Gå til innhold

Planlegge årstid for fødsel?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym...

Jeg har sluttet på pillene, men vi er ingen super-aktive prøvere. Vi tar det som det kommer, uten å anstrenge oss noe for det.

Men allikevel murrer det litt i bakhodet mitt....jeg vil veldig gjerne ha barn på våren. Dermed er det også litt tidlig å begynne med skikkelig prøving...

Er det helt galt av meg å tenke sånn, eller er det normalt å prøve å tilpasse en graviditet etter hvilken årstid man kommer til å føde på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det er feil å planlegge graviditet til når på året man ønsker å føde. Selv ville vi ha vår barn og bestemte oss for å prøve "litt hardere" etter april en gang. Men så klarte vi ikke å holde labbene fra hverandre - noe som resulterer i høtbaby likevel. Uansett er det ikke helt vinter da, og det er jeg glad for.

Nei, du skal bare planlegge graviditeten din til når dere ønsker det, men husk at det er ikke er sikkert det slår til.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også alltid tenkt at det er best/kjekkest å få baby om våren, men nå har vi forsøkt å bli gravide i snart 2 år og da spiller det ingen rolle!

Så vi forsøker også i februar og mars (selv om dette kan resultere i desemberbarn...)!

Lykke til!

30++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planlan også tidspunktete til å begynne med. Ønsket et barn født første halvår, så det ikke skulle bli blandt de yngste når det startet skolen. Nå etter lang prøving er ikke det så viktig lenger... :-) Barnet får komme når det føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte også at det var greit å begynne prøvingen på våren fordi vi håpet på å få barn tidlig på året, men nå når vi er kommet i 12 prøveperiode så gir jeg egentlig helt blaffen i når på året barnet er født. Håper bare det kommer et barn til slutt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med både bizzy, Snuppelure og Gjest!

Her i går`n har det gått godt og vel 2 1/2 år siden p-pilleslutt, så babyen er velkommen når som helst! :D

Men det er jo ingenting i veien for å planlegge litt - det er jo mange som får det til når de vil også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym...

Jeg er veldig enig med det dere alle skriver altså. Vi er i startfasen av prøvingen og derfor tenker jeg kanskje litt mer på dette. Hvis det viser seg at jeg ikke blir gravid så lett, er naturligvis et barn velkommen uavhengig av årstid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ønsket å få barn tidlig på året..eller til våren! men siden vi ikke ser ut til å bli gravide med det første så får barnet komme når det kommer!! :D

Men å ønske seg, når en kan planlegge, det ser jeg ikke noe galt i! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i hvert fall nøye planlagt: mine lærerforeldre ønsket seg barn født tidlig på året.

Av erfaring så de vel at det var en fordel, særlig på barneskolen, hvor et halvår har mye å si for utviklingen. Derfor er både lillebror og jeg født i januar.

... og svigermor har planlagt begge sine midt i juli.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i hvert fall nøye planlagt: mine lærerforeldre ønsket seg barn født tidlig på året.

Av erfaring så de vel at det var en fordel, særlig på barneskolen, hvor et halvår har mye å si for utviklingen. Derfor er både lillebror og jeg født i januar.

... og svigermor har planlagt begge sine midt i juli.....

Mine foreldre planla også meg og broren min meget nøye. På den tiden var det ikke noe som het Pappapermisjon, og Pappa ville være hjemme med oss mest mulig den første tiden, så de planla å få oss i juli (ferien). Terminen for oss begge klaffet omtrent perfekt (jeg er 3 år eldre), men jeg kom på overtid så vi har bursdag 2 uker fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om ikke vi er ganske nøye planlagt også.. Broren min er født i august, jeg i juli og søsteren min er født på samme dag som mamma i juni! Tenk deg DEN bursdagsgaven da :D

Det er tydeligvis ikke arvelig å bli gravid når man vil... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit å planlegge slike ting, jeg!

Jeg hadde også ønske om å få vårbarn.

Men vi får ikke dette helt til, så jeg ønsker meg enkelt å greit ett barn!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig hadde det vært ønskelig å planlagt når man skulle få barn,men det lar seg ikke helt gjøre i Lilletroll-famillien,så da er barnet velkommen uansett når det måtte være. :D

Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Seleena

Dette har eg og tenkt på, men eg trudde eg var litt rar :roll:

Godt å sjå andre tenkjer det same...

Eg har lyst på barn i april/mai.

Sjølv er eg født i mars og syntest det var veldig flott som liten.

MEN ei som har født både i februar og august seier det var betre å føde på seinsomaren fordi då gjekk ho høggravid på somaren og det var myyykje betre med tanke på kulde og is på vegane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestandig tenkt at jeg skulle få barn tidlig på året. Men ettersom dette ikke er så lett, tar jeg til takke med uansett årstid :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker selvfølgelig å føde et barn i perioden fra januar til mai. Både pga aldersfordeler ved skolestart og for at bursdagen ikke skal komme midt oppe i eksamener og sommerferie.

Men etter et års prøving gjør jeg som Bizzy: driter i det og lar barnet komme når det kommer.

Noen må jo være født i desember og :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest alle svarene her er det en tanke som slår meg.

Er alle planlagte "enkelt unnfangede" barn født første halv år, og barn født siste halvår av foreldre med fertilitets problemer?

Det var jo ingen kul tanke..... selv om jeg selv i utgangspunktet ønsket et barn født første halvår selv.... Nå håper jeg på et ras av innlegg fra jenter som sier " jo selvfølgelig planlegger jeg for at barnet skal bli født i julen, slipper dobbelt opp med selskaper osv"

Vår så snill noen. Si akkuart det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har planer om å få barn etterhvert. Vi har begge lyst til å prøve ekstra mye ( :oops: ) i sommermånedene..slik at jeg kanskje kan greie å bli gravid slik at barnet blir født før sommeren neste år!

..men vi har da INGEN garanti for at det vil skje siden vi ikke har prøvd så hardt hittil....

Jeg krysser fingrene og tærne for deg Madde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vore fint om alt klaffa slik at eg kunne fått eit barn tidlig på året om eg vart gravid, men etter å ha prøvd i 9 mnd no, så betyr ikkje det så mykje. Er ikkje slik at vi ikkje prøver no, tilfelle det skulle klaffe og barnet blir fødd (forhåpentligvis) i november eller desember. Om det blir fødd tidlig på året, er det berre ein bonus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest alle svarene her er det en tanke som slår meg.

Er alle planlagte "enkelt unnfangede" barn født første halv år, og barn født siste halvår av foreldre med fertilitets problemer?

Det var jo ingen kul tanke..... selv om jeg selv i utgangspunktet ønsket et barn født første halvår selv.... Nå håper jeg på et ras av innlegg fra jenter som sier " jo selvfølgelig planlegger jeg for at barnet skal bli født i julen, slipper dobbelt opp med selskaper osv"

Vår så snill noen. Si akkuart det!

Det kommer jo faktisk flere barn på vårpartiet og det er jo egentlig et godt argument til å ikke få barn da. Det er fullere sykehus, med dårligere plass/behandling og større sjans for å ikke få plass der man vil (eller værre, bli sendt videre når man faktisk kommer dit fordi det er fullt den dagen du skal føde, med de nye reglene kan det faktisk skje!)

Ellers vet jeg jo om flere som anbefaler høstbarn på det sterkeste, man slipper å gå høygravid i de varmeste månedene, og man slipper å gå høygravid i de kaldeste månedene :D

Selv skal jeg ha i August, og er veldig fornøyd med det (vi planla ikke tiden i det hele tatt da, tenkte faktisk ikke på den biten...), tror ikke det er så ille å gå med stor mage om sommeren, og synes det er fint barnet kan komme når det fremdeles er varmt ute. Og dessuten, så får jeg jo nesten hele neste sommer med i permisjonen min, det gleder jeg meg til :D

Så det var litt argumenter mot våren, selv om når alt kommer til alt vil vel de fleste synes "sin" tid ikke er så værst uansett, når de kommer dit :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...