Fabia Skrevet 27. februar 2002 #1 Del Skrevet 27. februar 2002 Har tenkt til å sende inn erklæringene en av dagene, og ser på baksiden at fødselsattester fra oss begge må sendes med. Må jeg ringe folkeregisteret for å få de tilsendt, eller holder det å ta kopi av de vi har hjemme? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 27. februar 2002 #2 Del Skrevet 27. februar 2002 Noen her inne sa at de også måtte være av nyere dato.. kan du ikke be om nye så er du sikker på at dere gjør alt riktig?! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 27. februar 2002 #3 Del Skrevet 27. februar 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VinterFru Skrevet 27. februar 2002 #4 Del Skrevet 27. februar 2002 Fabia, ser at du bor i Oslo. Det er bare å ringe folkeregisteret når som helst på døgnet, og taste inn fødsels og person nr. så får du atesttene i posten et par dager senere. Og ja, ingen av pairene kan være eldre enn 3 mnd.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2002 #5 Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg og min samboer ringte begge de Kirkene vi ble døpt i og de sendte papirene ut samme dag. Vi fikk dem etter to dager. Presten som skal vie oss fortalte at våre dåpsattester ikke måtte være eldre enn 6 mnd. Men det som jeg har forstått her inne ser det nesten ut som det er forskjellig. Du kan jo ta en telefon til menighetskontoret der dere skal vies.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 28. februar 2002 #6 Del Skrevet 28. februar 2002 Tydeligvis varierer dette litt. Dåpsattester trengte vi ikke sende med, men de måtte ha fødselsattestene. Selv fikk vi ikke noe beskjed om at disse måtte være nyere enn 3 mnd, men vi får vel bestille nye for sikkerhets skyld.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junibrud Skrevet 28. februar 2002 #7 Del Skrevet 28. februar 2002 Siden du bor i Oslo kan du faktisk bestille fødselsattesten din på nettet! http://www.likningskontoret.oslo.no/folker...eg/attester.htm 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2002 #8 Del Skrevet 28. februar 2002 Min samboer fikk sin fra Oslo Folkeregister på to dager, jeg hadde med min originale. Begge deler funka greit på Tinghuset i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 1. mars 2002 #9 Del Skrevet 1. mars 2002 Hva i all verden? Hvorfor må man ha en ny fødselsattest? Kan den forandre seg noe særlig da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2002 #10 Del Skrevet 1. mars 2002 På en ny fødselsattest står det oftest om man er medlem eller utmeldt av Statskirken. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 1. mars 2002 #11 Del Skrevet 1. mars 2002 På en fødselsattest står det vel ingenting om Statskiken? Iallfall ikke på vår. Poenget med at dokumentene må være nye er en regel som sier at offentlige dokumenter ikke kan være eldre enn 4 mnd (noen sier 3, så jeg er ikke sikker). Et annet poeng som har kommet frem er at man kan ha endret navn siden forrige fødselsattest, så det er jo ennå en grunn...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2002 #12 Del Skrevet 1. mars 2002 Heia En nær venn av meg fikk en ny fødselsattest og der stod det krysset over på attesten at han var utmeldt den og den dato. Vi gifter oss i en annen Kirke og det var en av begrunnelsene som vi fikk da Men det kan nok stemme som KristinK sier også.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå