Gjest SnowLeopard Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Har en diskusjon gående ang. bruk av kulltabletter. Aldri prøvd det selv, men en veninne bruker det når hun er urolig i magen, og hun mener det gjør den "balansert" og normalisert. Noen som har brukt kulltabletter, f.eks. i forbindelse med reise og vet om det faktisk funker?
ablaze Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Vi har alltid brukt det. Det er jo "bare" aske, så det er bare å spise i vei. Brukes ved kvalme, oppkast og diare hos oss..
^me^ Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 kull suger også opp farlige stoffer, så om du har blitt matforgiftet er kull tingen å ha for hånd når hunden vår fikk i seg sjokolade (som er giftig for hunder) fikk vi flytende kull som hunden måtte få i seg slik at kullet sugte til seg det giftige stoffet (theobromin) som er i sjokolade som hundekroppen ikke klarer å kvitte seg med selv, men som bare går på rundgang i kroppen og fortsetter å forgifte kroppen. genialt!
Gjest SnowLeopard Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Det hørtes jo smart ut, får man kjøpt de på apoteket eller? Hun veninna mi hadde bare brukt det ved løs mage, hun sa det liksom "bandt" alt mer sammen.
Gjest Katee Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 (endret) Du får kjøpt de på apoteket Jeg tar de alltid med meg når jeg reiser til utlandet. Jeg bruker disse Endret 13. juni 2012 av Alyah
Minya Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har ikke så mye erfaring med kulltabletter, men jeg har en eks som var på hyttetur med gutta en gang mens vi var sammen. Av en eller annen grunn fikk de rennaræv hele gjengen første dagen de var der, så han fikk den lyse ideen om at kull måtte være en god ting. De hadde fyrt bål med tørr og fin bjørkeved, så han tok ett av kullene fra bålet som hadde sloknet, tok en god munnfull, tygget til han ble blå og svelget det hele ned med store mengder vann. Som han sa det så fint; "En time seinere dreit jeg murstein!" Så jeg regner med at kulltabletter kan være med på å regulere magen om den er for bløt ihvertfall. 1
^me^ Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 leste på overstående link her nå: Aktivt kull binder giftstoffer, forårsaket av mat, tungmetaller og legemidler, slik at de kan passere igjennom tarmen uten at de blir tatt opp i kroppen. Viktig å ta kulltablettene med en gang man føler seg dårlig, slik at kullet får sugd giftstoffene opp så raskt som mulig. mye bedre forklart enn det jeg prøvde på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå