta mye lenger tid når den må innom der.
Miah Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Du må hente pakken selv på posten. Siden du er langt over 200-kroners grensen må den innom tollen, så det kan ta en god del ekstra tid. Se her du: http://toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564&epslanguage=no Hvilken nettside bestilte du forresten fra?
girl95 Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2012 Det står ikke noe om rettetang på den Toll siden ?
Sunshower Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Når jeg har bestilt på nett fra Storbritannia tar det som regel litt over 1 uke. Siden du har bestilt for over 200 kroner, tar det fort vekk noen dager ekstra med fortolling. Du vil nok få en hentelapp i posten. Dersom du handler for under 200 kroner trenger du ikke betale moms, når du handler for over 200 kroner betaler du det du har bestilt + 25 % moms + fortollingsgebyr (ca 120 kroner). Men noen nettbutikker skriver ikke verdien på pakken, da slipper du unna de ekstra kostnadene.
Sunshower Skrevet 13. juni 2012 #9 Skrevet 13. juni 2012 Det står ikke noe om rettetang på den Toll siden ? De skriver nok "cosmetics" på pakken din, så den går nok under hudpleie/sminke siden det er denne typen nettsted.
TheHairyToothfairy Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 http://www.bellezo.com/ Ørm, kjøpte du et elektrisk produkt i GB? Da er det mulig du trenger en slik;
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå