Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en trådløs forbindelse til PC'en min. Er det en viktig faktor når det gjelder at det går treigt å laste ned filmer? Burde jeg heller strekke en kabel til maskinen når jeg vil laste ned filmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan gå saktere ja. De to mest innlysende faktorene jeg kommer på er at signalene er dårlige (jeg har slitt med det her og da blir hastigheten rævva) eller en brannmur i routeren som sjekker for mye.

Bare å teste om det går fortere å laste ned filmer med kabel, det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kommer an på hvor raske bredbåndslinje du har. Uansett pleier den trådløse hastigheten å være langt over nedlastningshastighet på internett. Derimot når jeg har streamet film jeg har leid på internett merker jeg at den hakker mye lettere med trådløst enn med kabel. Trådløse forbindelsen kan ha en del overhead pga. vegger og slikt som er i veien for signalene.

Skrevet

Jeg sitter veldig nærme antennekontakten (eller hva det nå heter), så forbindelsen skal være bra. Jeg synes bare at det går veeeldig sakte å laste ned filmer på Kazzaa, og Winmx skjønner jeg ikke helt... Noen andre tips til steder jeg kan laste ned filmer fra?

Gjest Anonymous
Skrevet

Laste ned filmer fra Kazaa o.l avhenger veldig av hvem du laster ned fra. Blir nok ikke noe forskjell med kabel eller trådløst.

Skrevet

Ved å laste ned fra Kazaa er du avhengig av flere ting:

- avsenders pc

- avsenders linje

- hvor mange andre som "tyner" linja til avsender

- din egen linje

- din egen pc

- hvor mange som tyner linja di (ved å laste ned ting fra deg)

Jeg mener jeg tenkte på flere punkter, men de fløy dessverre sin vei.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noe man kan gjøre for å hindre at folk skal kunne laste opp ting fra meg? (bortsett fra å cancel uploaded selv mens den foregår..)

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg sitter veldig nærme antennekontakten (eller hva det nå heter), så forbindelsen skal være bra. Jeg synes bare at det går veeeldig sakte å laste ned filmer på Kazzaa, og Winmx skjønner jeg ikke helt... Noen andre tips til steder jeg kan laste ned filmer fra?

Hvis du har en trådløs router, blir du antakelig "utsatt" for noe som heter NAT, oversetting av IP-adresser. Det gjør at du kan kontakte maskiner på Internet, mens det motsatte er umulig (uten litt konfigurering), uavhengig av brannmur eller ikke.

Spesielt på KaZaA gir dette seg utslag i elendig nedlastingshastighet. Last ned KaNAT, sett opp routeren til å videreformidle innkommende KaZaA-trafikk, og du vil se helt andre nedlastingshastigheter.

Skrevet

Takk skal du ha... Jeg tror det er meget sannsynlig at det er problemet...

Jeg skal spørre min kjære som er sjef over nettverket om jeg kan gjøre det, ellers får jeg antageligvis skaffe meg en kabel på mandag.

Kan KaNAT gjøre det trådløse nettverket vårt mer usikkert?

Gjest Anonymous
Skrevet

NAT har ikke noe med det trådløse å gjøre. Du bruker NAT-protokollen uavhengig av kabel eller trådløst. NAT brukes for at flere i et nettverk skal få dele internett-tilgang eller samme eksterne IP-adresse.

Gjest Anonymous
Skrevet
NAT har ikke noe med det trådløse å gjøre.

Nei, men det har noe med router å gjøre, og derfor skrev jeg "hvis du har trådløs router" osv, siden det er vanlig å kjøpe kombinert trådløst aksesspunkt og bredbåndsrouter for å dele en ADSL-forbindelse.

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda, men jeg tror MsFlorida misforsto litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...